Full version: Nytt vägras
MariaS
Min sambo ringde nyss hem och talade om att han blir försenad. Han är tvungen att åka en lång omväg med långtradaren på grund av ett nytt vägras.
Så här står det:
"Närmare tre kilometer av länsväg 195 söder om Habo är helt avstängd. En bilist slog på måndagseftermiddagen larm om att vägen höll på att rasa.
Det är vatten från en damm som har brustit och underminerat vägen och delar av vägbanken har rasat. Det finns ännu inga besked om hur länge avstängningen varar. "


Vägverket får nog fundera på hur de sköter de tungt trafikerade vägarna runt om i landet. Denna gången har inget mer än vägen gett sig av, det kunde ha varit värre...
KURT
CITAT (MariaS @ 15-01-2008, 00:38) *
Min sambo ringde nyss hem och talade om att han blir försenad. Han är tvungen att åka en lång omväg med långtradaren på grund av ett nytt vägras.
Så här står det:
"Närmare tre kilometer av länsväg 195 söder om Habo är helt avstängd. En bilist slog på måndagseftermiddagen larm om att vägen höll på att rasa.
Det är vatten från en damm som har brustit och underminerat vägen och delar av vägbanken har rasat. Det finns ännu inga besked om hur länge avstängningen varar. "


Vägverket får nog fundera på hur de sköter de tungt trafikerade vägarna runt om i landet. Denna gången har inget mer än vägen gett sig av, det kunde ha varit värre...


Är det vägverket som är ansvariga för dammen?
Gossen Ruda
CITAT (KURT @ 15-01-2008, 06:07) *
Är det vägverket som är ansvariga för dammen?


Nej, just det. Det finns mängder med övergivna dammar som är tickande bomber. Dyrt att underhålla och ännu dyrare att riva.
MariaS
Jag menade naturligtvis inventeringen och fastställande av status runt våra vägar. Altså kolla gamla dammar, kontrollera lerbankar under vägar et.c. Detta kan ju knappast vara nyheter för vägverket, att detta kan ske.
*Stintan*
Det finns säkert en hel del vägar där tung trafik borde vara förbjuden.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon