Full version: Köpenhamn
mekare
Är det någon som vet om danmark har röddag och stängt den 1 maj som vi har?
fundera på att åka dit men det är ju ingen ide om allt är stängt....
Ciczi
Enligt denna sidan är inte första maj en helgdag i Danmark.

De e bara å åk!...

Ciczi
KURT
Affärer är nog stängda, men annat kan ju vara öppet. Men det finns väl knappast något som är billigare i Köpenhamn? Utbudet är annorlunda och kan vara bredare.
Ciczi
CITAT (KURT @ 05-02-2008, 18:40) *
Affärer är nog stängda, men annat kan ju vara öppet. Men det finns väl knappast något som är billigare i Köpenhamn? Utbudet är annorlunda och kan vara bredare.


Varför skulle affärerna vara stängda? Det är en vanlig torsdag...

Ciczi
mekare
Tack Ciczi för länken. jag åker!
dyrt kanske det är i danmark men ibland kan det vara värt det...
bäst jag återgår till mitt jobb nu:)
Ciczi
Vill du ha några tips på sevärdheter i växtväg så säg till så hjälper jag dig gärna...

Ciczi
RibesRubusVitis
Fast i år sammanfaller tydligen första maj med Kristi Himmelsfärdsdag, åtminstone i Sverige.
Mollis
Enligt min almanacka är det allmän helgdag i Danmark 1 maj, men det behöver ju inte innebära att affärerna har stängt....

//Mollis
Ciczi
CITAT (RibesRubusVitis @ 06-02-2008, 14:34) *
Fast i år sammanfaller tydligen första maj med Kristi Himmelsfärdsdag, åtminstone i Sverige.


om kristi himmelfärd är på första maj finns det risk att det är stängt i affärer. ska kolla med min svåger som är dansk. Danskarna är notoriska med sina söndagar iallafall. DÅ är allt superstängt utom Netto typ.

Cicz
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon