Full version: En till i klubben!
Biggan_
Jaha, nu har jag blivit lycklig ägare till 5 pallkragar! yahoo.gif 25 sidor med tips o råd här, får väl ta en ledig eftermiddag för att läsa igenom. yes.gif
anna_rispan
hej! bra att det trillar in flera nystartade. då har vi lite o prata om när det drar i gång i vår. smile.gif
Gillan
CITAT (Biggan_ @ 08-01-2008, 18:31) *
Jaha, nu har jag blivit lycklig ägare till 5 pallkragar! yahoo.gif 25 sidor med tips o råd här, får väl ta en ledig eftermiddag för att läsa igenom. yes.gif


Grattis Biggan! Du må tro att det är kul...............säger hon som bara har två säsongers erfarenhet. Trots det så undrar jag redan hur jag kunde klara mig utan dunno.gif giggle.gif
Biggan_
Jag tänkte att jag skulle prova med lite grönsaksodling i mina pallkragar. Jag har inte haft grönsaksland på flera år eftersom jag tycker det är så äckligt med alla mördarsniglarna. Nu gäller det förstås då att hålla äcklen borta från pallkragarna! Bästa metoden är jag så klart intresserad av eftersom jag inte vill ha en salladsbar för sniglar i trädgården. Takpappsalternativet i en tidigare tråd verkar ju enkelt, men fungerar det verkligen? Snigelgift blir dyrt i längden eftersom vi har mängder av sniglar som kommer in i trädgårdarna hela tiden från ett litet skogsparti. Elstängsel, nej det tycker jag inte verkar tilltalande precis.
Kathy
5 pallkragar, inte illa, Biggan!
Mannen byggde två stora pallkragar åt mig i somras men hann inte starta upp dem.
Ska bli kul att göra det i vår/sommar.
Wilmer
Jag får väl räkna in mig här på deltid, vi har pallkragar på kolonin. Lerjord där, så det är lättare att få lite mulligt djup med pallkragarna till hjälp. Men i höstas lyfte jag upp dem för att gräva upp alla snigelägg klasar för insaltning crazy.gif . I vår blir det till att göra iordning dem igen.. Potatisen blev som allra finast i pallkragen. Det ska jag göra om!!

Kicki
sofiaq
Menar du att du ser hela KLASAR av ägg? Vi hade mycket mördarsniglar på mitt förra koloniområde, men några klasar har jag aldrig sett. Hoppas slippa se det i nya koloniområdet..
Wilmer
yes.gif Ja klasar, eller högar... Ansamlingar. Lyft på bräder, täcknings material, pallkragar etc. så kanske du har turen ( laugh.gif ) och få syn på dem...
Lillja
Jag odlar också i pallkrage har två st vid altanen där jag har dill o persilja
o sallad har ett par på odlingslotten också, de jag har är begagnat har
hittat eller fått, nu hade vi översvämning i höstas så jag får se om de
håller ihop, men sniglar har vi inte.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon