Full version: plastcanvas
inger1
Hej på er allesammans och en god fortsättning på det nya året.
Det visar sig inte precis från sin bästa sida just nu med regn och slask.
Under den långa helgen som har varit har jag hittat en helt underbar amerikansk slöjdsida med hemslöjd av alla slag.
Vad jag blev helt facienerad av var plasticcanvas. Säger bara det, vilka saker man kan göra.
Hittade bara en försäljare i Sverige som tyvärr inte hade den storleken jag behövde men fick till slut kontakt med Handflit i Umeå som ska beställa åt mig.
Finns det några av er medlemmar som sysslar med den här slöjden.
Hälsningar Inger
PS Hemsidan hittar ni på Free Pattern
Alba
Tack detsamma.

Jag har aldrig hört talas om detta. Många fina saker som man kan göra.
Eva-Helene
Jag hittade Plastic canvas här: http://www.hobbyteket.se/ Dom har iof bara lite större än ett A4-ark, men dom har "fräsiga" mönster! Bara det att kunna göra dockhusmöbler av det!
humla
Jag har sytt med plastcanvas wink.gif det var en färdig sats med lagom bit som följde med. Resultatet blev ett litet vindspel med en solros och en humla, i solrosen står det "You are my sunshine". Kan ta en bild om någon är intresserad smile.gif

Hälsningar
Elin
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon