Full version: Skridskor
Lillion
Dottern skall åka skridskor med skolan utomhus imorgon, tyvärr så har det börjat regna och förmodligen får vi en väldigt blöt is. Vad hade ni skickat med för kläder?
Blomstertanten
Flytväst kanske ? tongue.gif

Varma kläder och regnkläder hade jag nog skickat med
Lillion
CITAT (Blomstertanten @ 07-01-2008, 21:41) *
Flytväst kanske ? tongue.gif

Varma kläder och regnkläder hade jag nog skickat med

Flytväst kul! Men kanske galonisar.

Magdis
CITAT (Blomstertanten @ 07-01-2008, 21:41) *
Flytväst kanske ? tongue.gif

Varma kläder och regnkläder hade jag nog skickat med

Samma här. Galonbyxor sitter nog inte fel i det läget.
Lillion
CITAT (Magdis @ 07-01-2008, 21:44) *
Samma här. Galonbyxor sitter nog inte fel i det läget.

Bara hon tar på galonbyxorna med hängslen som hon så gärna ville ha i höstas men nu är de inte så coola längre hon går i trean.
Lillion
Ingen mer med bra tips?
anna_rispan
Nej jag skulle ha skickat med galonbrallor om det var blött. Men jag har ingen erfarenhet sedan jag själv var skolbarn.

Eller så gör du som en del andra: skicka inte med gallon och anta att de slipper åka eftersom isen är dålig??
*Stintan*
Om det nu går att åka skridskor i regnvädret så kanske du kan skicka med extrabyxor så hon kan byta om hon blir blöt.

Lillion
CITAT (anna_rispan @ 07-01-2008, 22:05) *
Nej jag skulle ha skickat med galonbrallor om det var blött. Men jag har ingen erfarenhet sedan jag själv var skolbarn.

Eller så gör du som en del andra: skicka inte med gallon och anta att de slipper åka eftersom isen är dålig??

Isen är nog inte så dålig utan bara blöt. Vi har konstfrusen skridskobana så isen är bra men blir väldigt blöt när det regnat.
Lillion
CITAT (Stintan43 @ 07-01-2008, 22:08) *
Om det nu går att åka skridskor i regnvädret så kanske du kan skicka med extrabyxor så hon kan byta om hon blir blöt.

Det brukar alltid gå att åka, man vill ju att de skall vara både torra och inte frysa under tiden de åker.
*Stintan*
Jag har för mig att vi hade lite diskussion om det där med hängselbyxor redan i höstas och eftersom hon nu inte vill ha dom så får man ju göra det bästa av situationen. Då är det ju bra att ta med extra byxor. Är hon varmt klädd så fryser hon säkert inte och dessutom så rör dom ju på sig hela tiden.

Jag förstår mycket väl att en flicka som går i trean inte vill ha galonisar på sig. Då hjälper det inte mycket att man som mamma tycker att det skulle vara praktiskt.
Har två själv så vi har haft diverse fajter angående kläder genom åren men jag har aldrig tvingat på dom något dom inte velat ha på sig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon