Mrs Phillips
Hej!
Jag är trädgårdsamatör och frilansskribent som håller på att skriva en artikel om pallkrage-odling. Jag har själv odlat en del i pallrage, men missat att ta bilder när det har varit läge. Därför undrar jag om det finns någon som har en eller ett par fina högupplösta bilder på köksträdgård med pallkragar som jag skulle kunna använda i min artikel. Den kommer att publiceras i några lokaltidningar runtom i landet. Ni kommer naturligtvis att anges som fotograf. Bilden behöver vara ganska stor för att funka i tryck och det går bra att skicka den via mail.

Jättetacksam om någon ställer upp!

Mvh
Tove Phillips
tove.phillips@telia.com


L8 B.
Hej!
Här är några bilder :-) om de fungerar vet jag inte.

Från Ljusvattnet i Västerbotten


Potatisen satt i pallkrage och potatis satt samtidigt i vanliga trädgårdslandet i bakgrunden.


Glada hälsningar
puskas5
Vad är du för en märklig journalist som tigger bilder av folk till din artikel? Jag har jobbat som journalist i 40 år och vet att värna inte bara om upphovsrätten utan också om rätten till ersättning för publicerat material? Men du erbjuder ingen ersättning. Tänker du ta betalt för bilderna som du har fått gratis? Om du inte tar betalt för bilderna, skänker du dem alltså till de tidningar som publicerar din artikel. Av vilken anledning gör du i så fall det? Tar du inte betalt för din text heller?
Mrs Phillips
Oj då!