Full version: Clivian har problem
bahia1
Nu har en av mina Clivior börjat blomma för första gången men det är ju ingen stängel utan blomman kommer så långt ner. Kanske växer det en stängel också eller vad har jag gjort för fel med den.
Tacksam för svar.
Irene_L
Om du vattnar med lite gödning så kommer den nog upp..tror jag!!
(Blå korn tycker jag är bra)
bahia1
Irene jag har vattnat och gödslat idag med blomstra men har även blå korn hemma i sådan små kulor. Tror du det är bättre och hur många kulor skall jag i så fall ta i vattenkannan?
Allis
Man ska var sparsam med vattningen tills blomstjälken är 15 cm. Det är nog därför den blommar så långt nere.
Irene_L
Det går säkert jättebra med blomstra men det kanske är så som Allis säger. slap.gif Nu blir jag osäker!!!
C o a
Detta händer ofta, men är rätt lätt, att Åtgärda.
Den behöver undervärme, för att sätta fart!
Ställ den i en kruka, med rätt varmt vatten över ett elemänt (stavfel?) och byt ut vattnet med jämna mellanrum, under ett par dagar. Då brukar den sätta fart. Du kan även hjälpa till att förhand, försiktigt "sära" bladparet, där blomman fastnat.
Har Alltid fungerat för mina.
Lycka Till!
Kram Carola rose.gif
pejori
CITAT (C o a @ 26-03-2008, 08:34) *
Detta händer ofta, men är rätt lätt, att Åtgärda.
Den behöver undervärme, för att sätta fart!
Ställ den i en kruka, med rätt varmt vatten över ett elemänt (stavfel?) och byt ut vattnet med jämna mellanrum, under ett par dagar. Då brukar den sätta fart. Du kan även hjälpa till att förhand, försiktigt "sära" bladparet, där blomman fastnat.
Har Alltid fungerat för mina.
Lycka Till!
Kram Carola rose.gif



jag brukar minska på vattnet och öka ljuset när dom gör så....
det funkar
mamamaggan
Och jag lät min vara så kom den upp av sig själv!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon