Full version: Startsida
Starfight
Tänkte vi kunde tipsa varandra startsidor, det finns ju en oändlig mängd startsidor där ute cyberrymden. Jag hittade min startsida för ca 1½ årsedan ungefär, det är den bästa som jag någonsin har haft. Innan dess så bytte jag säkert startsida en gång i veckan. Den går att ändra på mängder av sätt, så i princip går det att få den informationen som man vill ha. Med begränsning av det som finns att välja på, men det är mycket.

Skapar man ett login på sidan som är gratis så finns mina inställningar kvar även om jag tömmer chachminnet och cookies datorn. Bra även om man är flera som använder datorn då kan man ha sina egna inställningar på startsidan med det som man själv vill ha.

Så adressen då www.superstart.se
Betty
Min startsida sen flera år: Google
Trädgårdsflanören
Lite roligt.
Tänkte föreslå just den. (Superstart)
Tycker också den är bra, för att man kan fixa till den, så att man har det man behöver på SIN startsida.
Bettis
Denna har jag Startsida
vindspel
Jag är så trogen att jag har odla som startsida 000.gif
Lilla Birka
Google var det här, eftersom jag dessutom har en gmail-adress så får jag upp min post direkt.
MariaS
Här kör vi med den lokala nyhetssidan lidkopingsnytt.nu.
Piccante
CITAT (Bettis @ 17-01-2008, 15:14) *
Denna har jag Startsida

Har ungf samma upplägg som superstart. Gillar att man kan göra startsidan personlig. Jag hade yahoo innan eftersom jag har mail där.
elleave
Jag har radio Uppland som startsida... yes.gif

Tycker det är himla praktiskt, då ser man direkt vad som har hänt i närheten.
Bee
Jag har << about:blank >> , dvs ingen startsida alls. En tradition som hänger kvar sen modemtiden. Tycker fortfarande att många sidor tar alldeles för lång tid att ladda upp. Om jag bara skall ta reda på ett telnr på hitta.se så är jag inte så värst intreserad av en massa reklam just då.
renate
Jag har Odla som startsida,passar mig alledes utmärkt.
Pirum
CITAT (Bee @ 17-01-2008, 17:07) *
Jag har << about:blank >> , dvs ingen startsida alls. En tradition som hänger kvar sen modemtiden. Tycker fortfarande att många sidor tar alldeles för lång tid att ladda upp. Om jag bara skall ta reda på ett telnr på hitta.se så är jag inte så värst intreserad av en massa reklam just då.


Samma här. Ibland har jag google som startsida, kör man med exempelvis http://www.google.com/m/classic?hl=sv så laddas det snabbt även via modem.

Fast oftast har jag ingen specifik startsida, webläsaren startar upp med samma sidor som jag hade uppe när jag stängde av den, om jag inte väljer annat. Smidigt.

Superstart var inte så tokig, men jag har inte tålamod nog för en sida med så mycket information smile.gif
Alba
Jag har Leta.se .......av födsel och ohejdad vana.
Började med den en gång i tiden och den hänger kvar.

Anma
Har min kommuns sida som startsida, har hunnit bli tre olika sedan jag började med internet.
Jättebra för det är en sida som man annars kanske inte skulle besöka men som det finns mycket info på om vad som händer här.
vindspel
Så......nu har jag två startsidor. Den som remomenderades..Superstart och min kära odla. Hade två innan också men den andra brydde jag mig inte om. Har man vista så kan man ju ha flera flikar uppe och därmed två startsidor.
skogstroll
Om jag varit själv hade jag haft odla.nu men nu blir det telia...
anna_rispan
CITAT (skogstroll @ 17-01-2008, 19:08) *
Om jag varit själv hade jag haft odla.nu men nu blir det telia...

jag o sambon har samma burk men loggar in på varsitt konto på datorn. jag startar med odla. han med Aftonbladet.
Floppy
CITAT (vindspel @ 17-01-2008, 19:05) *
Så......nu har jag två startsidor. Den som remomenderades..Superstart och min kära odla. Hade två innan också men den andra brydde jag mig inte om. Har man vista så kan man ju ha flera flikar uppe och därmed två startsidor.

Jag har eniro.se som startsida...men nu vill jag ju ha superstart också...hur gjorde du för att få två startsidor...jag har också Vista...
adamos
start. se kör jag med.
Pjater
Thottbot Har jag som startsida, lirar en del wow biggrin.gif
Sen har jag en startup mapp oxå med blandade sajter biggrin.gif
pimpim
Tidigare hade jag aftonbladet som startsida, men sen ett par år tillbaka så är det odla. För här kollar jag alltid först när jag startar datorn innan jag går vidare och kollar annat.
vindspel
CITAT (Floppy @ 17-01-2008, 19:49) *
Jag har eniro.se som startsida...men nu vill jag ju ha superstart också...hur gjorde du för att få två startsidor...jag har också Vista...

Jo, på explorer, dvs sidan till internet du har úppe finns det "inställningar"..där går du in på "verktyg" och "internetalternativ". Den fliken du får upp står det "allmänt". Där kan man välja startsida/sidor genom att skriva in dem. Den som står överst hamnar på översta fliken. Så när du nu har en startsida så är det bara att fundera om du vill ha den över den andra. Du behöver naturligtvis inte skriva in adressen utan markerar adressen och kopierar och klistrar in den på "du kan skapa startsideflikar"

Låter krångligare än vad det är......
skogstroll
CITAT (anna_rispan @ 17-01-2008, 19:18) *
jag o sambon har samma burk men loggar in på varsitt konto på datorn. jag startar med odla. han med Aftonbladet.



...tja det gör mig inte så mycket, sitter ju mest vid jobbdatorn och där har vi vårt intranät som startsida blä
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon