Full version: segt i kväll?
aanderss
fler än jag som tycker odla går segt i dag dvs servern
zissi
JAAAA.... mad.gif jag kör harpan mellan varven........ smile.gif ..........slog personligt rekord nyss yahoo.gif
Netha
Vet inte hur det har varit sen jag var in på fm, men nu loggades jag ut för en stund sedan och det är verkligen som seg sirap. thumbdown.gif
Aqvakul
CITAT (Netha @ 04-03-2008, 21:59) *
Vet inte hur det har varit sen jag var in på fm, men nu loggades jag ut för en stund sedan och det är verkligen som seg sirap. thumbdown.gif

jättesegt, var orolig för att det var mitt nya virusskydd........
pejori
yes.gif yes.gif yes.gif -fear-.gif
ger upp för idag nu crying.gif
rahmat2
CITAT (aanderss @ 04-03-2008, 21:56) *
fler än jag som tycker odla går segt i dag dvs servern

Jo det var segt på servern och tomt på forumet.
aanderss
CITAT (Aqvakul @ 04-03-2008, 22:01) *
jättesegt, var orolig för att det var mitt nya virusskydd........



vad har du för virusskydd. jag har panda
*Stintan*
Ja jättesegt sad.gif
Lady Hamilton
ja seeegt som häftmassa tycker jag att det är thumbdown.gif Trodde också att det var min dator det var fel på men när jag kollade uppkopplingen så fungerade den fel fritt Ger snart upp sweatingbullets.gif
aanderss
nä gör inte de lady
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 04-03-2008, 22:04) *
vad har du för virusskydd. jag har panda

Norton 360
aanderss
jaha
Aqvakul
Har det inte tagit fart nu?
aanderss
jo tycker de
Krolliljan
Tycker att det är segt från och till. [attachment=14406:miskyra.gif]
pejori
CITAT (aanderss @ 04-03-2008, 22:14) *
jo tycker de



här med tummenupp.gif
Netha
Nu hinner man ju knappt klicka innan sidan kommer upp. tummenupp.gif
aanderss
toppen
Wilmer
Japp, segproppen har slemmat iväg tummenupp.gif
agsc
jättesegt på nätet
rahmat2
Är det lika segt hos er andra på Forumet också?
Netha
Här går det som blixten. tummenupp.gif
Lady Hamilton
Här med går det undan tummenupp.gif
nykvistad
Ja här går det segt,tror att det beror på att Gossen ruda med flera startar, nya trådar hela tiden utan att använda sök, och skriva i redan trådar som redan finns, det betendet borde beivras.
rahmat2
Ja, det är segt här också. Men undrar om det inte beror på Odla själv. Har de inte haft några ändringar de senaste dagarna?
nykvistad
Ja det kan vara möjligt, men jag undrar varför det finns sökfuntionen på forumet när nästan ingen använder det, utan man startar nya trådar hela tiden, det måste belasta forumet sedan är det ju så att det blir jobbigt om man skall söka något, det blir många trådar att läsa.
rahmat2
Ja, det kan vara sånt!
nykvistad
Det är konstigtatt det är så olika från gång till gång, nu går det fort, men igår så gick det långsamt konstigt är det.
RibesRubusVitis
Tror det hänger samman med operativsystem och webbläsare. På min gamla Mac från 1994, som jag trivs bäst med i arbetet, tar sedan en vecka varje förflyttning fram eller tillbaka på forumet 1 minut och 20 sekunder. Just nu skriver jag på en ny PC-laptop med Vista, där motsvarande tar 3 sekunder.

Detta gäller bara Odlas forum; på andra går det hyfsat även med Macen. Misstänker att de nya ägarna försöker göra en AoT.
Alphaville
Nu tycker jag att forumet är segt igen... Vet inte hur lång tid det tog att hitta den här tråden.. Är forumet segt för er också?
Huggorm
Nej, det funkar bra här
Alba
Inga problem för mig - jag har IE 8.
Aqvakul
inga problem - IE8
Anma
Niemas problemas, Mozilla.
Jag brukar aldrig ha problem, den enda gången var den där dagen häromdagen eller om det var häromveckan då ingen kom in på odla. Då var även jag drabbad. Kan hända att jag haft problem tidigare för länge sen men det minns jag inte.
gnon49
Niemas problemas Opera.
Går som tåget.
andersen
CITAT (nykvistad @ 19-04-2008, 18:39) *
Ja här går det segt,tror att det beror på att Gossen ruda med flera startar, nya trådar hela tiden utan att använda sök, och skriva i redan trådar som redan finns, det betendet borde beivras.


Det håller jag helt med om, det här forumet är så djävla segt i mellan åt, och har varit så till och från i ett par år, nu ger jag upp.

Loggar ut och får se om det blir bättre fart på forumet, annars så får det väll vara när det inte åtgärdas eller kommer någon svar ifrån ägarna av det här forumet!
netha
CITAT (andersen @ 03-09-2010, 22:55) *
Det håller jag helt med om, det här forumet är så djävla segt i mellan åt, och har varit så till och från i ett par år, nu ger jag upp.

Loggar ut och får se om det blir bättre fart på forumet, annars så får det väll vara när det inte åtgärdas eller kommer någon svar ifrån ägarna av det här forumet!

?
Anma
Någon som tycker att det är alldeles för lugnt på forumet... smile.gif
netha
Iaf så går det inte för mig att skicka PM till någon. thumbdown.gif
Alphaville
Det var kanske bara en tillfällig seghet. Nu fungerar det som vanligt igen. tummenupp.gif
Aqvakul
Hur "snabb" dator man har spelar oxå in....
skånepåg
CITAT (Aqvakul @ 04-09-2010, 07:43) *
Hur "snabb" dator man har spelar oxå in....

Nja, jag har en gammal sak på 600mhz och 500mb minne, den tar kanske 2-3sekunder för varje sida men har bara upplevt detta forumet segt kanske 1-2 ggr per år ^^ Kör med xp sp3 på den och mozilla.
På spelmaskinen tar allt en sekund max biggrin.gif
*Stintan*
Hur snabb uppkoppling man har borde väl också ha betydelse?

Har bara märkt av seghet vid ytterst få tillfällen på forumet. Har vista och IE8
Elisabeth-Västkustkolonisten
Har många gånger upplevt att det är segt här. Även så igår, men då var det nog Comhem som krånglade.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon