Full version: Vad äggligt!
Kathy
Det var när Kerstin Dahlberg, 69 år, knäckte det tredje ägget till ost- och skinkpajen som det hände.
En sex centimeter lång mask föll ur och låg plötsligt och sprattlade i smeten.
– Jag trodde jag skulle dö på kuppen. Det var det äckligaste jag har sett, säger hon till aftonbladet.se.


Artikeln.

sick.gif sick.gif

LadyG
Extra protein tongue.gif
Kathy
CITAT (LadyG @ 13-01-2008, 12:28) *
Extra protein tongue.gif


laugh.gif Ja, så kan man kanske också se det.
Alba
[attachment=11605:La_la_la...la_la_la.gif]
Kathy
CITAT (Alba @ 13-01-2008, 13:17) *
[attachment=11605:La_la_la...la_la_la.gif]


laugh.gif laugh.gif

Tezzla
CITAT (Alba @ 13-01-2008, 13:17) *
[attachment=11605:La_la_la...la_la_la.gif]


Instämmer till fullo i lalalalandet. Fy tusiken! Varför öppnade jag denna tråd -cry-.gif
Piccante
Framgick inte om det var ägg från frigående höns som har möjlighet att vistas ute eller om det var "innehöns". Men alla djur har sina parasiter så det händer väl ibland.
Ralf
Frågan är dock vad det är för något egentligen.

Minns nu för några år sen när en familj hittade en fingertopp i räkorna??? deras middag avbröts o alla mådde skit, men sen visade det sig vara något annat....

Nämligen:
Det var ingen fingertopp, det var helt enkelt en manet, stor som en fingertopp
Piccante
CITAT (Ralf @ 13-01-2008, 14:17) *
Frågan är dock vad det är för något egentligen.

Minns nu för några år sen när en familj hittade en fingertopp i räkorna??? deras middag avbröts o alla mådde skit, men sen visade det sig vara något annat....

Nämligen:
Det var ingen fingertopp, det var helt enkelt en manet, stor som en fingertopp

Mina maskkunskaper är begränsade men det är någon spolmask eller glattmask eller va de nu heter.... finns massa små maskar som lever som inälvsparasiter på djur. en mask är det iaf, ingen maet denna gången.

Men din historia påminner om den härom året när en familj kände att något fastnade i ketchupflaskan så de inte kunde klämma ut något. De skruvade av korken och fann något som de genast drog slutsatsen var en avsliten penis ! fear.gif

Närmare analys visade dock att "organet" inte var mänskligt utan var foten från en svamp (typ Karl-Johan eller lite större sopp) a0a.gif Tycker det säger sig självt att om någon i konservfabriken får organet avslitet i en process så stoppar man väl produktionen, dessutom blir det väl känt att det hat hänt? Däremot är det mindre konstigt om en svamp hamnar i ketchupen för samam fabrik gjorde kanske även svampsås eller konserverad svamp som fylls på förpackning i samma maskin. Det tyder mer på dålig rengöring av maskinen och mindre på blodiga olyckor.
Kathy
Artikel i Sydsvenskan.

CITAT
Masken, som fortfarande levde, är vit med rosa inslag och drygt sex centimeter lång.


Så, det var en liten mask i detta fallet... sick.gif
Anma
Det var riktigt äggligt!!! sick.gif sick.gif sick.gif
Bettis
Azola
Grrr... ingen sockerkaka till kvällen då sick.gif sick.gif
Magdis
*krääääääääääks* sick.gif
Netha
F...n att jag öppnade tråden fear.gif sick.gif sick.gif

jag som oftast steker två ägg till frukost... jääääkl..... mad.gif sick.gif
gunvor
personligen äter jag inte kokta ägg sedan en granne för många år sedan nackade sitt ägg o samtidigt nackade den ofödde kycklingen!

CITAT (Azola @ 13-01-2008, 17:25) *
Grrr... ingen sockerkaka till kvällen då sick.gif sick.gif



ost o skinkpaj hade damen i fråga planerat!! Blev nog inte det heller - smörgås med ost/skinka kanske!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon