Full version: Arn - tempelriddaren
mamamaggan
I dag har vi varit och tittat på den här filmen. Kan med en gång avslöja att jag inte gillade den. Har läst en av böckerna om Arn och gillade inte den heller. Man kan ju undra varför jag gick och tittade på filmen. Dyrt blev det också , hade parkeringsböter när vi kom ut . Grrrrrrrrrrrrr!

Jo jag gick och kollade på filmen för att se om jag skulle tycka bättre om den än om boken. Det jag inte gillar är Guillou's stil . Tycker han är så övertydlig med allt , precis som om han förutsätter att vi inte skulle förstå om han skrev på en nivå som ligger över en tioårings.

Har läst alla ( tror jag ) hans böcker om Hamilton och gillar inte dem heller. Hans hjältar är alltid så oerhört kompetenta , Arn t ex är så smart , kan använda båda händerna líka bra osv.

Eller driver Guillou med oss? Är han egentligen ironisk?

Vad tycker ni?
Anki V
Jag tyckte mycket om böckerna men hade inte så stort utbyte av filmen.

Filmen kändes som om jag skulle ha läst var 10 sida, typ.

Jag kände inte igen ”min” Arn.....däremot tycker jag Cecilia gjorde en superbra tolkning och var perfekt för rollen.

/Anki
Lady Hamilton
Jag har läst alla Arn böckerna och gillar dem Filmen var rätt Okej tycker jag Helt klart sevärd tummenupp.gif
Jag kan även tillägga att jag ÄLSKAR alla böcker om Greve Carl Gustav Gillbert Hamilton wub.gif
Sedan finns det andra böcker av samma författare som jag inte alls tycker är lika bra
Aqvakul
Blev överaskad över att filmen var så bra. Tyckte inte alls den var seg, som vissa menat. Bra skådespelarinsatser och allmänt välgjord med fantastiskt foto. Den når inte upp till böckernas nivå, men så är det ju nästan alltid.
mamamaggan
Jag tyckte den var oerhört seg. Satt och gäspade . Det brukar inte hända på bio. Fick ont i huvudet också.

Ingen som tycker som jag? Eller som också funderar på om Guillou driver lite med oss?

Aqvakul
CITAT (mamamaggan @ 21-01-2008, 22:47) *
Jag tyckte den var oerhört seg. Satt och gäspade . Det brukar inte hända på bio. Fick ont i huvudet också.

Ingen som tycker som jag? Eller som också funderar på om Guillou driver lite med oss?


Alla behöver inte tycka lika. kompiskram.gif
Anki V
CITAT (Lady Hamilton @ 21-01-2008, 22:21) *
Jag kan även tillägga att jag ÄLSKAR alla böcker om Greve Carl Gustav Gillbert Hamilton wub.gif
Sedan finns det andra böcker av samma författare som jag inte alls tycker är lika bra


....jag älskade böckerna om Hamilton. När jag var barn och yngre tonåring läste jag Kitty. Jag tycker Greve Carl Gustav Gillbert Hamilton på ett förtjänstfullt och på ett oomkullrunkeligt laugh.gif sätt fyllde tomrummet.

/Anki
mamamaggan
CITAT (aq42 @ 21-01-2008, 22:50) *
Alla behöver inte tycka lika. kompiskram.gif



Nej just det! tummenupp.gif

Bara undrar om jag är ensam om min uppfattning.
Lady Hamilton
CITAT (Anki V @ 21-01-2008, 22:52) *
....ett oomkullrunkeligt laugh.gif sätt fyllde tomrummet........
/Anki



Och just det ordet 'fastnade' i ditt huvud naughty.gif Det är det enda ord som jag inte kan riktigt förstå.......... giggle.gif
mamamaggan
Tycker det är ett fascinerande ord!
krellus
Jag var misstänksam innan jag gick och såg filmen.

Tänkte att budgeten kanske är begränsad vilket göra att man tar lite genvägar här och var vilket brukar visa sig.
Jag måste säga att jag blev positivt överraskad. Filmen är riktigt bra gjort. De flesta skådisarna gör ett bra jobb.

Helt okej film. Hade förväntat mig en 2:a i betyg men gick därifrån och funderade nog på 3.5-4.0.
anna_rispan
Jag o sambon gick o såg den. Han fick presentkort på biobiljetter av mig och det blev den filmen han valde.

Jag får nog hålla med den som skrev att det kändes som att läsa var tionde sida i böckerna, eller var 20 kanske? Det kändes lite hoppigt. Scenen när den där killen högg ner kungen kändes som ett pojkstreck men i boken har jag för mig att det var mycket historia kring det och en del planering och så. Nu bara över till ön, smyga o så tjopp.

O så hade det ju varit fiffigare om Cecilia haft kort hår i början och superlångt efter en tid för att visa hur lång tid som gått liksom. Nu var det väldigt svårt för mig som tittade att få något begrepp om tiden.

Misstänker att vi ändå måste se nästa film? smile.gif

Jo nåt bra också. det var inte så mycket krigande och blod ändå. Det var skönt.
mamamaggan
CITAT (anna_rispan @ 22-01-2008, 08:27) *
Jag o sambon gick o såg den. Han fick presentkort på biobiljetter av mig och det blev den filmen han valde.

Jag får nog hålla med den som skrev att det kändes som att läsa var tionde sida i böckerna, eller var 20 kanske? Det kändes lite hoppigt. Scenen när den där killen högg ner kungen kändes som ett pojkstreck men i boken har jag för mig att det var mycket historia kring det och en del planering och så. Nu bara över till ön, smyga o så tjopp.

O så hade det ju varit fiffigare om Cecilia haft kort hår i början och superlångt efter en tid för att visa hur lång tid som gått liksom. Nu var det väldigt svårt för mig som tittade att få något begrepp om tiden.

Misstänker att vi ändå måste se nästa film? smile.gif

Jo nåt bra också. det var inte så mycket krigande och blod ändå. Det var skönt.


Håller med dig om kungamordet . Tyckte också att man inte fick klart för sig hur lång tid som föflutit. T o m jag måste nog se nästa film också yes.gif bara för att kolla hur den är . Hur det går vet jag men........................

Pjater
Hmmm oki, väntar på att den ska komma på dvd så man kan ladda ner den, men har serien på hårdisken, den var ju rätt okej iallafall =P
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon