Full version: Skona mig!
LadyG
http://www.kaufeldt.com/?p=32

Hur får man i sig en så stor??? confused.gif dunno.gif
Ophelia
Hmmm...den där skulle jag få gnaga ganska länge på. Är inte så förtjust i en massa bacon på en hamburgare, sedan saknas den krispiga salladen som är nödvändigt för mig om jag ska gilla en hamburgare. Äter iofs väldigt sällan sådan mat som hamburgare och pizza. Har lyckats gå ner en byxstorlek så jag passar mig för sånt yes.gif
Piccante
CITAT (LadyG @ 16-01-2008, 00:42) *
http://www.kaufeldt.com/?p=32

Hur får man i sig en så stor??? confused.gif dunno.gif

Äter man den på längden eller tvären??? Undrar om inte mina käkar skulle gå ur led för jag är inte så stor i truten giggle.gif Vad jag har hört så är svenska hamburgare mindre än amerikanska? Vet inte om det stämmer men deras "normal portioner" är som våra plus menyer på McDonalds. Tror inte det slår igen här.
Alba
Det blir billigt att titta på den där......jag blir ju mätt av att bara se på den. Kan det verkligen vara någon som får i sig den storleken.
Är man så stor i truten i USA........ja det är klart "biggest in the world" är det väl.
Henrik_
Hmm, ja man kan väl inte säga att man blir så värst förvånad

Osmakligt, både burgaren och affärsiden...
LadyG
Tycker det känns så absurt hela idén, men det måste ju fungera annars hade den inte funnits kvar. USA förståss, var annars. Hoppas vi slipper den typen av hak i Sverige.

Fast jag som blir mätt på en 90-grammare med bröd skulle bli sjuk om jag försökte få i mig hela den stora.
Magdis
Ja det är ju totalt absurt, fullkomligt orimligt att man skulle äta en så stor hamburgare. blink.gif
LadyG
Tycker det är lite osmakligt att vi i väst har "äta-mest-tävlingar" tills folk kräks medan det finns folk som svälter ihjäl.
Tobb
8000 kcal, hmm, lika mycket som man ska ha på lite mer än två dagar....

Men vad säger man? USA....

Finns tävlingar för hur mycket man kan äta i usa, och de får i sig några kilon...

Men kollade på någon video på tuben och i alla fall skötarskorna ser ut att vara välutbildade i alla fall whist.gif med tanke på deras arbetskläder crazy.gif
LadyG
En man kanske behöver så mycket, jag har räknat ut att en vanlig dag utan träning ska jag ha 1700kcal ungefär för att ligga i energibalans. En sån burgare är mat för mer än 4 dagar för mig..!!

Fast visst är magen anpassningsbar, iaf om man kan lära sig trycka i sig 66 korv med bröd eller vad det nu är världsrekordet ligger på. sick.gif
Farbror Blå
CITAT (LadyG @ 16-01-2008, 15:52) *
En man kanske behöver så mycket, jag har räknat ut att en vanlig dag utan träning ska jag ha 1700kcal ungefär för att ligga i energibalans. En sån burgare är mat för mer än 4 dagar för mig..!!

Fast visst är magen anpassningsbar, iaf om man kan lära sig trycka i sig 66 korv med bröd eller vad det nu är världsrekordet ligger på. sick.gif



Intressant egentligen att man ens kommer på tanken att man ska proppa i sej allt man kan!
Intressant också detta med energivärdet, gå in på mac donalds hemsida, dom har en väldans bra energiguide för sina produkter, så man kan kontrollera hur mycket energi man stoppar i sej vid ett tänkt besök.

Det intressantaste är ju att de flesta menyer bidrar till LÅÅÅngt mer energi än vad som är vettigt för ett mål av tre (lagat mat alltså)
eller av fem, beroende påhur man annars äter.
Sen kan man komma och säga vad man vill om att deras mat inte alls är skadlig för hälsan, bla bla bla, det är inte det väsentliga, utan sett till energimängden/mål så får man för höga värden.

Än mer intressant blir det om man jämför sej med sin Volvo (let's face it, Svensson drives Volvo).
Vem skulle skryta om att han kört 14 mil på gammal gräsklipparbensin, med hälften bly i? Eller att han fyller motorn med gamla restprodukter i stället för dyr motorolja?
Eller att han får sin motor att gå på så mycket bränsle-vad skit som helst- som möjligt?

Nänä, bilen sköter vi som vår egen baby, men våra kroppar kan man skryta om : faan jag drack arton bira!! /klämde två pizzor på en halvtimme/ mosa i mej tre chipspåsar..


Jag skulle vilja införa en besikting av oss själva, lika ofta som besiktning av bilen. Tänk vad mycket sjukdomar och annat man skulle kunna stoppa/hindra/upptäcka om man fick kollas igenom varje år! och så mycket pengar man skulle spara in i vård som senare inte behövdes..


LadyG
Så klokt sagt Farbror Blå wub.gif
LadyG
Jodå, visst hittade den hit!

Herre min skapare så dumt..!
Henrik_
CITAT (LadyG @ 21-01-2008, 09:33) *
Jodå, visst hittade den hit!

Herre min skapare så dumt..!


Självklart, vi är inte bättre här än någon annanstans.

Nog för att man kan bli hungrig ibland, men 2,7kg??
Och sen tidsbegränsningen på det. 000.gif
LadyG
CITAT (Henrik_ @ 21-01-2008, 10:24) *
Självklart, vi är inte bättre här än någon annanstans.

Nog för att man kan bli hungrig ibland, men 2,7kg??
Och sen tidsbegränsningen på det. 000.gif

Visst är det idiotiskt?
Jag känner bara en som eventuellt skulle kunna klara av det men han springer långdistans och behöver verkligen mycket mat. Fast jag tror inte ha är så glad i ren skräpmat...

Jag tycker fenomenet är hel-iditotiskt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon