Full version: Helgplaner
Navigo
Vad har ni för planer för er trädgård i helgen? Nu när solen skiner så kliar det i trädgårdsfingrarna, men det är lite tidigt att ut och gräva och flytta runt allt man har planerat under vintern. Själv ska jag iallafall ut på min lilla runda och se vad som sticker upp, om rådjuren har varit framme (har klarat mig hittills), om några mördarsniglar syns, kanske rycka i ett och annat ogräs. Drömma, drömma och planera lite.
Bettis
Jag hinner inte med någon trädgård alls i helgen, i morgon drar hundkurserna igång så där gick lördagen, söndag ska jag på tårtdekorations kurs så där gick söndagen också.
skogstroll
I morrn ska jag ut o hälsa på fikonet och kamelian i växthuset. Hoppas kamelian vill slå ut nån gång smile.gif Sen ska jag plantera om krukväxter o skola chilin... ja sen är väl helgen slut giggle.gif Om ja hinner ska jag städa lite i växthuset också, tiden går fort mot våren nu!
Chamomille
Vi ska fylla grus i växthushålet. Så fröer. Jag har nog gjort bort mig lite... igen... Sitter med fröer upp över öronen... blink.gif Var ska allt få plats?
MariaS
Ska flytta på några jordhögar, så de kommer dit de ska. Gräva upp en trädgårdsgång som ska plattsättas. Plantera fler ligusterplantor och även sticka nya sticklingar. Hinner jag, blir det lite mura sten också. Sen ska väl lördagen ha gått åt.
På söndag måste jag sätta mig och göra Chryslerklubbens tidning, så där går söndagen åt.
MariaÖrebro
Jag pysslar med alla växter idag. Imorgon åker jag till Göteborg och besöker Botaniska Trädgården och fikar med en kompis. På kvällen blir det Little Shop of Horrors. Om jag inte känner med klar med Botaniska imorgon går jag dit en sväng på söndag förmiddag också. Sen bär det av hem igen. På söndag kväll får jag förhoppningsvis hem massor av krukor som stått hos mina föräldrar. Jag riktigt hör hur vissa av mina växter klöser och river på insidan av krukorna för att få komma därifrån och bli flyttade till en rymligare miljö! Hoppas det har kommit upp MASSOR av kul i mina odlingar också under tiden jag är borta! Eftersom jag tittar 10 gånger om dagen händer ju inget!
skogstroll
CITAT (Chamomille @ 07-03-2008, 15:26) *
Vi ska fylla grus i växthushålet. Så fröer. Jag har nog gjort bort mig lite... igen... Sitter med fröer upp över öronen... blink.gif Var ska allt få plats?



I know the feeling... naughty.gif
Cathis
Måste försöka hinna med och skola om en massa plantor, sätta lite
nya fröer, skruva ihop nya hyllor och få upp belysning sen är nog
helgen slut. Har heller ingen aning om hur allt ska få plats wacko.gif

Allt annat som borde göras får jag ta en annan gång giggle.gif
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 07-03-2008, 16:41) *
I know the feeling... naughty.gif

giggle.gif Jösses! Jag kom just på att det kommer 30 pelargoner och fuchsior me posten också! -cry-.gif rotfl.gif
Elanor
Jag ska gå kurs i trädbeskärning!

Sedan måste jag köpa en stege. Föregående ägare till huset tog stegen med sig och jag behöver nog ha en för att komma åt i träden även om jag fick en stångsekatör i inflyttningspresent av snälla arbetskamrater (+en bok om trädbeskärning av en annan kompis, nästan samplanerat, verkar det som).

Idag har jag skolkat lite från jobbet ("jobbade hemma") och klippte ner de gamla vinbärsbuskarna. Vad gott det doftade!

Elanor
Monica M zon 4
Funderar allvarligt på att bära ut värmefläktarna till växthuset och börja kånka ut alla sådder och växter. Förra helgen röjde jag ut sånt som jag haft där inne för vinterförvaring, skottkärran och likande prylar. Så nu kliar det i fingrarna att bära ut lite växter.

Sen måste jag så lite mer. Imorgon ska jag klämma in ett födelsedagskalas. Borde jag plantera om lite pelargonior också. Helgen kommer inte att räcka till! Kan man få en extra dag denna helg?
karlsdal
Jag var och köpte jord idag, så det ska sås frön så det står härliga till i helgen. =)
Chamomille
CITAT (Monica M zon 4 @ 07-03-2008, 18:01) *
Funderar allvarligt på att bära ut värmefläktarna till växthuset och börja kånka ut alla sådder och växter. Förra helgen röjde jag ut sånt som jag haft där inne för vinterförvaring, skottkärran och likande prylar. Så nu kliar det i fingrarna att bära ut lite växter.

Sen måste jag så lite mer. Imorgon ska jag klämma in ett födelsedagskalas. Borde jag plantera om lite pelargonior också. Helgen kommer inte att räcka till! Kan man få en extra dag denna helg?

Ja a. biggrin.gif . Du kan få ledigt på måndag. Och tisdag med om du vill.
skogstroll
å kan inte du vara min chef? -cry-.gif
Tosan
Ja, jag ska väl försöka stirra bort snön kanske så jag åxå får börja gräva nån gång. crazy.gif
Men jag ska städa av arbetsbänken i garaget så jag får flytta ut lite plantor dit, har grym platsbrist redan... Frågan är bara om jag ska ställa dit penseerna, eller om jag ska ställa dit krukrosorna. Garaget håller 6-16 grader och källaren 15-17 grader...
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 07-03-2008, 18:22) *
å kan inte du vara min chef? -cry-.gif

Självklart. Ta ledigt du me. rolleyes.gif
rahmat2
CITAT (Tosan @ 07-03-2008, 20:39) *
Ja, jag ska väl försöka stirra bort snön kanske så jag åxå får börja gräva nån gång. crazy.gif
Men jag ska städa av arbetsbänken i garaget så jag får flytta ut lite plantor dit, har grym platsbrist redan... Frågan är bara om jag ska ställa dit penseerna, eller om jag ska ställa dit krukrosorna. Garaget håller 6-16 grader och källaren 15-17 grader...

Ni som har snö, kan du inte skicka några bilder på? För vi har inte fått nån snö nu i södra Sverige.
Tosan
CITAT (rahmat2 @ 07-03-2008, 20:49) *
Ni som har snö, kan du inte skicka några bilder på? För vi har inte fått nån snö nu i södra Sverige.

Ska försöka komma ihåg det imorrn smile.gif
Lillja
CITAT (rahmat2 @ 07-03-2008, 20:49) *
Ni som har snö, kan du inte skicka några bilder på? För vi har inte fått nån snö nu i södra Sverige.

Här kan du få lite, börjar bli less.
Noak
[attachment=14653:bilbo_001.jpg]



Senaste snön, (som nu håller på att förvandlas till is...), med glad hund som älskar snö.
rahmat2
CITAT (NIKEN @ 07-03-2008, 21:31) *
[attachment=14653:bilbo_001.jpg]



Senaste snön, (som nu håller på att förvandlas till is...), med glad hund som älskar snö.


Det är bara sååå vackert!
DragonLady
Kan bara säga att jag inte haft någon snö... o jag saknar den inte heller no.gif
I helgen är det bara såååååå som gäller.. hade väntat mig att min nya växtlampa skulle kommit nu men ack vad man bedrog sig.. det börjar bli trångt under den jag har sos.gif
Igår tittade mina tomater upp wub.gif
rahmat2
CITAT (DragonLady @ 07-03-2008, 22:02) *
Kan bara säga att jag inte haft någon snö... o jag saknar den inte heller ...

dert sägs att smaken är som ...., men jag undrar om det stämmer? wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon