Bettis
Jag gillar ju deckare, men inte reklam. Så jag ska se Wallander strax. En del kanske gillar TV 4 fakta eller något annat vad vet jag.... naturligtvis SKENET BEDRAR rotfl.gif
Netha
Gillar och ser helst dokumentärer. UR- program ser jag också ofta.
Idag har jag sett Världen och De kastlösa, sedan på TV8, I Himalaya med Michael Palin.

Har för många år sedan slutat se på deckare, ser heller sällan några filmer.
Skenet bedrar har jag sett tidigare ... är det reprissändningar nu?
Kanske ska börja spela in. smile.gif

Glömde ju cityakuten, de gamla avsnitten som går på em.
pejori
är just nu lite "TV-trött" så det blir inte mycket...kustbevakarna och Gray´s anatomy som börjar på ons. igen....
annars är det deckare här med samt beck och wallander tummenupp.gif
mamamaggan
När jag tittar på TV , blir inte så ofta nu för tiden , ser jag helst engelska deckare eller serier , de brukar vara så välgjorda. Undviker i stort sett alla dokusåpor och amerikanska serier . Gillar inte heller actionfilmer.

Dokumentärer är oftast intressanta , såg nyss " I en annan del av Köping" . Helt underbar.

Svenska filmer typ Wallander gillar jag, också sådana där man inte skriker ut allt som händer t ex " Flickan med pärlörhängena " som gick i går. Det blir nästan som att läsa en bok , min egen fantasi får jobba .

Hatar filmer där den sortens moral får tala som att flickan/pojken som begått snedsteg dör på slutet och den oklanderlige person som älskat dem torkar tårarna och gifter sig med någon helt " oskyldig " för så ska det vara. Förekommer ofta i amerikanska filmer/serier. Helt verklighetsfrämmande tycker jag.

Och " Skenet bedrar " är ju helt obetalbart!!!!!!!!!!!!! giggle.gif
LadyG
Tittar i princip bara på CSI och CSI: Miami, annars är jag tämligen ointresserad av TV.
*Stintan*
CITAT (mamamaggan @ 10-02-2008, 21:20) *
När jag tittar på TV , blir inte så ofta nu för tiden , ser jag helst engelska deckare eller serier , de brukar vara så välgjorda. Undviker i stort sett alla dokusåpor och amerikanska serier . Gillar inte heller actionfilmer.

Dokumentärer är oftast intressanta , såg nyss " I en annan del av Köping" . Helt underbar.

Svenska filmer typ Wallander gillar jag, också sådana där man inte skriker ut allt som händer t ex " Flickan med pärlörhängena " som gick i går. Det blir nästan som att läsa en bok , min egen fantasi får jobba .

Hatar filmer där den sortens moral får tala som att flickan/pojken som begått snedsteg dör på slutet och den oklanderlige person som älskat dem torkar tårarna och gifter sig med någon helt " oskyldig " för så ska det vara. Förekommer ofta i amerikanska filmer/serier. Helt verklighetsfrämmande tycker jag.

Och " Skenet bedrar " är ju helt obetalbart!!!!!!!!!!!!! giggle.gif


Det där kunde varit jag som skrev. Instämmer i allt. giggle.gif
Myosotis
Det enda som är bra med tv är att programmet är så dåligt att man slipper sitta där och titta och slösa sin tid!
Ni nämnde Wallander, har aldrig sett någon sån men planerar att titta på "Mörkret" vid något tillfälle då jag har köpt bilen som är med i den!!
Magdis
Nåt av det sämsta jag sett på TV på sistone är "Dubbat"- ett program där två lag sitter och hittar på totalt poänglösa dialoger till olika filmklipp. thumbdown.gif
Netha
CITAT (Myosotis @ 10-02-2008, 21:57) *
Det enda som är bra med tv är att programmet är så dåligt att man slipper sitta där och titta och slösa sin tid!
Ni nämnde Wallander, har aldrig sett någon sån men planerar att titta på "Mörkret" vid något tillfälle då jag har köpt bilen som är med i den!!

Nämen så kan du väl inte säga. Du kan ju välja bort de dåliga progr och bara se det som intresserar dig. smile.gif
Jag tycker att den som väljer bort tv också väljer bort mycket som är bra.

Tänk så mycket man lär sig om människor och deras levnadsvillkor i olika länder.
Får se och höra om olika människoöden i vårt eget land.
Se och höra berättas om missar som samhällsapparaten gjort ... som startar diskussion ute hos tittarna
och det sedan leder till konkreta åtgärder till förbättring.smile.gif

Nyhetssändningarna icke att förglömma.
Vi får snabbt reda på om det någonstans i vårt land eller ute i vida världen
skett någon stor olycka eller ett terroristdåd.

Se dokumentärer från Grönland, Island, Färöarna, Turkiet, Afrikanska länder osv ... det ger iaf mig som inte reser så mycket
en inblick i olika kulturer och levnadsöden, som jag inte vill vara utan.
ingrid fuxwall
Det var ett tag sedan jag såg på TV och efter att vi skaffade en ny box har jag inte en aning om hur man får in programmen så jag får fortsätta vara TV lös fram tills någon mer kunnig person kommer hit och visar mig tillrätta, men man klarar sig bra med radio, tidning och data.
Myosotis
CITAT (Netha @ 10-02-2008, 22:46) *
Nämen så kan du väl inte säga. Du kan ju välja bort de dåliga progr och bara se det som intresserar dig. smile.gif
Jag tycker att den som väljer bort tv också väljer bort mycket som är bra.

Tänk så mycket man lär sig om människor och deras levnadsvillkor i olika länder.
Får se och höra om olika människoöden i vårt eget land.
Se och höra berättas om missar som samhällsapparaten gjort ... som startar diskussion ute hos tittarna
och det sedan leder till konkreta åtgärder till förbättring.smile.gif

Nyhetssändningarna icke att förglömma.
Vi får snabbt reda på om det någonstans i vårt land eller ute i vida världen
skett någon stor olycka eller ett terroristdåd.

Se dokumentärer från Grönland, Island, Färöarna, Turkiet, Afrikanska länder osv ... det ger iaf mig som inte reser så mycket
en inblick i olika kulturer och levnadsöden, som jag inte vill vara utan.

Jovisst, lite tittar jag. Vetenskap, nyheter. Kunskapskanalen är ganska bra. Men jag retar mig så på att program som skulle kunna vara intressanta bara är dumma istället, t.ex. Mitt i naturen. Jag står nog inte ut att titta på det länge till. Jag vill se natur i ett naturprogram, inte en fånig programledare. Man lär sig ju ingenting! Blir bara rastlös om 28 av 30 minuter är tomt snack. Bättre att läsa böcker.
Netha
CITAT (Myosotis @ 10-02-2008, 23:16) *
Jovisst, lite tittar jag. Vetenskap, nyheter. Kunskapskanalen är ganska bra. Men jag retar mig så på att program som skulle kunna vara intressanta bara är dumma istället, t.ex. Mitt i naturen. Jag står nog inte ut att titta på det länge till. Jag vill se natur i ett naturprogram, inte en fånig programledare. Man lär sig ju ingenting! Blir bara rastlös om 28 av 30 minuter är tomt snack. Bättre att läsa böcker.

OK ang Mitt i naturen kan jag hålla med dig.
Kunskapskanalen kan stundom vara riktigt intressant. smile.gif
Alba
Kustbevakarna är guld. Det programmet missar jag aldrig. tummenupp.gif

Trädgårdsprogrammen missar jag sällan men nu börjar de flesta gå över till mer styling än genuin odling
skogstroll
Attans Wallander missade jag... Nåt jag inte gillar är Cops på 6an, det är ju för bedrövligt att se på...
Farbror Blå
GILLAR:

Engelska, danska och IBLAND svenska deckare. (de i julas från västkusten var urkassa, billiga kameror, dåligt skådespeleri, ljussättning..mm synd om Niklas H)

GILLAR INTE :

ALLA, slags dokusåpor, program för den som inte har ett eget liv.
Bee
Var det inte Neil Young som sjöng i en låt om att han hade "57 channels and nothing to watch"? Ibland känns det så. Man har blivit kräsen av att ha flera kanaler. Vi har tillgång till både Viasat och Canal digital + SVT och TV4s kanaler.

Jag tittar på Västnytt och Rapport. Sen blir det lite olika beroende på humör. CSI gillar jag, deckare och filmer ser jag sällan på. Discovery visar ibland Mega Structures. Det är kul! Jag har sett hur dom konstruerade och byggde Öresundsbron tex och även Turning Torso i Malmö (vilken fantastisk byggnad!)
Annars är favvisen för dagen BBC Food, en kanal med enbart matprogram. Matporr säger maken och det ligger nog något i det smile.gif
Betty
Jag tittar helst på samhällsprogram typ Uppdrag granskning och Kalla fakta, ser även en del på Kunskapskanalen och Discovery ibland. Missar ogärna talkshowen Robins på 1:an. Ett eller ibland ett par nyhetsprogram/kväll. Missar inte Roomservice på 5:an men ibland Bygglov på 4:an. Brukar följa Idol och slötittar lite på Lets Dance. Tittar även på amerikanska serierna Californication, House och Lost på 4:an.

Tittar aldrig på svenska filmer typ Wallander och sånt, gillar inte heller engelska deckare och svenska soffpratprogram. Undrar om jag har missat nåt..? crazy.gif

Edit.: Glömde visst nämna det värsta jag vet; "lågnivå-humor" typ buskis...
Piccante
Engelska deckare, vissa serier som Lost som jag försöker följa. Gamla avsnitt av Cityakuten, de nya tycker jag börjar bli tråkiga.

Nyheter ser jag halva ungefär, brukar hoppa de dötråkiga ekonominyheterna. Ibland Kalla fakta och Uppdrag granskning beroende på vilket ämne de tar upp.
Eva-Helene
Gillar: House, Gilmore girls, Cityakuten (missade förra säsongen, så jag väntar otåligt på reprisen), Greys anatomy, Wallander o. dyl., hundskolan på Go´kväll, Barking mad, Djurparksveterinären, Veterinärerna, Sjukhuset, Landet runt, Dokument inifrån, Efterlyst (måste ju kolla om jag kom undan den här gången också giggle.gif ), naturprogram, Gröna rum, Extreme makeover-programmen, CSI (alla), Law and order (alla utom TBJ), Kalla fakta, Insider, Let´s dance (kunde dom gärna döpa om till nåt svenskt!), Dr Phil (de ggr jag är på annan ort flirting.gif ), Montel Williams show, Oprah, lokala nyheter, aktion- komedi- sci fi- thriller- och drama-filmer, I en annan del av Köping, Allt för byn, komedier typ Bondånger och Pistvakt, Medium, o.s..v. o.s.v.
Ogillar: Ekonominyheterna, krigsfilmer, reklam (utom ICAs reklam, fast den har blivit sämre. Synd!), Conan O´Brian, Simpsons, South Park, Punk´d, franska filmer, danska serier - de flesta iaf, boxning
Det är vad jag kommer på just nu iaf. cool.gif
Bettis
CITAT (Bee @ 11-02-2008, 10:06) *
Annars är favvisen för dagen BBC Food, en kanal med enbart matprogram. Matporr säger maken och det ligger nog något i det smile.gif


Den vill jag också gärna ha, hur får man den vi har boxer g.gif
aanderss
jag gillar anslagstavlan crazy.gif
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 11-02-2008, 12:51) *
jag gillar anslagstavlan crazy.gif


Instämmer, fram för mer anslagstavlan!! tummenupp.gif
Eva i Skåne
Finns Anslagstavlan alls längre? Tycker inte jag sett den på länge.



Jag gillar engelska, svenska och danska deckare och filmer, men ser nästan aldrig på amerikanska filmer eller serier. Hatar den flabb-humorn.
Trädgårdsprogram gillar jag och Bygglov, Äntligen hemma och Sommartorpet. På spåret och andra lättsamma frågesporter, men inte moderna varianter där det mest tramsas. Skidsport och ibland friidrott kan jag också se, men aldrig fotbollsmatcher eller andra matchsporter.
Nåt nyhetsprogram brukar jag se de flesta dagar, helst SVT:s för fyrans vet inte att det finns ett sydsverige söder om Stockholm.

I bästa fall ser jag ett nyhetsblock och ett annat tv-program om dagen, men visst finns det dagar då jag klarar mig utmärkt utan nåt alls. sleep.gif
Blir så trött när vi hälsar på dottern. Där står tvn på från morgon till kväll och plötsligt tittar man på nåt som är helt ointressant. confused.gif
Felicia
Jag är en sån som inte tittar så mycket på TV faktiskt men av det jag tycker mest om är roliga filmer med lite sjuk humor, som Länge leve Bernie och Little Nicky, jag har sett dom filmerna flera gånger men garvar lika mycket varje gång, faktiskt så skrattar jag bara av att tänka på dom rotfl.gif
Engelsk humor är ganska bra också, ex Helt hysteriskt, den är riktigt kul crazy.gif
Annars gillar jag Dr House, Cityakuten och program som "mannen som pratar med hundar". Engelska deckare som morden i midsommer och romantiska filmer är inte helt fel heller wub.gif
Idol och Let´s dance är skoj att titta på.

Jag gillar däremot inte debattprogram och sånt, folk som sitter och pratar strunt och i mun på varandra, nej usch thumbdown.gif
Nej, inga såna tunga program för min del, underhållning ska det vara.
*Ulrica*
Oj, oj, oj vad många av er är präktiga! flirting.gif
Ingen som kan erkänna att de kollar på nåt riktigt "skitprogram"??? naughty.gif

Själv älskar jag Stargate - SG1 som går på 6:an, vardagar klockan 18. Sedan de startade om från säsong 1 i höstas har jag nästan inte missat ett enda avsnitt! blush.gif shy.gif
aanderss
CITAT (aq42 @ 11-02-2008, 13:00) *
Instämmer, fram för mer anslagstavlan!! tummenupp.gif

de är reklam men ändå inte reklam
Aqvakul
CITAT (*Ulrica* @ 11-02-2008, 20:52) *
Oj, oj, oj vad många av er är präktiga! flirting.gif
Ingen som kan erkänna att de kollar på nåt riktigt "skitprogram"??? naughty.gif

Själv älskar jag Stargate - SG1 som går på 6:an, vardagar klockan 18. Sedan de startade om från säsong 1 i höstas har jag nästan inte missat ett enda avsnitt! blush.gif shy.gif


Nästa till biktbåset - älskar också Stargate - fast det känns som det är ett väldigt barnsligt drag hos mig som serien lockar fram.... giggle.gif
aanderss
jag saknar john pohlman i tv
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 11-02-2008, 21:02) *
jag saknar john pohlman i tv

allt var mkt bättre förr.... crazy.gif
Grå
Jag gillade "Men in Trees" och har lite svårt för "I huvudet på Gynning" ( "... - ett särdeles innehållslöst program")
Piccante
Glömde att när jag slötittar på tv så är det South Park på MTV och The Simpsons på TV3/ 6:an som gäller.
rahmat2
På onsdager brukar gå en serie om andravärldkriget kl 21.00 på Kunskapskanalen. Det är 100% reklamfri. Men nåt som skilljer sig från andra serier om andravärldskriget är att denna innehåller mycket mera kritisk synpunkt än de tidigare serierna. Kanske bara för att med tiden har man hunnit reflektera mera runt kriget och syn på det från olika vinklar.
Anma
Älskar My name is Earl... bästa serien som någonsin skapast! smile.gif
Piccante
CITAT (aanderss @ 11-02-2008, 12:51) *
jag gillar anslagstavlan crazy.gif

När jag var liten var jag road av gubben i vinjetten som nös så att lapparna yrde -fear-.gif men innehållet i programmet var dötrist ju.
Aqvakul
CITAT (rahmat2 @ 11-02-2008, 22:49) *
På onsdager brukar gå en serie om andravärldkriget kl 21.00 på Kunskapskanalen. Det är 100% reklamfri. Men nåt som skilljer sig från andra serier om andravärldskriget är att denna innehåller mycket mera kritisk synpunkt än de tidigare serierna. Kanske bara för att med tiden har man hunnit reflektera mera runt kriget och syn på det från olika vinklar.


Tack för tipset! thanks.gif
krellus
Time Team(tidsresenärerna) på TV8.
History om de visar om andra världskriget.
2:a säsongen av Rome på Kanal9
Lost på 4:an
Eventuella trädgårdsprogram. Gillar Danska "Haven i hune"...
Eva i Skåne
CITAT (Markus_H @ 11-02-2008, 22:36) *
Glömde att när jag slötittar på tv så är det South Park på MTV och The Simpsons på TV3/ 6:an som gäller.



Antagligen är det en generationsfråga. Mina "ungdomar" (18-30) tittar alltid på dom programmen. Den ene somnar alltid till något sånt tv-program (dvd-film) och jag bara hatar dom. Det räcker med ljudet för att göra mig irriterad. Gnälliga morsor? confused.gif
Det finns ett sånt program till som jag tycker ännu sämre om. Baevis and Butthead! -fear-.gif Det skrattet, eller vad det nu ska föreställa, håller på att få mig att gå upp i limningen. sos.gif

Alltså: Ingen kritik mot din tv-smak Markus. Jag konstaterar snarare att det är jag som är insnöad dunno.gif
Magdis
Jag älskar Simpsons men tycker inte alls om South Park.
Tosan
Desperate Housewives är det bästa som nånsin visats på TV, Greys Anatomy gillar jag och McCloud´s döttrar.
Simpsons klarar jag inte av alls...
Aqvakul
Simpsons är kul, känner igen mig lite i Homer. coolgleam.gif
Fast när man har sett hundratals avsnitt så tröttnar man lite... whist.gif
*Stintan*
Somnar oftast när jag tittar på TV men om jag mot förmodan inte skulle göra det så tittar jag gärna på engelska deckare, naturprogram dokumentärer och sport.

Gillar inte flamsprogram med en massa skratt i bakgrunden med undantag för tanten Hyacint som är rolig.
bear
Har canal+ och säsongkortet ser mycket hockey Frölundas matcher och gillar verkligen sändningarna med NHL hockey på helgerna på kvällstid en hel del fotboll och bra sändningar med "experter" inget Tv 4 sportflams där........

Undviker sportsändningar på reklamkanaler om jag tittar ser jag bara själva matchen, snacket före, i halvlek och efter matchen orkar jag inte med slår ofta på radion istället....

På svt ser vi gärna dokumentärer deckare ser också mycket egna DVD filmer enstaka program på reklamkanaler som vi bandar på video.....snabbspolar

Ser aldrig melodifestivalen behövs inte information ältas ju överallt och hela tiden i månader sa jag segt............Andra galor på tv är ju inte svårt att missa heller......

Berith
Jag försöker varje dag att hitta nåt bra program att titta på men det är jättesvårt. Visst var det bättre förr på TV? unsure.gif

SVT: Just nu är det På spåret. Allsång på Skansen och Doobidoo när det sänds. Melodifestivalen. Morden i Midsomer (repriseras just nu på 24) och andra liknande pusseldeckare (Foyles war t.ex.)

TV3: Simpsons, blir minst en dos varje dag. NCIS.

TV4: kan bli nån pusseldeckare där också, brukar väl sändas nån Agatha Christie-serie på sommaren? Äntligen hemma ibland.

Kanal 5: Greys anatomy. CSI, för det mesta alla tre. Criminal minds. Las Vegas. Roomservice.

TV6: Simpsons.

Kanal 9 (har iofs bara tillgång till deras program på kvällarna): Brittiska deckare som Dalziel & Pascoe, Morse, Frost, Gamla snutar...

Vill jag se långfilmer blir det på TCM, gamla sköna godingar.

Det kan finnas nåt mer program som jag inte kommer på just nu, men resten hoppar jag helt enkelt över!

Jag tittar inte på nåt jag inte förstår språket på, och då blir bara svenska och engelska kvar. Ändå undviker jag med vilja svenska serier och filmer, och många amerikanska serier och filmer också. Jag ser inte på dokumentärer, panelprogram, frågesporter, dokusåpor och realityserier, inte på TV2, inga musikkanaler, inte mycket sport...

Jag är allergisk mot serier som Lost (såg ett eller två avsnitt i början och det började klia direkt), House (hände ju inget! han fixade samma samma samma....) - finns fler serier som alla ser utom jag. Jag tittar inte på ensamma bönder, inte på icke-dansare... Jag undviker vissa programledare - Alsing och Forsell i alla fomer, liksom Agneta Sjödin och dom där kvinnliga töntarna i Idol (slutade titta tack vare dom två!). Aldrig Bygglov, deras "snickare" är bara för mycket.

dunno.gif Hittar tydligen mer att klaga på än berömma.
rahmat2
CITAT (Anma @ 11-02-2008, 22:52) *
Älskar My name is Earl... bästa serien som någonsin skapast! smile.gif


Vad handlar "My name is Earl" om?
Felicia
CITAT (*Ulrica* @ 11-02-2008, 20:52) *
Oj, oj, oj vad många av er är präktiga! flirting.gif
Ingen som kan erkänna att de kollar på nåt riktigt "skitprogram"??? naughty.gif

Själv älskar jag Stargate - SG1 som går på 6:an, vardagar klockan 18. Sedan de startade om från säsong 1 i höstas har jag nästan inte missat ett enda avsnitt! blush.gif shy.gif

Jag tror inte jag hör till dom präktiga (om man ser på mitt tidigare inlägg). Tycker bara om sånt som är skoj, påhittat, underhållande eller spännande. Mest skoj, gillar att skratta giggle.gif
Jag hatar dokumentärer om Hitler, krig och allt vad det kan vara. Hur trist som helst. Och för att inte tala om sport crying.gif
Jag kan tycka en del naturprogram är intressant men oftast tycker jag det är samma sak som man sett förut..
rahmat2
CITAT (Felicia @ 12-02-2008, 19:54) *
...
Jag hatar dokumentärer om Hitler, krig och allt vad det kan vara. Hur trist som helst.
...


Tjenare, Felicia!
Har kanske tråkat ut dig med att nämna mitt största intresse, andravärldkriget. Har samma känslor som du för att roa mig. Detta med andravärldskriget är speciellt.
För människor i grunden är godo, enligt mig. Det finns inga "onda" som det påstås här och där. Och jag har varje gång som tittat på en dokumentär från andra världskriget sökt svaret på min fråga: hur kunde de göra det här? Hur var det möjligt?

Soldaternas utsatthet i form av krig och allt som innebär, kvinnors utsatta roll i det hela, kort sagt ländet.
Ska inte berätta för dig att via detta intresse har jag samlat runt mig grejer från 30 och 40-talet.

Grå
CITAT (rahmat2 @ 12-02-2008, 21:01) *
För människor i grunden är godo, enligt mig. Det finns inga "onda" som det påstås här och där.


Om det ändå vore så väl. Människor gör det de anser behövs- vare sig det är av godo eller ondo. Den dagen hela mänskligheten börjar tänka på konsekvenser av handlande är väl samma dag som guldfiskar dansar charleston på hatthyllan.
Felicia
CITAT (rahmat2 @ 12-02-2008, 21:01) *
Tjenare, Felicia!
Har kanske tråkat ut dig med att nämna mitt största intresse, andravärldkriget. Har samma känslor som du för att roa mig. Detta med andravärldskriget är speciellt.
För människor i grunden är godo, enligt mig. Det finns inga "onda" som det påstås här och där. Och jag har varje gång som tittat på en dokumentär från andra världskriget sökt svaret på min fråga: hur kunde de göra det här? Hur var det möjligt?

Soldaternas utsatthet i form av krig och allt som innebär, kvinnors utsatta roll i det hela, kort sagt ländet.
Ska inte berätta för dig att via detta intresse har jag samlat runt mig grejer från 30 och 40-talet.

jag är nog en sån som förtränger sådant, tycker bara det är ledsamt och jobbigt att titta och tänka på.
Min sambo tycker däremot sådant är jätte-intressant, å andra sidan tycker han filmer som "Little Nicky" och serier som "Helt hysteriskt" är jätte-dåligt. Funkar bra ändå för då det är något man tycker är trist så hittar man på nåt annat att göra istället, smaken är ju som baken rolleyes.gif
Krolliljan
Tittar på:
Antikdeckarna
Skenet bedrar
Letterman
Sport på tvären och bredden.
På spåret, melodifestivalen, idol och liknande
En och annan film, helst riktigt gammal.

Kan lika gärna vara utan dem men Iris och 24 missar jag inte. [attachment=13303:soleia.gif]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon