Full version: Hur smal ska man va?
Bettis
Så himla bra att dom skickar hem för smala modeller, ser ju riktigt sjukt ut crying.gif Länken
Kathy
CITAT (Bettis @ 15-02-2008, 15:41) *
Så himla bra att dom skickar hem för smala modeller, ser ju riktigt sjukt ut crying.gif Länken


Ja, det är inte första gången för smala modeller skickas hem och det är ett steg i rätt riktning för att komma ifrån de med alltför anorektiskt utseende.
Modellen på bilden såg ju extrem ut, stackarn.

1996 och 1997 hölls det vårmodevisningar på Vinterträdgården i Stockholm där kläder för överviktiga killar och tjejer visades - av riktigt storvuxna modeller. Dessförinnan existerade det inga stora modeller utan dessa kläder för storvuxna visades av smala modeller.
skogstroll
....och om de har modeller med "kurvor" så är de bara halvt ihjälsvultna...
Margith
Jaha, då sk*t det sig crying.gif Ingen fotomodell-karriär för mig ranting.gif

Jag får trösta mig med att min arbetsgivare inte bryr sig om att jag ligger låååångt under BMI 18.....
Bettis
CITAT (Margith @ 15-02-2008, 16:45) *
Jaha, då sk*t det sig crying.gif Ingen fotomodell-karriär för mig ranting.gif

Jag får trösta mig med att min arbetsgivare inte bryr sig om att jag ligger låååångt under BMI 18.....

och jag ligger låååååååångt över blush.gif
Mollis
Och jag ligger under BMI men det skiter sig i alla fall för jag ligger låångt under BLI (Body Lenght Index).....
Farbror Blå
Jag är tacksam för att jag hittills inte mött nån arbetsgivare som har ansett att vikten är hans/hennes angelägenhet!

fast sunt i förebilder, som modeller mm
Aqvakul
CITAT (skogstroll @ 15-02-2008, 15:52) *
....och om de har modeller med "kurvor" så är de bara halvt ihjälsvultna...

rotfl.gif
mamamaggan
Verkligen ett sundhetstecken ! Skrämmande ideal verkligen .

Det finns ju människor som " naturligt " väger under resp över " normal -BMI" och det är ju som det är. En del kan ju inte göra så mycket åt det på både gott och ont. Visst vore det väl tråkigt om vi såg likadana ut allihop.

Inom modebranchen har det gått för långt , modellerna måste svälta ner sig långt under vad som är bra för kroppen , och det är bra tycker jag att man sätter stopp åtminstone för det värsta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon