Full version: Tradera
Magdis
Jag reggade mig på Tradera idag. smile.gif Vet nån hur lång tid det brukar ta innan man får sitt lösenord skickat? Jag ville ju buda på grejer som jag hittade men tiden gick ut för budgivningen och jag har inte fått nåt lösenord än. De måste kanske kolla upp ens uppgifter innan lösenordet skickas, eller?
gunvor
Vill minnas att det gick snabbt att bli medlem.
Det jag inte fattar är att jag har ett nickname / ett inloggningsnamn och ett lösenord.
Har köpt en del saker - men även blivit rejält blåst tydligen.
Köpte 3 små digitalkameror som skulle vara julklappar - fullständigt oanvänbara - returnerades efter div mailkontakt och jag skulle få tillbaka mina ca 1000 kr. Det är en månad sedan dom skickades tillbaka. Ingapengar. säljaren avstängd fr Tradera och nu automatiskt svar på mailen - vi har gått i konkurs - vad gör man då???
Känner sig blåst eller??
Irene_L
När jag reggade mig behövde jag inte vänta. Det gick jättefort. tummenupp.gif
Piccante
CITAT (Magdis @ 15-01-2008, 18:41) *
Jag reggade mig på Tradera idag. smile.gif Vet nån hur lång tid det brukar ta innan man får sitt lösenord skickat? Jag ville ju buda på grejer som jag hittade men tiden gick ut för budgivningen och jag har inte fått nåt lösenord än. De måste kanske kolla upp ens uppgifter innan lösenordet skickas, eller?

Borde gå ganska fort att få svarsmail. Men kolla skräpmailen !!!! Vissa mailprogram har en förmåga att sortera alla okända avsändare som "spam".
Magdis
Såvitt jag vet har vi inget skräppostfilter på vår mail, men det går ofta väldigt segt att ta hem posten (home). Det kanske bara är det det beror på då. Irriterande är det iallafall när jag inte kan lägga bud på grejer som snart går ut.
titti49zon6
Det gick snabbt för mig med när jag reggade mig.
Kom ihåg att kolla säljarens omdömen innan du handlar åtminstone om det rör sig om lite mer pengar. Dom som är oseriösa brukar få dåliga omdömen och sen bli avstängda. En annan viktig sak år att läsa objektsbeskrivningen noga så att inga misssförstånd uppstår och man kan alltid maila säljaren om man vill veta mer.
Jag har handlat mycket på Tradera och varit nöjd med det mesta, sen i höstas har jag även sålt en massa där.
Det är faktiskt kul att vara Traderare
Kom ihåg att lägga på fraktkostnaden när du bjuder, där kan man faktiskt lura sig själv när det gäller slutpriset
Magdis
Säljaren jag kollat på hade flera hundra positiva omdömen så det känns inte som nån risk iaf. Nu är jag bara otålig att få inloggningsuppgifterna crazy.gif
herkules
jag handlar en del på tradera, idag la jag bud på 4 böcker av james herriot, fick dem för 76 kr tummenupp.gif , har även sålt en del. hittills har jag inte blivit lurad på något.
Kathy

Jag både köper och säljer på Tradera.
Just nu ligger försäljningen nere men tänkte ta upp den igen i vår.
aanderss
Lilla Birka
CITAT (Magdis @ 15-01-2008, 19:48) *
Säljaren jag kollat på hade flera hundra positiva omdömen så det känns inte som nån risk iaf. Nu är jag bara otålig att få inloggningsuppgifterna crazy.gif

Man får lösenordet i stort sett omgående så jag tycker att du ska maila Tradera och fråga vad som felas. Och om man ska handla något som kostar mer än man kan förlora så bör man använda sig av Payson, det skyddar både säljare och köpare. Man betalar till Payson som inte betalar vidare till säljaren förrän kunden sagt att allt är ok. Jag kan inte förstå att somliga kan betala fyrsiffriga belopp för en vara de inte kollat, och sen säjer de att de blivit blåsta! Det finns ju faktiskt flera olika sätt att skydda sig. Jag har vid några tillfällen köpt saker på Tradera och även sålt, och det har gått utmärkt! biggrin.gif
sqrulan
Fröer och hoya sticklingar brukar jag köpa där,har bara blivit lurad av en person på en daglilja.Henne har jag stängt av,
vill inte ha att göra något med en sån falsk människa!Så hon kan aldrig köpa av mej.Hoppas att hon sover dåligt! devil.gif
Magdis
Lösenordet kom äntligen till slut så nu har jag budat av hjärtans lust. Lätt att ryckas med. smile.gif
Lilla Birka
CITAT (Magdis @ 15-01-2008, 23:21) *
Lösenordet kom äntligen till slut så nu har jag budat av hjärtans lust. Lätt att ryckas med. smile.gif

Ett bra tips är att ligga lågt och inte lägga något bud förrän alldeles mot slutet..... då hinner det inte trissas upp så mycket
Magdis
CITAT (Lilla Birka @ 15-01-2008, 23:23) *
Ett bra tips är att ligga lågt och inte lägga något bud förrän alldeles mot slutet..... då hinner det inte trissas upp så mycket

Precis så tänker jag också....jag lägger upp dem på minneslistan och ligger sen och lurar tills budgivningen går mot sitt slut. innocent.gif
ingrid fuxwall
CITAT (Magdis @ 15-01-2008, 23:46) *
Precis så tänker jag också....jag lägger upp dem på minneslistan och ligger sen och lurar tills budgivningen går mot sitt slut. innocent.gif

Nog kan du redan från början lägga in ett högsta bud och så sköter datorn sitt jobb, eller har jag missförstått???
Magdis
CITAT (ingrid fuxwall @ 16-01-2008, 00:00) *
Nog kan du redan från början lägga in ett högsta bud och så sköter datorn sitt jobb, eller har jag missförstått???

Jo jag tror man kan göra så men jag har inte fått riktig kläm på hur det går till än.
estet
Säljer mest, köper sällan men faktiskt i fredags. Bäst är att ligga och trycka i vassen om man ska lägga bud. Du "visar" dej om du lägger tidigt bud och då kanske andra känner att de måste också lägga bud, typ. Som säljare vill du ha bud tidigt för då trissas det lätt upp!


CITAT (Magdis @ 16-01-2008, 00:06) *
Jo jag tror man kan göra så men jag har inte fått riktig kläm på hur det går till än.

Du lägger Maxbud så sköter datorn resten. Om någon går över din "gräns" får du mejl direkt. Ex: La maxbud på en top 40:- där gick min gräns så att säga. Fick den för 1 spänn för jag var ensam och utgångspriset var 1 spänn.
Tobe3
Sambon köpte och sålde tidigare på tradera.

Hon bojkottar dem sedan de la en "säljavgift" på alla varor (även osålda) och en massa annat konstigt förra året. Godtyckliga avstägningar av säljare mm mm. Att de sedan är E-bays svenska sida gör inte saken bättre.

Numera är det www.budera.se som får hennes köp och sälj.

www.traderasuger.com ger en bild av hur tradera behandlar sina medlemmar.
Fenja
Hmm, kikade just lite på budera.se och en sak förvånar mig:
Jag öppnar slumpmässigt ett tiotal avdelningar, det är 30 auktioner på varje förstasida i avdelningarna... om jag skulle vilja sälja så verkar det inte så hoppfullt med ett tiotal bud på 300 auktioner.
Mvh
Fenja
skogstroll
Köpte chilifrön på Tradera och det gick ju bra smile.gif ...eller jag får väl se vad som kommer upp kanske giggle.gif
vindspel
Jag har handlat mycket på tradera. Littografier, kaffe- och teservicer, tyger, smycken, stenkakor.......som julafton när paketen kommer crazy.gif ......en gång köpte jag en te service blå bloster gefle....för 600 kr....6 tekoppar, tekanna, sockersål och gräddkanna........nu tar de 200 kr/styck för tekopparna yahoo.gif
Fynda, fynda..... man får akta sig också...många bäckar små.. blink.gif
Är nöjd till 99 %..annars har jag alltid kunnat skicka tillbaka det eller fått det billigare om det inte till fullo stämt.
Min son har köpt medaljer där men dem vill ni inte se ninja.gif

GLÖMDE försök att få det med bussgods...mycket billigare än posten
HelenN
Jag har både handlat & sålt på tradera. Funkar jättebra...har aldig blivit lurad.
skogstroll
Just de jag köpte en kappa också... en dag kom den nerknölad i brevlådan giggle.gif Tycker det funkar bra med det där Payson
inger1
Vad betyder reegade?.....
Magdis
CITAT (inger1 @ 16-01-2008, 15:04) *
Vad betyder reegade?.....

registrerade
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon