Henrik_
Jag har ingen möjlighet att anlägga en egen damm för tillfället men jag skulle vara intresserad av att kika lite närmre på era, om det är någon som vill visa?
embees
CITAT (Henrik_ @ 01-03-2008, 15:38) *
Jag har ingen möjlighet att anlägga en egen damm för tillfället men jag skulle vara intresserad av att kika lite närmre på era, om det är någon som vill visa?


Jag har bilder på vårt dammprojekt
PICT0806.jpg
Gå in på min profil och kika

polecat
Här kommer en bild på min damm.


dammen -06 (Medium).jpg

Det finns flera bilder i mitt album.
Maggan H
Här är min, i alla fall en del av den, vi har byggt ut den lite till sen fotot togs:

[attachment=14149:P6250002.JPG]
MariaS
Här är halva vår damm, från framsidan sett
[attachment=14150:Bild8S.jpg]
Henrik_
Härliga bilder, jättekul att se!
Finns säkert fler än jag har som tycker det är spännande att kika smile.gif
160kvm stort hus
Underbara!!

HelenN
CITAT (embees @ 01-03-2008, 15:54) *
Jag har bilder på vårt dammprojekt
PICT0806.jpg
Gå in på min profil och kika






Det va inget dåligt arbete ni lagt ner! Snyggt!

Här är bilder på vår lilla damm :

http://home.gamman.se/helen/index.asp?mn=1629&id=1783
tepa
Hej ni dammälskare !!

Otroligt, tror inte mina ögon, vilka fina dammar. Vi har också en damm 2,5 år. I somras började vi gräva för en damm till och en bäck mellan dammarna med bro över. Bilder finns på forumdelen "småprat om trädgård" och tråden "Planer för våren". Min man och jag är också dammälskare, han kunde inte se sig mätt på din damm, Maggan H. Inte jag heller. Vi ska nog försöka fixa lika snyggt, vad naturliga de ser ut.

Hälsn Tepa
DragonLady
Här är mitt lilla vattenblänk... fast det skall bli större nu i vår happy.gif
embees
CITAT (lämås @ 03-03-2008, 12:43) *
Det va inget dåligt arbete ni lagt ner! Snyggt!

Här är bilder på vår lilla damm :

http://home.gamman.se/helen/index.asp?mn=1629&id=1783


Tack! Jag säger detsamma, snyggt!
Men vi fick inte in nån grävmaskin på tomten så maken stod för grävandet och jag med uppmuntrande tillrop. Däremot så hjälptes vi åt med att lasta och köra bort 10 kubikmeter jord.

Fin hemsida du har förresten!
skogstroll
CITAT (DragonLady @ 04-03-2008, 20:47) *
Här är mitt lilla vattenblänk... fast det skall bli större nu i vår happy.gif



OJ va fint, jag ska försöka få till det i min lilla damm i vår så får vi se...
embees
CITAT (Maggan H @ 01-03-2008, 18:59) *
Här är min, i alla fall en del av den, vi har byggt ut den lite till sen fotot togs:

[attachment=14149:P6250002.JPG]


Åh vad snyggt!
ogräset
Hejsan

Kommer precis in från förrådet där jag har mina fiskar under vintern, det skall bli kul när man kan släppa ut dem. Jag har bilder på vår damm i mitt gamla album ta en titt om ni vill. Det är så mysigt när man hör porlet från vattnet som rinner nerför vattenfallet. Jag brukar sitta där och läsa det är kvällssol.

MVH Birgitta biggrin.gif
Monaxe
Här är en del av min, lite väl igenvuxen här, har röjt lite runt om nu. Kryllar av fisk i nu med, har haft mängder med yngel senaste åren-
PICT0678.JPG

Ewa smålänska höglandet
Mina dammbilder har jag inte lagt in i album ännu, här är en under uppbyggnad


skogstroll
CITAT (Monica i Kungälv @ 05-03-2008, 22:23) *
Här är en del av min, lite väl igenvuxen här, har röjt lite runt om nu. Kryllar av fisk i nu med, har haft mängder med yngel senaste åren-
PICT0678.JPG


Vilken fin damm!! smile.gif

160kvm stort hus
Åh har alltid varit avis på din damm birgitta ( ogräset )

Den är så fin!!
Maggan H
CITAT (tepa @ 04-03-2008, 19:21) *
Hej ni dammälskare !!

Otroligt, tror inte mina ögon, vilka fina dammar. Vi har också en damm 2,5 år. I somras började vi gräva för en damm till och en bäck mellan dammarna med bro över. Bilder finns på forumdelen "småprat om trädgård" och tråden "Planer för våren". Min man och jag är också dammälskare, han kunde inte se sig mätt på din damm, Maggan H. Inte jag heller. Vi ska nog försöka fixa lika snyggt, vad naturliga de ser ut.

Hälsn Tepa

Tack! Vi har hållit på i ganska många år med om-tillbyggnad, vi blir liksom aldrig klara! Men det är en del av tjusningen!
HelenN
CITAT (embees @ 05-03-2008, 15:49) *
Tack! Jag säger detsamma, snyggt!
Men vi fick inte in nån grävmaskin på tomten så maken stod för grävandet och jag med uppmuntrande tillrop. Däremot så hjälptes vi åt med att lasta och köra bort 10 kubikmeter jord.

Fin hemsida du har förresten!


Tackar....du får kolla bloggen osså smile.gif
Ewa smålänska höglandet

Hade en bild till på min damm
ThereseTT
Vi har både bilder på den gamla och bilder på vår nya som snart är klar. Se www.koi.zoomin.se skriv gärna i gästboken. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon