Lilla Birka
Har ni sett de böljande rörelserna hos en del fågelflockar? De vänder samtidigt, svänger uppåt och neråt och alla följer med. confused.gif Likadant är det med mode.... plötsligt ska ALLA ha runda blå klot i trädgården, borstat stål i köket på kylskåp och spisar, alla ska ha svarta accessoarer, eller små hundar som går ner i väskan som för övrigt ska vara jättestor..... det finns hur många exempel som helst. crying.gif Om jag kommer in i en affär och expediten säger att det här är trendigt eller det här kommer att bli högsta mode då stegrar jag mig! rtfm.gif Desto större anledning till att inte köpa det då! nono.gif Ibland kan man ju trots allt tycka att något nytt är vackert och smaken ändras med tiden..... jag skulle aldrig i liiivet ha så´na där utsvängda jeans och förresten jag skulle aldrig ha jeans överhuvudtaget när de först kom.... men visst, jag går nästan jämt i jeans och när de var utsvängda tyckte jag också att det var fint. biggrin.gif Men visst blir det FÖR mycket av samma sort när modehysterin sätter in?
aanderss
håller med dig
Wilmer
Håller med. Är det något jag verkligen gillar är det ju toppen om det blir modernt, annars struntar jag i modet. (Älskar blåa krukor, men har avstått klotet giggle.gif ). Men det är lätt att neutraliseras av det man ser omkring sig jämt. Minns någon färg jag hellre skulle dö än ta på mig. Men så köpte kompisen en tröja, det var sååå snyggt, så där föll jag.. Hade jag aldrig gjort av "egen" maskin.

Wilma
Pirum
Mmm, det finns ju inget som blir omodernt så fort som något som är modernt. Och inte heller något som blir så FRUKTANSVÄRT omodernt, som det som en gång varit VÄLDIGT modernt. Modekläder är sällan nåt att ha. Men, mode påverkar även 'vardagskläder' som jeans, etc, det är ju bara att titta på en tidning från 80-talet för att se att stilen på ALLT påverkas av 'modet' smile.gif Tidsbundet mode är väldigt svårt att sätta fingret på när man befinner sig i det, men väldigt lätt att sätta fingret på efteråt smile.gif

(Själv funderar jag just nu över modet i mat - det går ju mode i det också titt som tätt)
Snöflinga
Jag tycker det är kul med modetrender tongue.gif Så tråkigt om alla alltid skulle gå omkring och se ... ut som vadå confused.gif Då bleve väl det också ett mode på något vis ? Tycker det är roligt med förändringar och nya tankegångar rolleyes.gif Visst är det något visst med nostalgiska återblickar på mode, musik, bilar, inredning osv under vissa tidsepoker happy.gif
Pirum
Jo, visst kan det vara kul, men det mest extrema drabbas ofta av att det blir så omodernt att det blir i praktiken oanvändbart = slösaktigt. Tänk bara på hur mycket kläder vi slänger helt i onödan bara för att vi tycker de är fula...ingen som slänger gamla jeans för att de är fula, sådana byxor slängs bara när de är trasiga smile.gif (och även det är synd, då de oftast går att laga och ha till trädgårdsarbete om inte annat - men folk idag kan ju inte sy...ja, jag vet att det finns undantag wink.gif )
Lilla Birka
CITAT (Snöflinga @ 16-01-2008, 23:05) *
Jag tycker det är kul med modetrender tongue.gif Så tråkigt om alla alltid skulle gå omkring och se ... ut som vadå confused.gif Då bleve väl det också ett mode på något vis ? Tycker det är roligt med förändringar och nya tankegångar rolleyes.gif Visst är det något visst med nostalgiska återblickar på mode, musik, bilar, inredning osv under vissa tidsepoker happy.gif

Men det är ju lite det jag menar. Något blir modernt och så ska alla ha det, då ser ju alla likadana ut. Jag minns hur jag reagerade på 70-talet när extremvänstern påstod sig vara anti-mode! Allihopa av dem hade näbbstövlar. parkas eller duffel och ryggsäck. Västar utanpå skjortorna som alla såg likadana ut och alla låtsas-proletärer som gick omkring i blå byxor och rutiga flanellskjortor! naughty.gif Och alla unga idag som säger att de inte vill se ut som alla andra, därför har de piercingar både här och där och ser ut just som alla andra! Det finns ju inte många som skapar sina egna "moden" och klär sig eller använder de prylar som inte alla andra har. Det blir ju i alla fall likriktat. confused.gif
Snygg kan man väl vara ändå?
gunvor
den gågna sommarn hade ju ett tröjmode som i början fick mig att fundera ( innan jag vande mig)- alla lite småmulliga tjejer såg verkligen ut att vara med barn - det var dom inte dom var moderiktiga!
Lilla Birka
CITAT (gunvor @ 17-01-2008, 07:21) *
den gågna sommarn hade ju ett tröjmode som i början fick mig att fundera ( innan jag vande mig)- alla lite småmulliga tjejer såg verkligen ut att vara med barn - det var dom inte dom var moderiktiga!

Ja, även de smala ser gravida ut i de tunikor och klänningar som har midjan alldeles under brösten! För att inte tala om alla de småmulliga och för den delen feta tjejer som går med korta tröjor och t-shirts så att magen är bar och valkarna väller ut över jeansen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon