Gillan
Så är det då äntligen dags. Efter många års drömmar om att få uppleva ett världsmästerskap i konståkning är det nu nedräkning på gång. Bara sex dagar kvar tills jag kan se alla åkare träna och nio dagar kvar tills de börja tävla. Det känns helt otroligt och det pirrar ganska bra i magtrakten nu.

Av en ren slump begav det sig så fantastiskt att jag kunde åka till Malmö och europamästerskapen 2003. Inte i min vildaste fantasi kunde jag väl drömma om att VM skulle gå av stapeln i Sverige 2008 och att jag dessutom skulle få glädjen av att få vara på plats. Ojoj säger jag bara sweatingbullets.gif .

Hur gick det då till? Jo, jag hörde ju rykten redan 2003 i Malmö, att Sverige skulle söka VM, så jag höll korpgluggarna öppna och lusläste på sv. konståkningsförbundets hemsida för att hålla mig ajour. Fortfarande var det ju bara en ouppnåelig dröm. Jag har inte en plånbok som med bästa vilja i världen skulle kunna ha råd med detta. Men att drömma är ju som bekant gratis. 2005 fick jag då reda på att Sverige skulle arrangera VM 2008. Samtidigt började folk fråga vad jag önskade mig i 50-årspresent i januari 2006. Nu tillhör ju jag det där släktet som aldrig vet vad jag ska önska och svarar således som vanligt "ingenting". Folk fortsätter naturligtvis att tjata. Till slut talade jag om att jag önskade mig "allt som har med trädgård" att göra. Blev då dumförklarad med orden "är du knäpp"! Det finns ju inte mitt i vintern"! Nää, men det är ni som tjatar och vill ha ett svar. Nu har ni fått det. Sen flög djävulen i mig devil.gif ! Jag sa, högt och tydligt så att alla som ville kunde höra; Jag önskar mig en "All event-biljett" till konståkningsvm 2008! Sen sa inte jag nåt mer om det.

Såå, i Januari 2006 fick jag till min stora förvåning en himla massa pengar insatta på ett speciellt konto för att spenderas till min åtråvärda biljett ( jag fick dessutom en massa presentkort på olika plantskolor ). När så biljetterna släpptes i mars förra året var jag säkert den första som köpte giggle.gif .

Och nu är det alltså dags. Det känns overkligt, pirrigt, fantastiskt, skrämmande och helt underbart på samma gång. I skrivande stund är det 9 dagar, 4 timmar och 7 minuter kvar tills tävlingarna börjar yahoo.gif
Lady Hamilton
Ja du Gillan kompiskram.gif Vi som har haft förmånen att umgås med dig här på forumet och chatten vet att detta är någonting som du verkligen har längtat efter yahoo.gif Och jag hoppas att dina veckor på VM:et kommer att bli fantastiska efter all denna vänta.
Jag hade gärna velat vara med och suttit brevid dig och kommenterat/frågat om allt o alla men tyvärr så har jag varken tid eller råd angel_not.gif (vilket är tur eftersom Gillan INTE vill bli störd när hon tittar på konståkning)
Så för mig kommer konståkningen även i fortsättningen att bli något som jag ser på TV om jag råkar ha rätt kanal på OCH uppvisnings åkningen giggle.gif den kommer för mig att för all framtid att förknippas med låten "Sexbomb"................
Lycka till och ha ett helt underbart Konståknings VM i GBG. blush.gif
Får jag tag i en kvast kanske jag kommer nerflygande till dig på Torsdagen den 20:e bara för att kolla "läget" devil.gif
smiley_small_hug.gif
Anma
Vad roligt Gillan! Jag när samma dröm men om att se ett Formel1-lopp live.... Du gav mig en idé om vad jag och Gubben ska önska oss i gemensam 40-års present...
Biggan_
Så fantastiskt att din dröm går i uppfyllelse! Förstår att du är nästan i extas nu och räknar ner tiden!

Ett riktigt trevligt VM önskar jag dig! kompiskram.gif

PS Har du odlaknapp på dej så vi känner igen dej på tv:n när dom visar publikbilder?
Gillan
Ja du Ladyn, det finns ju nåt som kallas för isspolningspauser, så kvastar du bara ner under en sån kan vi ju alltid ta en snabbfika giggle.gif .


Och du anma! Då ska jag hålla tummarna för att eran dröm går i uppfyllelse. Jag själv är ju ett sannt bevis på att den mest ouppnåeliga dröm kan bli just uppnåelig blush.gif
Irene_L
Åhhh så härligt Gillan! yahoo.gif Snart, snart är du där i GBG och får titta på det som du älskar så mycket. Ha det jättebra där och NJUUUUUUUUUUUT!!!!!!!!!! tummenupp.gif
Jag ska titta på TV och kanske , kanske du dyker upp på TV-skärmen giggle.gif vinkande till oss här på Odla laugh.gif
kompiskram.gif
Gillan
CITAT (Biggan_ @ 09-03-2008, 09:50) *
Så fantastiskt att din dröm går i uppfyllelse! Förstår att du är nästan i extas nu och räknar ner tiden!

Ett riktigt trevligt VM önskar jag dig! kompiskram.gif

PS Har du odlaknapp på dej så vi känner igen dej på tv:n när dom visar publikbilder?


Tack Biggan och ja, jag har mina funderingar på att ta på mig alla sex knappar jag har här hemma, Dealers också giggle.gif . Har jag tur så hinner tröjorna komma också laugh.gif

CITAT (Irene_L @ 09-03-2008, 09:59) *
Åhhh så härligt Gillan! yahoo.gif Snart, snart är du där i GBG och får titta på det som du älskar så mycket. Ha det jättebra där och NJUUUUUUUUUUUT!!!!!!!!!! tummenupp.gif
Jag ska titta på TV och kanske , kanske du dyker upp på TV-skärmen giggle.gif vinkande till oss här på Odla laugh.gif
kompiskram.gif


Du! Jag ska säga dig att jag inte har nåt emot att ta på mig en massa knappar, men att vinka vet jag inte om jag törs mig på giggle.gif . Fast ni känner nog inte igen mig ändå, har knappt nåt hår kvar på huuuvet tongue.gif
Biggan_
CITAT (Gillan @ 09-03-2008, 10:00) *
Tack Biggan och ja, jag har mina funderingar på att ta på mig alla sex knappar jag har här hemma, Dealers också giggle.gif . Har jag tur så hinner tröjorna komma också laugh.gif


Publiken kanske tror att du är medaljör! giggle.gif

Du skulle ju haft en Odlaflagga att vifta med också!
*Stintan*
Åhh vad roligt Gillan att det äntligen är dags för denna så hett efterlängtade upplevelse. Kan tala om att jag är inte så lite avis. shy.gif smiley_small_hug.gif
Betty
Jag säger som de andra här i tråden, Lycka till och ha det helt underbart där nere i Göteborg! tummenupp.gif
Själv kommer jag att följa VM från TV-soffan och erkänner villigt att jag är såååå avis på dig som får uppleva alltihopa på plats! blush.gif
Magdis
Jag är glad för din skull Gillan, hoppas det blir en fantastisk upplevelse. smile.gif
Fenja
Min brorsdotter åker själv och hon håller på att bli riktigt duktig även om hon inte är i vm än. Hon och mamma kommer hit i påsk och de ska se på en del av tävlingarna. Har du löst boendet? Annars får du höra av dig wink.gif
Mvh
Fenja
Pirum
Grattis, grattis, låter superkul smile.gif Själv ser jag ju endast på konståkning i OS, egentligen, men ska nog försöka följa det här VMet på TV. Hade gärna gått dit också egentligen, fast det låter sig nog inte lösas på något praktiskt vettigt sätt.
malin72
giggle.gif så var det då äntligen dags nu då tummenupp.gif gud vad skojj för dig.....kan du nu sitta still i 6 dagar nu så att du inte råkar bryta ben eller så whist.gif du måste även äta mycket c vitamin så du inte blir sjuk som alla vi andra nono.gif
a0a.gif nä skämt åtsido så kan jag se dig framför mig nu och det är ju jätte kul.... 000.gif du kommer ha en underbar tid!!
bravo.gif
titti49zon6
Jag önskar dig en trevlig resa till Göteborg och att du skall få alla dina drömmar uppfyllda tummenupp.gif
lite avis är även jag men får som alla andra hålla tillgodo med vad som visas på TV yes.gif
och glöm bort din blyghet o vinka till oss som sitter därhemma i TV soffan naughty.gif
förslaget med en massa Odlaknappar låter bra, TV producenterna tror nog att det är en prominent person som sitter där på första parkett och det är det ju giggle.gif åtminstone för oss odlaiter
kom bara ihåg att spara lite på krafterna så att du orkar med mässbesöket där vi kan få ta del av dina upplevelser kompiskram.gif
aanderss
CITAT (Gillan @ 09-03-2008, 08:53) *
Så är det då äntligen dags. Efter många års drömmar om att få uppleva ett världsmästerskap i konståkning är det nu nedräkning på gång. Bara sex dagar kvar tills jag kan se alla åkare träna och nio dagar kvar tills de börja tävla. Det känns helt otroligt och det pirrar ganska bra i magtrakten nu.

Av en ren slump begav det sig så fantastiskt att jag kunde åka till Malmö och europamästerskapen 2003. Inte i min vildaste fantasi kunde jag väl drömma om att VM skulle gå av stapeln i Sverige 2008 och att jag dessutom skulle få glädjen av att få vara på plats. Ojoj säger jag bara sweatingbullets.gif .

Hur gick det då till? Jo, jag hörde ju rykten redan 2003 i Malmö, att Sverige skulle söka VM, så jag höll korpgluggarna öppna och lusläste på sv. konståkningsförbundets hemsida för att hålla mig ajour. Fortfarande var det ju bara en ouppnåelig dröm. Jag har inte en plånbok som med bästa vilja i världen skulle kunna ha råd med detta. Men att drömma är ju som bekant gratis. 2005 fick jag då reda på att Sverige skulle arrangera VM 2008. Samtidigt började folk fråga vad jag önskade mig i 50-årspresent i januari 2006. Nu tillhör ju jag det där släktet som aldrig vet vad jag ska önska och svarar således som vanligt "ingenting". Folk fortsätter naturligtvis att tjata. Till slut talade jag om att jag önskade mig "allt som har med trädgård" att göra. Blev då dumförklarad med orden "är du knäpp"! Det finns ju inte mitt i vintern"! Nää, men det är ni som tjatar och vill ha ett svar. Nu har ni fått det. Sen flög djävulen i mig devil.gif ! Jag sa, högt och tydligt så att alla som ville kunde höra; Jag önskar mig en "All event-biljett" till konståkningsvm 2008! Sen sa inte jag nåt mer om det.

Såå, i Januari 2006 fick jag till min stora förvåning en himla massa pengar insatta på ett speciellt konto för att spenderas till min åtråvärda biljett ( jag fick dessutom en massa presentkort på olika plantskolor ). När så biljetterna släpptes i mars förra året var jag säkert den första som köpte giggle.gif .

Och nu är det alltså dags. Det känns overkligt, pirrigt, fantastiskt, skrämmande och helt underbart på samma gång. I skrivande stund är det 9 dagar, 4 timmar och 7 minuter kvar tills tävlingarna börjar yahoo.gif



men tänk kylanläggningen pajar rena mardrömmen
Biggan_
CITAT (aanderss @ 09-03-2008, 14:04) *
men tänk kylanläggningen pajar rena mardrömmen



Glädjedödare! nono.gif
Netha
Så kul Gillan ... hoppas att du får en jättefin vecka.
Och så klart måste du vinka till oss ... annars vet vi ju inte om du är där. giggle.gif

Många knappar ger större "zoomfaktor" ... kameramännen tror att du är en speciell gäst...
och det är du ju .... och så zoomar de in dig i närbild.smile.gif
Alba
Så härligt att läsa din berättelse Gillan. Tänk när du köpte biljetten tyckte jag det var så lääänge innan du skulle åka och nu är vi där.
Det måsta överträffa det mesta att vara på plats när man brinner så för konståkning som du gör.
Jag hoppas att dina drömmar infrias och att du får helt underbara dagar......långt borta från groende fröer och torra plantor. Jag vet ju att du har en mästare som fixar det åt dig. Jag vill passa på att önska Dealer lycka till med det stora ansvaret det innebär att försöka få allt att överleva.

aanderss
CITAT (Biggan_ @ 09-03-2008, 14:16) *
Glädjedödare! nono.gif



men man måste vara berädd på allt
Gillan
Tack ska ni ha allihopa kompiskram.gif !!!


Stintan, Betty, Pirum och titti! Jag funderade lite på om jag inte skulle kunna göra som han som krympte barnen, fast jag krymper Odlaiter istället. Jag ska nämligen ha på mig en jacka med mååånga och stoora fickor där ni skulle kunna få plats naughty.gif

Pirum! Efter vad jag sett så finns det en del ströbiljetter kvar att köpa, men det var kanske inte det som var ditt problem.

Fenja! Vad kul med en brorsdotter som åker! Jag blir nästan lite avis. Tänk att få följa nån på så nära håll blush.gif . Det är kanske nån jag borde ha koll på inför framtiden? Och jättetack för att du frågade om boendet, men det är ordnat sedan lång tid tillbaka. Och tur är väl det! För så vackert som du bor så hade jag kanske aldrig kommit hem igen biggrin.gif

Malin! Jo tack, jag ska vara så still som det överhuvud taget går att vara den här veckan. Jag har redan hunnit med att vara mer än lovligt klumpig genom att lägga högerhanden på en het spisplatta duh.gif .........Hur korkad får man vara på en skala? ( så nu sitter jag här och skriver med en hand blush.gif )

titti! Det är ju i alla fall några veckor mellan GBG och Mässan, så jag ska nog hinna pusta ut tror jag. Akta dig för att be om för mycket du! Om jag väl börjar berätta så kanske ni aldrig får tyst på mig igen giggle.gif

Netha! Det där med knapparna och zoomfaktor hade jag inte tänkt på giggle.gif , men på ska de ändå. För liite kul är det ju om nån/några som känner mig får syn på mig. Och jag skaaa försöka ta mod till mig och vinka, men jag vet hur lätt det är att vara stor i orden, men liten på jorden, så därför vågar jag inte lova.

Alba! Jaa du, jag tyckte också att det var så långt till nedsläpp när jag köpte biljetterna, men vart det här året tog vägen, det vet inte jag dunno.gif . Fort gick det i alla fall.

Anders! Vilken tur att jag är optimist och slipper gå omkring och vara rädd för det värsta yahoo.gif
Betty
CITAT (Gillan @ 09-03-2008, 20:51) *
Tack ska ni ha allihopa kompiskram.gif !!!


Stintan, Betty, Pirum och titti! Jag funderade lite på om jag inte skulle kunna göra som han som krympte barnen, fast jag krymper Odlaiter istället. Jag ska nämligen ha på mig en jacka med mååånga och stoora fickor där ni skulle kunna få plats naughty.gif


Du är allt bra go du! bravo.gif Jag antar erbjudandet diiiirekt! rotfl.gif
*Stintan*
CITAT (Betty @ 09-03-2008, 22:02) *
Du är allt bra go du! bravo.gif Jag antar erbjudandet diiiirekt! rotfl.gif


Säger samma som Betty!
Åhh va mysigt, jag e jättebra på att inreda fickor och jag paxar för den som är högst upp så att jag ser bra när jag sticker ut nosen. bravo.gif
Gillan
CITAT (Betty @ 09-03-2008, 22:02) *
Du är allt bra go du! bravo.gif Jag antar erbjudandet diiiirekt! rotfl.gif



,,,,,

CITAT (Stintan43 @ 09-03-2008, 22:54) *
Säger samma som Betty!
Åhh va mysigt, jag e jättebra på att inreda fickor och jag paxar för den som är högst upp så att jag ser bra när jag sticker ut nosen. bravo.gif




Okej, ska bara luska ut rätt formel smiley_small_hug.gif ................jag har dessutom två bra bröstfickor tummenupp.gif
anna_rispan
Ja!!! Jag läser på svenska konståkningsförbundets sida varje dag känns det som och hittar nya saker hela tiden. Skulle jättegärna vilja ha tidnigen från DN där de följde Adrian Schultheiss en hel dag!!

Igår fick jag klart ena tröjan. Jag o min syster sitter där torsdag kväll och fredag förmidda och ska ha blå tröjor med gult paljettkors på.

Å, det ska bli så himlans kul att se världsstjärnor live!!!
Gillan
CITAT (anna_rispan @ 10-03-2008, 16:23) *
Ja!!! Jag läser på svenska konståkningsförbundets sida varje dag känns det som och hittar nya saker hela tiden. Skulle jättegärna vilja ha tidnigen från DN där de följde Adrian Schultheiss en hel dag!!

Igår fick jag klart ena tröjan. Jag o min syster sitter där torsdag kväll och fredag förmidda och ska ha blå tröjor med gult paljettkors på.

Å, det ska bli så himlans kul att se världsstjärnor live!!!



Åhhh vad kul med tröjorna anna bravo.gif ! Vi kommer nog inte att missa varandra. Ni med era tröjor och jag med alla knappar. Jag börjar bli alldeles hispig nu. Skriver listor på vad jag ska ha med mig och listor på alla mina frösådder så inte Dealer ska missa nåt. Skriver ut programmen, deltagarlistor och spårvagnstabeller och................Näää, ärligt talat så känns det som om jag dansar på moln, eller på en fot, eller svävar eller jag vet inte vad yahoo.gif yahoo.gif yaay.gif yaay.gif ............Göteborg! Here we come yahoo.gif
anna_rispan
Ja det ska bli himla roligt att uppleva det som jag suttit och varit avundsjuk på annars. Jag brukar tänka: Vad lyxigt att ha Konståkning i sin hemstad/hemland! Nu är det här!! Och jags ka sitta där i publiken bland de jag brukar vara avundsjuk på...

Nu finns det massor av tips på Svenska konståknings förbundets hemsida på artiklar i tidningar. Ska jag köpa Damernas värld för Kristoffers skull?? Hmmm. leta på bibblan och kopiera och läsa?? Hmmm
anna_rispan
Hittade Dagens teknik på skolan. Så nu har jag läst om hur många kronor ljad och ljus kostar på VM. samt hur många reportrar som är där och hur många kameror det finns på plats! Dessutom en imponerande bild av Adrian Schultheiss på framsidan och en imponerande bild på Victoria Helgesson inuti tidningen.
Netha
CITAT (anna_rispan @ 10-03-2008, 16:23) *
Ja!!! Jag läser på svenska konståkningsförbundets sida varje dag känns det som och hittar nya saker hela tiden. Skulle jättegärna vilja ha tidnigen från DN där de följde Adrian Schultheiss en hel dag!!

Igår fick jag klart ena tröjan. Jag o min syster sitter där torsdag kväll och fredag förmidda och ska ha blå tröjor med gult paljettkors på.

Å, det ska bli så himlans kul att se världsstjärnor live!!!

Hoppas bara att SVT sänder så kanske vi får se er. biggrin.gif

Eurosport har vi inte längre .. den tog Com Hem bort. sad.gif
anna_rispan
CITAT (Netha @ 12-03-2008, 22:01) *
Hoppas bara att SVT sänder så kanske vi får se er. biggrin.gif

Eurosport har vi inte längre .. den tog Com Hem bort. sad.gif

ja det hoppas jag med och att de filmar där uppe där vi sitter. biggrin.gif

alla sändningstider finns på svt:s hemsida. nånstans under sport....
Gillan
Här kommer SVT:s TV-tider för er som är intresserade. Och ärligt talat sänder de bättre än Eurosport, men det beror naturligtvis på att det är på hemmaplan. smiley_small_hug.gif

SVT-sändningar från VM i konståkning i Göteborg:
Tisdag 18 mars
20.00-22.45 SVT24
00.15-01.15 SVT1

Onsdag 19 mars
14.00-18.15 SVT24
20.00-22.45 SVT24
00.10-01.10 SVT1

Torsdag 20 mars
13.00-16.00 SVT1
16.00-16.30 SVT2
20.00-21.00 SVT24
21.00-22.45 SVT1

Fredag 21 mars
14.15-17.50 SVT24
20.00-21.00 SVT24
21.00-22.45 SVT1

Lördag 22 mars
12.55-14.00 SVT24
14.00-17.15 SVT2

Söndag 23 mars
15.00-17.55 SVT2

Netha
Sparat! smile.gif
anna_rispan
Wow! Det var fantastiskt kul att se alla duktiga åkarna live och att vara i hallen!!! Jag o syster var på damernas final och då satt vi högt upp, nästan precis under taket kan man säga.
Dagen efter var det dags för herrarnas kortprogram och då var våra platser felbokade så vi fick nya biljetter och platser längre ner och det blev stor skillnad på utsikt. Gillan hade kanonläge! Vi vinkade till varandra!! Hihihi.

Jublet och applåderna drog i gång när Adrian och Kristoffer visade sig när det blev dags för uppvärmningsåk. Sen höll det i sig hela tiden kändes det som. Helt underbart roligt att sitta där och hejja och jubla!! Nu har jag blivit biten på att se det live så jag ska spara penagr till em i Helsingfors. smile.gif

Det var helt fantastiskt att se de i toppen åka. Jag fick rysningar på armarna och tårar i ögonen. Får ni chansen någon gång så missa inte den. Åk o se det live!
Netha
Kan tänka mig det är mäktigt att se live ... är ju fantastiskt redan att se på teve.smile.gif
Jättefin avslutning tycker jag och bra med publik verkar det ha varit hela veckan. tummenupp.gif
aanderss
så var de över
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 23-03-2008, 22:06) *
så var de över

Det lät inte särskilt entusiastiskt......
aanderss
CITAT (Aqvakul @ 23-03-2008, 22:21) *
Det lät inte särskilt entusiastiskt......

kanske inte men de var rätt kul att se på i tv
anna_rispan
Ja jag hoppas Gillan berättar lite när hon kikar in på odla här näst. smile.gif
Gillan
Ja, så var det över för den här gången då. En helt otrolig vecka har det varit. Ibland (oftast), har det kännts som om man befunnit sig nån helt annan stanns än i sverige. Själv satt jag som ensam svensk, inklämd bland en massa människor från Nya Zeeland, Japan, Kanada, Usa, Tyskland och Schweiz. Det var en helt otrolig känsla. Så många olika engelska dialekter har jag nog inte hört på en och samma gång förut i mitt liv. Det svåraste var att prata svenska när man inte befanns sig i ishallen giggle.gif

Och vilken sportslig publik det var. All eloge till den/oss. Alla fick applåder. Både för väl utförda åk och för uppmuntran om det gick galet. Naturligtvis blev arenan som en kokande kittel när svenskarna kom ut på isen. Det var en fantastisk känsla som är svår att beskriva.

Det som är mest givande med att ha en "All-event-biljett", som jag hade, är som jag nog sagt nån gång förut, att man kan titta på alla träningar som är i huvudarenan. Man får en helt annan inblick i vilka kvaliteter som åkarna har. När de åker för tävling är det ju ca 2.5 min eller 4,5 min som gäller. Under träningarna följer man åkarna under 40min/2-3ggr under veckan. Då ser man ju på ett helt annat sätt vad de går för och vad man skulle kunna ställa för "krav" på dem. Och här kan jag säga att Adrian och Kristoffer är helt otroliga. Vilken utstrålning! Och framför allt Kristoffer har utvecklat sin artistiska förmåga nåt alldeles otroligt. Adrian kommer förmodligen att både hinna ikapp och gå om med tidens hjälp. Vicky har också stor potential och får hon bara hålla sig skadefri så kan hon ta sig långt tror jag.

Sen är det ju som vanligt, ibland håller man med domarna, ibland försöker man idiotförklara dem. Men det är ju en bedömningssport så man får kanske leva med det hur fel man än tycker att de har ibland. Vad vi därmot vet att de gör för fel, är att de lever kvar i det gamla bedömningssystemet och ger de långt bak i startfältet lägre poäng för att de inte är "sidade". Sånt gör att man blir riktigt arg ibland. Det är lite svårt att förstå varför de inte bytte ut domarna samtidigt som de bytte ut bedömningssystemet?

I det stora hela är jag väl ganska nöjd med medaljförelningen efter hur det utvecklade sig på isen. Jag hade väl hellre sett Tomas Werner på medaljplats än Brian Joubert tex, men Tomas föll ju totalt igenom i sitt långprogram och vad som hände är det ingen som vet.

Sen finns det faktiskt fördelar med att se det hela på tv:n också. Man får alla kommentarer om åkarna, vad de missade och vad de gjorde bra. En del småsaker som är lättare att se genom tvrutan än irl. Och det är vad jag ska göra nu i veckan. Titta på alla inspelningar alltså blush.gif

Precis som Anna säger så hade jag en toppenplats och vi vinkade till varandra och träffades en kortis i foajen under en paus. Anna verkar vara en glad tjej med mycket glimt i ögat och jag kommer att hålla tummarna för att hon får chansen att åka till Helsingfors i januari nästa år tummenupp.gif . Och vilka fina tröjor de hade gjort! Med paljetter och svenska flaggan som motiv bravo.gif

Jag hade nog tänkt mig att skriva lite mer utförligt, men ni får fråga istället om det är nåt.

Nu har verkligheten kommit i kapp mig och jag sitter här med vad jag antar är.............flunsan......39graders feber, huvudvärk och hosta ranting.gif

Sen har jag visst gått och blivit rikskändis med duh.gif ...........får väl ta och leta reda på den tråden också blush.gif
anna_rispan
Jag har en del frågor. wink.gif Men de kommer nog om några dagar. smile.gif
anna_rispan
Förresten ni missade väl inte att herrarnas placeringar ger Sverige två herrar till vm 2009?! Spännande!!!!
Alba
Kul att få ett referat från dig Gillan.
Jag förstår att du haft en helt fantastisk vecka.

Men så tur att flunsan kom nu och inte förra veckan. Krya på dig så ses vi väl snart i chatten.
anna_rispan
Halloj!! Nån här som såg svts sändning från herrarnas kortprogram?? Jag o min syster såg att Kristoffer kom till studion och blev intervjuad och jag skulle vilja se den. Om jag ska önska den hos svt går det nog lättare om jag kan säga när på ett ungefär i tiden det kom. Jag minns inget av klockan.....
Gillan
CITAT (anna_rispan @ 25-03-2008, 10:43) *
Halloj!! Nån här som såg svts sändning från herrarnas kortprogram?? Jag o min syster såg att Kristoffer kom till studion och blev intervjuad och jag skulle vilja se den. Om jag ska önska den hos svt går det nog lättare om jag kan säga när på ett ungefär i tiden det kom. Jag minns inget av klockan.....


Eftersom jag har allt inspelat anna, så kan vi nog lösa det på nåt bra sätt yes.gif



Alba! Jag skulle vilja kalla det snudd på änglavakt, det började redan i fredags, men hade nog sin kulmen igår sweatingbullets.gif , och visst syns vi snart i chatten kompiskram.gif
*Stintan*
Kan det kanske finnas här? g.gif

http://svt.se/svt/road/Classic/shared/medi...5131&lpos=4

Klicka sen på start o sen välj sport så hittar du massor med konståkning
anna_rispan
Gillan: låter fint!

Stintan43: jag har letat o letat där men det finns inte. De har ju inte lagt ut hela sändnigen från herrarnas kortprogram heller... Men det finns massor av annat fint att se där i svt play!
Gillan
Så här skriver sv.konståkningsförbundets ledare Carina Skog: "Stort tack den bästa publik jag någonsin upplevt! Scandinaviums tak höjdes och läktaren kokade av jublet från den otroligt entusiastiska och uppmuntrande publiken. Applåder och flaggor gjorde Scandinaviums arena till en gigantisk festplats. Det var utsålt till varje tävling och uppvisning och totalt såldes 78 000 biljetter under VM.
Detta VM är en upplevelse som vi alltid kommer att minnas!
Nu ska vi njuta och snart tar vi nya tag mot vår vision om svenska mästerskapsmedaljer!"

Jag kan bara hålla med henne, publiken var helt enastående bravo.gif ..................och mina handflator har knappt nåt skinn kvar................bara det måste ju betyda en del sleep.gif


Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon