Christoffer
Fantastiskt urfina sagohus som en familj i Wales bor i, och som är byggt av pappan i familjen och hans pappa.
Säg, är det inte vackert?

SAGOHUS
skogstroll
suck vad fint, som ett smurfhus wub.gif
LadyG
Ser ut som ett hobbithus, som ur Sagan om ringen smile.gif
KURT
Det liknar det huset som "Hunde-Per" byggt sig i norra Norge


http://www.nrk.no/programmer/tv/der_ingen_...bu/5180009.html
Berith
Sorry, men.... Neej jag tyckte inte att det var fint! fear.gif

Påminner lite om Cillas träd genom sitt hus. giggle.gif
Gita
Visst är det vackert på sitt sätt! Själv föredrar jag det lite mer minimalistiska, med stora,ljusa ytor.
Gita
mamamaggan
Spännande med kreativa människor ! Kan se charmen men själv vill jag nog bo i ett hus med mer ljus .
Kathy
Ovanligt och udda hus men helt klart fint.
Skulle dock aldrig vilja bo i ett sånt.
Hannele
CITAT (skogstroll @ 13-02-2008, 08:38) *
suck vad fint, som ett smurfhus wub.gif

Ernst visade ju ett smurfhus i Sverige... confused.gif
CillaM
Underbart vackert och fantasifullt! Man blir så glad över att se att det finns oliktänkande just när det gäller husbygge.



CITAT (Christoffer @ 13-02-2008, 08:35) *
Fantastiskt urfina sagohus som en familj i Wales bor i, och som är byggt av pappan i familjen och hans pappa.
Säg, är det inte vackert?

SAGOHUS

LindaLunda
Härligt!!!! Helt underbart!
Linda
Berith
biggrin.gif Neej ni kan inte mena att ni tycker det är snyggt! Det är ju gräsligt, med en massa pinnar som i ett förstorat skatbo. rolleyes.gif
Harvey
Jag tänkte också genast på ett hobhus i sagan om ringen. Om det är snyggt eller ej har jag inte bestämt mig om än.
Gossen Ruda
Annorlunda, kul och tydligen ganska genomtänkt. Skulle dock inte vilja bo där.
Eva-Helene
Tjusigt! Precis så skulle jag vilja bo: i naturen (fast jag skulle ju "tukta" den - eller försiktigt "integrera trädgård" omkring huset) men med bekvämligheter som el och vatten, bad o toa...Och så skulle jag ha solpaneler.....och vedkamin...och vedspis...och...och...och...
Lillja
Vackert, där skulle man bo, kanske inte året runt, men ha som sommarhus,
tänk o bygga till en bastu, vilket ställe å vila upp sig på, mitt i naturen...
*Stintan*
Det där skulle passa mej perfekt. Både snyggt och funktionellt. Rena drömboendet för mej.
Magdis
Som sommarhus skulle det vara ett kul val, men neeee, snyggt tycker jag inte det är.
Piccante
Näää jag skulle känna mig instängd, vill kunna ha fönster åt alla riktningar och inte bo nedgrävd i backen.
Tosan
CITAT (Markus_H @ 13-02-2008, 14:35) *
Näää jag skulle känna mig instängd, vill kunna ha fönster åt alla riktningar och inte bo nedgrävd i backen.

Nej, dit kommer vi tids nog ändå...
Cacki
CITAT (Tosan @ 13-02-2008, 14:37) *
Nej, dit kommer vi tids nog ändå...


rotfl.gif rotfl.gif

Orginellt och väldigt fint fast bo där själv...njae
Aqvakul
CITAT (Berith @ 13-02-2008, 09:53) *
biggrin.gif Neej ni kan inte mena att ni tycker det är snyggt! Det är ju gräsligt, med en massa pinnar som i ett förstorat skatbo. rolleyes.gif

Håller med dig Berith! tummenupp.gif
Pirum
Klart att det är snyggt. 45000 för en sån boning är ju rätt ok. Sen är det väl så att ett sådant hus i kalla och blöta klimatområden säkert är trevligare som sommarstuga än för permanentboende.
Tezzla
Jag tycker det ser... alldeles förfärligt ut. Sorry, men det tycker jag.
Sonny

Ser ut som en liten sommarstuga åt smurfarna att åka och lata sig i. Säkert väldigt mysigt på vintern med en massa snö att skotta bort (jobbigt om man är en smurf smile.gif
-Nej... Lite mera ljus och gärna en rejäl övervåning också. Som huset är utformat nu så ser det ut att kunna bli överkört av en skogsavverkningsfordon när som helst.
Wilmer
wub.gif Läckert!! Men om jag skulle stå ut att bo så är en annan femma.
Gillan
CITAT (LadyG @ 13-02-2008, 08:40) *
Ser ut som ett hobbithus, som ur Sagan om ringen smile.gif

Jaaaa, visst gör det! Och hur underbart som som helst, ser det ut som wub.gif . Precis så har vi tänkt oss att våran jordkällare ska se ut, men nääääär?, inte denna sommar heller i alla fall, efter vad det det verkar sos.gif
Aqvakul
CITAT (Gillan @ 13-02-2008, 18:38) *
Jaaaa, visst gör det! Och hur underbart som som helst, ser det ut som wub.gif . Precis så har vi tänkt oss att våran jordkällare ska se ut, men nääääär?, inte denna sommar heller i alla fall, efter vad det det verkar sos.gif

tummenupp.gif rotfl.gif
Gillan
CITAT (aq42 @ 13-02-2008, 18:41) *
tummenupp.gif rotfl.gif



Äsch, nu ska du inte skratta åt oss, kom hit och hjälp till istället! thanks.gif .................. giggle.gif
CillaM
Här är ett annat sätt att bygga, och det är inget nytt sätt, det har byggts så i runt 45 år. Många tror att det inte är genomförbart i Sverige men det är det, man får bara ändra sättet så att det passar förutsättningarna. Jag älskar dessa husen som går bort ifrån allt som heter normer: Earthships
HelenN
Jäklar va cooolt, supermysigt ju....kanske man hade träsktrllet som granne tummenupp.gif
*Stintan*
[attachment=13360:finishedcob1.jpg]

Så här kan man bo också!
Aqvakul
CITAT (Stintan43 @ 13-02-2008, 21:52) *
[attachment=13360:finishedcob1.jpg]

Så här kan man bo också!


ett riktigt trollebo... giggle.gif
Netha
Nu vet jag inte vad övriga tyckare i tråden har för åsikt om byggnaden (läste bara första inlägget)
men jag tycker den ser för hemsk ut ... något som ev. kunde passa en "flummare".
Men aldrig i livet att jag skulle välja den som bostad ... inte ens för en dag. thumbdown.gif
CillaM
Jag blir alltid så glad när jag ser såna mysiga hus. yes.gif
Tosan
CITAT (Stintan43 @ 13-02-2008, 21:52) *
[attachment=13360:finishedcob1.jpg]

Så här kan man bo också!

Nåt sånt skulle jag nog kunna tänka mig
Berith
CITAT (aq42 @ 13-02-2008, 14:53) *
Håller med dig Berith! tummenupp.gif

Tack för den! tummenupp.gif Trodde nästan jag var ensam här.
Aqvakul
CITAT (Berith @ 14-02-2008, 07:26) *
Tack för den! tummenupp.gif Trodde nästan jag var ensam här.

Du är aldrig ensam här, Berith! kompiskram.gif
Berith
CITAT (aq42 @ 14-02-2008, 07:27) *
Du är aldrig ensam här, Berith! kompiskram.gif

kompiskram.gif giggle.gif
Tesa
Jag flyttar in direkt.....helt perfekt!!!
Aqvakul
CITAT (Tesa @ 14-02-2008, 13:00) *
Jag flyttar in direkt.....helt perfekt!!!

Är du säker.... giggle.gif
Tesa
CITAT (aq42 @ 14-02-2008, 13:31) *
Är du säker.... giggle.gif


Yup...är ju en riktig "skära"...hihi... (skata på nolhôtte)

allvarligt!!!...jag tyckte det var jättefint...och hade gladeligen bott i nåt sånt...absolut!!! Bara det finns ström till datorn...
Betty
CITAT (Christoffer @ 13-02-2008, 08:35) *
Fantastiskt urfina sagohus som en familj i Wales bor i, och som är byggt av pappan i familjen och hans pappa.
Säg, är det inte vackert?

SAGOHUS


Passar säkert bra för en liten hobbit, men för människor... näe... no.gif
Tosan
CITAT (Tesa @ 14-02-2008, 14:10) *
Yup...är ju en riktig "skära"...hihi... (skata på nolhôtte)

allvarligt!!!...jag tyckte det var jättefint...och hade gladeligen bott i nåt sånt...absolut!!! Bara det finns ström till datorn...


Hihi, här heter det "skir" eller "skira"
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon