niklaswik
"Den kallas cyklopgrisen."


Trots den usla bildkvalitén så kan åtminstone jag se med 99% säkerhet att det där är en helt vanlig liten gris som hålls mot en spegel...

Det märks hur högt kvällsdrakarna sätter sin källkritik kontra att dra in pengar på folk som vill läsa om konstigheter.
*Stintan*
Varför skulle inte grisar kunna bli missbildade?
Kajsa i Arvika
Håller med dej om spegelbilden Niklas... g.gif
Anma
Visst kan grisar bli missbildade, men är benägen att hålla med att just denna gris nog är missbildad med hjälp av en spegel...

På naturhistoriska i Sthlm har de väl en kalv(?) med två huvuden? Minns inte riktigt, det var säkert trettio år sedan jag var dit... Men visst är det något uppstoppat djur med två huvuden där?
Ralf
Men skulle inte händerna ha sett likadana ut på båda sidorna om det var fejk?
cic
CITAT (Ralf @ 24-01-2008, 12:16) *
Men skulle inte händerna ha sett likadana ut på båda sidorna om det var fejk?

Beror var på i vilken vinkel man tittar. Man ser inte båda händerna, därför är det svårt att säga.

Tycker också att bliden ser liiiite skum ut..
*Stintan*
Ja det är ju inte en spegelbild så tillvida att man bara spegelvänt halva grisen och satt ihop så som man kan göra i datorn.
Piccante
visst händer det att djur föds missbildade tex med två huvuden kallas väl för Janusansikte eller något när de har två ansikten. finns bland annat ett sådant kalvhuvud på Veterinärhistoriska museet i Skara.

Men det förekommer lika ofta (eller sällan kanske) fejkade nyheter. Var det inte förra året tidningarna skrev om en hund som hade fött en kattunge eller en katt som hade fött en hund ? i Brasilien. rolleyes.gif
Boxer
CITAT (niklaswik @ 24-01-2008, 10:42) *
"Den kallas cyklopgrisen."
Trots den usla bildkvalitén så kan åtminstone jag se med 99% säkerhet att det där är en helt vanlig liten gris som hålls mot en spegel...

Det märks hur högt kvällsdrakarna sätter sin källkritik kontra att dra in pengar på folk som vill läsa om konstigheter.


Det var min första spontana reaktion också.
Eva i Skåne
Om det nu är en äkta missbildad gris så tycker jag det är djurplågeri att låta den leva thumbdown.gif
Den kan ju inte stå för sig själv tyckte jag att jag läste.
Anders zon 1
Ansluter mig också till spegelteorin! Ser onaturligt symmetrisk ut och har ett misstänkt streck mellan halvorna.
Bettis
Kan dom cykla g.gif
kerstin z5-6
Finns ! Jag har själv sett en -när jag åkte runt med veterinär ..
Dessutom finns ju samma typer av missbildningar hos människa ..
Lars-Olof Arvids
CITAT (Markus_H @ 24-01-2008, 12:25) *
Men det förekommer lika ofta (eller sällan kanske) fejkade nyheter. Var det inte förra året tidningarna skrev om en hund som hade fött en kattunge eller en katt som hade fött en hund ? i Brasilien. rolleyes.gif


Gå in på artikeln om de två trynena igen, kolla "fler udda djur" nedanför och klicka på "Katten också, vilket hundliv!" smile.gif

Olle
Betty
CITAT (Ralf @ 24-01-2008, 12:16) *
Men skulle inte händerna ha sett likadana ut på båda sidorna om det var fejk?


Håller med, och dessutom så är inte munnarna, vecken på trynena och ögonvråna identiska de heller.
Jag högerklickade på bilden och tog hem den till Mina bilder, om man förstorar den där så syns skillnaderna tydligare än på bilden på A-bladets sida.
gunvor
CITAT (Markus_H @ 24-01-2008, 12:25) *
visst händer det att djur föds missbildade tex med två huvuden kallas väl för Janusansikte eller något när de har två ansikten. finns bland annat ett sådant kalvhuvud på Veterinärhistoriska museet i Skara.

Men det förekommer lika ofta (eller sällan kanske) fejkade nyheter. Var det inte förra året tidningarna skrev om en hund som hade fött en kattunge eller en katt som hade fött en hund ? i Brasilien. rolleyes.gif


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article458916.ab

under artikeln om grisen finns länkar till div artiklar om andra "sjuka" djur
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon