Full version: Kunde inte låta bli
Bettis
Fick ett anfall idag och åkte iväg och köpte lite vårblommor som jag nu har planterat whist.gif
MariaS
VåRkÄnSlOr wacko.gif crazy.gif sos.gif coolgleam.gif naughty.gif wub.gif wub.gif
Bettis
CITAT (MariaS @ 06-03-2008, 12:27) *
VåRkÄnSlOr wacko.gif crazy.gif sos.gif coolgleam.gif naughty.gif wub.gif wub.gif

YES -fear-.gif blush.gif
Inger S
Oh Bettis vilja ljuvliga krukarrangemang. Man blir både glad över att se dom och sugen på att göra likadant.
Jag var på Wibrands Trädgård i lördags. Kenneth Nilsson var ju där och föreläste om fuchsia och efteråt gick jag ju förstås runt och plockade till mig en massa sticklingar av både fuchsia och pelargoner (mest änglap). Sticklingarna har jag planterat om och knipsat bort de flesta knopparna på. Det var svårt - men man ska ju göra så har jag förstått.
Nu har jag gått runt ett par dagar och velat med fröpåsar. Kan inte bestämma mej för när jag ska så. Brukar alltid så en del alldeles för tidigt med långa peniga plantor som resultat. Ska försöka hålla mej ett par veckor till.
Kanske tar en tur till närmaste blomsterbutik och köper några vårblommor att sätta ut på balkongen. De får väl följa med ut till kolonilotten senare.

Tack för glad och fin inspiration.
Wilmer
Jag slog till och gjorde min vårkruka 13 februari. Den lever än!! Narcisser och minipenseer. Man blir så glad av den där första krukan smiley_small_hug.gif
Bettis
CITAT (Wilmer @ 06-03-2008, 12:40) *
Jag slog till och gjorde min vårkruka 13 februari. Den lever än!! Narcisser och minipenseer. Man blir så glad av den där första krukan smiley_small_hug.gif

Just det, det är vårkrukorna som är roligast, tycker jag med. Det blir lite färg och man känner våren när man tittar på dom.
Helen i Piteå Zon 5
Åhhh, så fint med vårblommor wub.gif här är det full snöstorm idag sad.gif
tepa
Bettis

Oj vad vackert med vårblommor i kruka. Ursäkta min okunnighet men vad är det du har planterat? Nånslags Penséer och, är det Snödroppar ? Är detta växter som du slänger sen när de har blommat klart eller kommer de igen nästa år ? Tror att det finns perenna Penséer. Jag har iallafall haft, men de blommade på försommarn, och återkom sen följande sommar. Höll något år men ifjol syntes ingenting av dem. (snyft). Väldigt vackert det där med lila o gult o vitt. Vill också ha!

Hälsn Tepa
Limeblossom
Öööö....orättvist! Här var det nysnö i morse och vårkänslorna är långt borta....
Men det var en fin kruka!
DragonLady
Ja här sitter man o gnyr över att det kommer lite frost en natt
när det finns de som fortfarande är insnöade... blink.gif
jag lider med er unsure.gif
Skickar en kruka med mina fjolårsälsklingar som tröst.. har inte planterat något nytt än, försöker hålla mig till o så frö inomhus än så länge.
Paprika o chili o nu senast tomater w00t.gif
Azola
Vår i luften!!! Underbart att se Bettis & DragonLady!
Jag köpte för ett par veckor sedan några små Penseer för att plantera inomhus...bara för att de var så söta! smile.gif
160kvm stort hus
Åh va fint!!

Ha planterat lite snödroppar och narcisser men inget som blommar än...

Wilmer
Vilka fina penseer dragonlady! Mig vilja ha!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon