evni
I dag läste jag i ett reklamblad från Rusta att dom sålde pallkragar. 149:- . 120 x 80 x 20 cm.

Det tycker jag är för litet och blev sugen på att slå ihop en själv, typ 200 x 200 cm.

Så jag gick ut på tomten och började leta på alla ställen det kunde finnas gamla brädor. Under huset, bakom boden och för tillfället har vi en Container som vi har kastat massa gammalt som man samlar på sig. Också gamla fula brädor.
Jag såg några bra brädor men hur f...an ska jag komma i containern. ( är inte så vig om man säger så).
Jag försökte öppna den men det gick inte. Nähää, vad gör jag nu då tänkte jag och gick och tittade lite.
DÅÅÅÅ fick jag syn på ett skåp som såg ut att kunna passa i mått.
Jag tog fram stora släggaren och bankade skiten ur skåpet. Vips, kvar blev jättefina brädor till min pallkrage.
Måtten blir nu 200 x 160 x 45 cm. Ganska ok.
Nu skulle jag ha tag på vinkeljärn, skruv, skruvdragare. Vinkeljärn hittade jag och skruv men inte skruvdragarn.
Ääähhh, då får jag väl spika i stället. Hammare och spik hittades men en jävla liten spik så jag fick slå i tills spiken nästan var igenom och sen vika till den annars skulle den gått rätt igenom hålen på vinkeljärnet.

Nä det gick inget bra. Ringde min man som kommer hem vid 17-tiden med skruvdragaren som han har i sin arbetsbil.
Får fortsätta om en liten stund.
Oooojjj. vad mycket jag har skrivit.

Tack för mig. /Eva
KURT
Och hade du inte slagit sönder? hyllorna i skåpet så kanske du hade kunnat bygga ännu fler pallkragar! Det kan många ggr vara mycket bättre att bygga själv, framför allt kan man göra dem längre. Men man bör inte göra dem bredare än att man kan nå till mitten, så att man inte behöver trampa i jorden.
evni
Hej Kurt !

Jag slog inte sönder hyllorna. Dom tog jag till kortsidorna. 2 st. hyllor och satte ihop om du förstår hur jag menár. Bra va ?
Nu har jahg varit ute och satt ihop allt med en skruvdragare. (mycket lättare) så nu är det bara att hälla i jord. Sena har jag en j...vla massa gamla fönster som min man har tagit till vara på vid någon rivningstomt. Dom kommer till användning nu.
Tack och hej leverpastej.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon