Full version: Hotell i Wien
caprifol
Ska åka till Wien i april och undrar om någon har tips på ett bra hotell. Jag har massor av broschyrer med hundratals hotelltips - alltså ett FÖR stort urval (=tidsödande...). Kanske har någon här redan gjort denna "utvärdering" och har ett bra tips? Viktigare än bar, swimmingpool m m är läget. Vill alltså bo centralt med gångavstånd till såväl parker som stadskärna. Tre- eller fyrstjärnigt hotell. Hellre litet och charmigt än stort o flott.
Alla tips mottages tacksamt.

Edit:
Och nu såg jag att jag förstås borde ha lagt detta under resor i stället. Ber om ursäkt och förflyttar mig dit. Sorry!
Gita
CITAT (caprifol @ 10-02-2008, 15:16) *
Ska åka till Wien i april och undrar om någon har tips på ett bra hotell. Jag har massor av broschyrer med hundratals hotelltips - alltså ett FÖR stort urval (=tidsödande...). Kanske har någon här redan gjort denna "utvärdering" och har ett bra tips? Viktigare än bar, swimmingpool m m är läget. Vill alltså bo centralt med gångavstånd till såväl parker som stadskärna. Tre- eller fyrstjärnigt hotell. Hellre litet och charmigt än stort o flott.
Alla tips mottages tacksamt.

Jag har bott på ett underbart litet hotell mitt i stadens centrum, gammaldags, lite charmigt slitet. F.ö "de tre tenorernas" favorithotell. Om jag inte minns fel hette det Astoria.
Gita
Kathy
Wien är en mycket trevlig och vacker stad.
Vi åkte ner dit för några år sen och stannade i Wien ett dygn innan vi hämtade ut hyrbilen och begav oss ut i landet.
Vi bodde väldigt centralt i Wien, tyvärr minns jag inte vad hotellet hette.

Googlade och fick upp dessa resultat: http://www.google.se/search?hl=sv&q=ho...+wien&meta=

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon