Full version: Konstiga rubriker
Myosotis
Nuförtiden förkortas rubriker så att de nästan blir obegripliga ibland. "NIO VILL BLI PRESIDENT I SERBIEN" stod det i tidningen, så kan man väl inte skriva! Jag irriterar mig så på rubriken att jag inte kan koncentrera mig på vad det står i artikeln. För några år sen läste jag "STOPPAD KÖTTFÄRS DÖDADE INTE POJKE" på text-tv, det låter också dumt. Har ni fler exempel?
Henrik_
Fler gökar i Småland

Stod det i någon tidining för ett par år sen. Ska påpeka att jag inte Kommer inte ihåg om det var just Småland det rörde sig om... men jag tror det confused.gif confused.gif
LadyG
"Han lämnade efter ölbråk"

Det blir inte bättre av att de inleder med en brötext som är helt intetsögande och värdelös. Först en bit ner i artikeln får man veta att Kari Haakana bryter kontraktet med Skellefteå och flyttar omedelbart hem till Finland.

Dåligt journalistik och dålig rubriksättning.
Myosotis
"Fabriksflytt hotar 44 gummijobb" var ju lite gulligt. Vad är ett gummijobb för någonting? g.gif
Myosotis
Nytt offer bland gratistidningarna
Danska Nyhedsavisen halverar personalen


rotfl.gif
Verkar vara en farlig arbetsplats det där, hoppas de menar personalstyrkan ska halveras...
Henrik_
CITAT (Myosotis @ 07-02-2008, 15:41) *
Nytt offer bland gratistidningarna
Danska Nyhedsavisen halverar personalen


rotfl.gif
Verkar vara en farlig arbetsplats det där, hoppas de menar personalstyrkan ska halveras...


bravo.gif

Aftonbladet tror jag det var som skrev:

Arbetslösa har rätt till dagisplats.

- Har vi redan, kallas Arbetsförmedling!
jaken
en klassiker från aftonbladet (ja det är inget hopklipp utan äkta löpsedel)

Anma
CITAT (jaken @ 07-02-2008, 16:06) *
en klassiker från aftonbladet (ja det är inget hopklipp utan äkta löpsedel)


Det lär ju vara några år sedan...
Aqvakul
Den benämningen har knappast varit PK sedan slutet på 60-talet!
Myosotis
CITAT (Henrik_ @ 07-02-2008, 16:01) *
bravo.gif

Aftonbladet tror jag det var som skrev:

Arbetslösa har rätt till dagisplats.

- Har vi redan, kallas Arbetsförmedling!

giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon