Full version: Firma Vägg i Vägg
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
bahia1
Hej!
Är det någon mer än jag som beställt från vägg i vägg?
Jag skulle fått mina fröer för två veckor sedan men har ännu inte fått dom. Jag har skrivit mail dit och fick besked att dom blivit försenade av en begravning som skulle ske. Fick ett nytt besked att jag skulle få dom onsdag förra veckan men ännu har inga fröer setts till och jag har betalat dom i fröskott. Har skrivit nytt mail i förra veckan men dom svarar inte.
Skulle vara roligt att veta om det är fler som beställt därifrån och väntar.
Eva i Höga
Vad är vägg i vägg för firma? Har aldrig hört talas om den.
bahia1
CITAT (Eva i Höga @ 10-03-2008, 15:22) *
Vad är vägg i vägg för firma? Har aldrig hört talas om den.


www.vaggivagg.se
tulle
Har inga goda erfarenheter av dem. Visserligen fick jag mina frö, men inga grodde av en i Sverige ovanlig växt.
I år har jag själv plockat frö från denna växt i utlandet och fröerna såg inte ens ut som dem jag köpte och de grodde på bara några dagar. (undrar vad jag köpte för frö egentligen?)
Säljaren har just nu 311 auktioner med frö på Tradera så de har väl inte tid att svara dig.
tulle
Monaxe
Har också köpt fröer därifrån, inget har grott...
kan ju vara ren otur.
bahia1
CITAT (tulle @ 10-03-2008, 15:27) *
Har inga goda erfarenheter av dem. Visserligen fick jag mina frö, men inga grodde av en i Sverige ovanlig växt.
I år har jag själv plockat frö från denna växt i utlandet och fröerna såg inte ens ut som dem jag köpte och de grodde på bara några dagar. (undrar vad jag köpte för frö egentligen?)
Säljaren har just nu 311 auktioner med frö på Tradera så de har väl inte tid att svara dig.
tulle


Tack för ditt svar, då kanske jag kan ge upp att få mina näckrosfröer.
marskattan
Har oxå beställt frön därifrån som det inte alls gick bra för. Några grodde inte och några blev helt fel färg. Så jag valde att köpa direkt från Thompson & Morgan istället.

Bara en fundering, var det inte hon/dom som i våras/tidig sommar sålde pluggplantor på vanlig 1 årig vallmo?

Jag hoppas du får dina frön snart och håller tummarna att allt går väl. Får man fråga vad du beställde? Jag har en massssa frön över som jag inte hinner eller får plats att så. Tänkte sätta mig och skriva ihop en lista och lägga ut här. Men en sak i taget *ler*
Piccante
Jag gjorde "misstagget" att köpa fröer från vägg i vägg på tradera. Inget fel på frööerna vad ja har sett och inget att anmärka på försändelsen i övrigt. Men jag upptäckte först efteråt att man kunde handladirekt från väggivägg. När de säljer via trdera så blir det alltid onödigt dyrt för priserna trissas upp under budgivningen. Det är väl inget otillåtet i sig men känns snopet att köpa via tradera när man kan köpa direkt billigare, eg lite fult att företag gör så.

Men jag fick känslan av att det är ett enmansföretagg som drivs på fritiden så kommer det begravningar och oförutsedda saker emellan så drar det säkert ut på tiden.
Chamomille
CITAT (Markus_H @ 10-03-2008, 15:45) *
Jag gjorde "misstagget" att köpa fröer från vägg i vägg på tradera. Inget fel på frööerna vad ja har sett och inget att anmärka på försändelsen i övrigt. Men jag upptäckte först efteråt att man kunde handladirekt från väggivägg. När de säljer via trdera så blir det alltid onödigt dyrt för priserna trissas upp under budgivningen. Det är väl inget otillåtet i sig men känns snopet att köpa via tradera när man kan köpa direkt billigare, eg lite fult att företag gör så.

Men jag fick känslan av att det är ett enmansföretagg som drivs på fritiden så kommer det begravningar och oförutsedda saker emellan så drar det säkert ut på tiden.


Ja det var fult gjort tycker jag.
bahia1
CITAT (marskattan @ 10-03-2008, 15:35) *
Har oxå beställt frön därifrån som det inte alls gick bra för. Några grodde inte och några blev helt fel färg. Så jag valde att köpa direkt från Thompson & Morgan istället.

Bara en fundering, var det inte hon/dom som i våras/tidig sommar sålde pluggplantor på vanlig 1 årig vallmo?

Jag hoppas du får dina frön snart och håller tummarna att allt går väl. Får man fråga vad du beställde? Jag har en massssa frön över som jag inte hinner eller får plats att så. Tänkte sätta mig och skriva ihop en lista och lägga ut här. Men en sak i taget *ler*



Jag har beställt näckrosfröer på tre olika färger.
Kanske jag kan vara intresserad ändå av något annat du har.
MariaÖrebro
Jag har beställt därifrån 2 gånger, men direkt och inte genom Tradera. Först beställde jag HB-101, och det drog ut som f*n på tiden på grund av en leverantör i Japan, som det så fint hette.
Sedan beställde jag växtetiketter. Jag fick mail till mig efter ett tag där de sa att jag inte betalt, även fast jag gjort det! När jag skrev tillbaka och påpekde detta fick jag inget svar, men efter några dagar damp etiketterna ner i brevlådan. Vilken kanonservice! rtfm.gif Jag tror att det börjar bli så rörigt hos Vägg i Vägg att det kanske är dags att de drar lite i handbromsen....
tettan
Hon har sålt under fler namn på tradera, jag ropade på två auktioner där som jag oxå vann när hon kallade sej något annat. hörde inte av henne på lång tid, mailade och skickade SMS, absolut ingen respons. så hon fick ett negativt omdöme av mej, men då reagerade hon som bara den,med ett präktigt hämndomdöme naturligtvis. så ha inte för stora förhoppningar.
Maria82a
Jag har köpt därifrån. Köpte frön. Fick ett orkideträd och en papegojblomma av fröna jag köpte. Jag fick alla varorna. Jag beställde via hemsidan. Det tog lite tid men det kom ändå. Så jag har inge negativt om hennes företag. kompiskram.gif
bahia1
Jag skrev ett mail igen till vägg i vägg och medelade henne att jag vill att hon skall skicka mina fröer senast imorgon för hon skyllde på att växterna inte tålde frost och därför inte skickar på fredagar.
Nu fick jag ett svar att fröerna va postade i dag skall bli spännande att se vad jag får.
Mica548
Hej,
Jag beställde fröer, lite krukor och en del fröer för ca 2 månader sedan. Det tog lite längre tid än väntat att få grejerna (typ tre veckor istället för en) och då saknades ett paket etiketter och 10 krukor. Mejlade henne och fick nya omgående. Så korrigeringen var bra, men tokigt att det glömdes bort från början eftersom båda sakerna jag glömde var det enda jag beställde två av (allt annat var en av varje).

Ang. fröerna så har en av ca 6 olika sorter grott, men det kan lika gärna bero på mig då jag beställt lite krångligare sorter som passionsblomma, strelitiza, sidenpipranka, klänglilja (de grodde) etc.

Tror precis som andra att hon har lite mycket att göra.

Lycka till!

/Mica
Grå
Tycker det låter konstigt att det är så lite av det som köps som gror? Jag har köpt Thompson&Morgan fröer på annat håll och de har vuxit och grott så jag har stått här och inte vetat vart jag ska göra av allt. Ge bort till alla som vill ha, och till dem som inte vill ha heller för den delen.

"Nej,nej jag vill inte ha några plantor...jag har ingen plats"
"Jooodå, någonstans kan du sätta dem. Här! Ta några till, jag stoppar ner dem i dina fickor så du inte glömmer dem. Och här är ett par som du kan ge till din gamla mamma också. Kör försiktigt och hejdååå!"
marskattan
CITAT (Mica548 @ 10-03-2008, 19:51) *
Hej,

Ang. fröerna så har en av ca 6 olika sorter grott, men det kan lika gärna bero på mig då jag beställt lite krångligare sorter som passionsblomma, strelitiza, sidenpipranka, klänglilja (de grodde) etc.

Tror precis som andra att hon har lite mycket att göra.

Lycka till!

/Mica



Sidenpiprankan är otroligt svår att få till att gro, det är därför den är dyr när man köper den som planta. Jag har provat typ 6 gånger och gav sen upp efter att ha pratat med en trädgårdsmästare (som även har botanisk privat trädgård).
Strelitzan vill gärna ha "rök" dvs ligga i någon form av kol-vatten. Dvs du lägger en förkolnad träbit i vatten och efter några dagar så kan du använda detta vattnet att lägga fröna i, alternativt fukta pappret om du använder "stjärtlapp-metoden".
Passionsblomma är relativt enkel, knipsa av eller sandpappra ena hörnet så brukar det gå rätt bra.

Mvh Agge
bahia1
Efter att ha skrivit ett ganska vast mail igår till vägg i vägg så gissa vad som hände idag. Jo med posten kom ett litet kuvert med fröna som jag väntat på. Hade väntat mig att näckrosfrö va lite större men dessa va pytte pytte små så jag får ta fram förstoringsglaset när jag skall så dom. Men nu är dom i alla fall här om än med ett frimärke för 5.50 på betydligt mindre än jag bet. i frakt.
Okej sista punkten i denna tråd handla ALDRIG av vägg i vägg
Piccante
CITAT (tettan @ 10-03-2008, 17:15) *
Hon har sålt under fler namn på tradera, jag ropade på två auktioner där som jag oxå vann när hon kallade sej något annat. hörde inte av henne på lång tid, mailade och skickade SMS, absolut ingen respons. så hon fick ett negativt omdöme av mej, men då reagerade hon som bara den,med ett präktigt hämndomdöme naturligtvis. så ha inte för stora förhoppningar.

Sälljer hon under mer än ett namn på tradera nu??? som jag skrev innan i tråden, hon hade späännande fröer på tradera men priserna i auktioner blev ofta högre än vad hon tog i sin webshop och då vill jag inte bjuda mer på hennes auktioner utan köper hellre direkt i så fall. Men har hon flera namn på tradera (fast det får man väl inte ?) så kanske jag luras att bjjuda på hennes fröer ändå?
tulle
Varför inte satsa på en seriös fröfirma istället.
Här vet du ju inte ens vad det är för sorts frö du får, jag fick i alla fall inte frö som var de som de utgavs för att vara.
Och om det dessutom är lång leveranstid - på frö som kanske måste sås färska!
Thomas Wahlqvist
Ja det där portotricket är så trist.
Man betalar frakt 20kr och så sätter de dit ett frimärke för en femma.
Berith
CITAT (bahia1 @ 11-03-2008, 13:49) *
Efter att ha skrivit ett ganska vast mail igår till vägg i vägg så gissa vad som hände idag. Jo med posten kom ett litet kuvert med fröna som jag väntat på. Hade väntat mig att näckrosfrö va lite större men dessa va pytte pytte små så jag får ta fram förstoringsglaset när jag skall så dom. Men nu är dom i alla fall här om än med ett frimärke för 5.50 på betydligt mindre än jag bet. i frakt.
Okej sista punkten i denna tråd handla ALDRIG av vägg i vägg

Hon kanske är medlem här på Odla och såg den här tråden. flirting.gif
tulle
CITAT (bahia1 @ 11-03-2008, 13:49) *
Efter att ha skrivit ett ganska vast mail igår till vägg i vägg så gissa vad som hände idag. Jo med posten kom ett litet kuvert med fröna som jag väntat på. Hade väntat mig att näckrosfrö va lite större men dessa va pytte pytte små så jag får ta fram förstoringsglaset när jag skall så dom. Men nu är dom i alla fall här om än med ett frimärke för 5.50 på betydligt mindre än jag bet. i frakt.
Okej sista punkten i denna tråd handla ALDRIG av vägg i vägg


Jag vet inte vilka näckrosfröer du beställt, men de jag känner till behöver man inget förstoringsglas till och är inte pyttesmå.
Undrar vad du har fått!!!!!!!!!
Thomas Wahlqvist
Vad var det Latinska namnet?
grycken
Man betalar ju inte bara för portot utan även för emballaget. Emballaget är inte gratis, särskilt inte de vadderade påsarna.
bahia1
CITAT (grycken @ 12-03-2008, 10:35) *
Man betalar ju inte bara för portot utan även för emballaget. Emballaget är inte gratis, särskilt inte de vadderade påsarna.


Men det va en enkelt vanligt kuvert vitt av den minsta sorten men det är glömt nu och jag har lärt mig en läxa

CITAT (Thomas Wahlqvist @ 11-03-2008, 22:27) *
Vad var det Latinska namnet?


Tyvärr fick jag inte ett litet papper med att läsa på

CITAT (tulle @ 11-03-2008, 18:12) *
Jag vet inte vilka näckrosfröer du beställt, men de jag känner till behöver man inget förstoringsglas till och är inte pyttesmå.
Undrar vad du har fått!!!!!!!!!


ja det skall bli kul att se vad som kommer upp om det kommer något
marskattan
CITAT (bahia1 @ 12-03-2008, 10:45) *
Men det va en enkelt vanligt kuvert vitt av den minsta sorten men det är glömt nu och jag har lärt mig en läxa
Tyvärr fick jag inte ett litet papper med att läsa på
ja det skall bli kul att se vad som kommer upp om det kommer något



Men stod det latinska namnet inte i auktionen? För i så fall kan du väl skicka ett mail och fråga vad den/dom heter på latin. Jag fortsätter hålla tummarna för dig.

Tänkte bara höra, fanns det inget emballage alls runt fröna? Typ bubbelplast eller något annat "vadderande"? Tänker mest på postens maskiner som kan mosa dom stackars små fröna...
bahia1
CITAT (marskattan @ 12-03-2008, 11:29) *
Men stod det latinska namnet inte i auktionen? För i så fall kan du väl skicka ett mail och fråga vad den/dom heter på latin. Jag fortsätter hålla tummarna för dig.

Tänkte bara höra, fanns det inget emballage alls runt fröna? Typ bubbelplast eller något annat "vadderande"? Tänker mest på postens maskiner som kan mosa dom stackars små fröna...


Jag köpte dom inte på auktion utan på deras hemsida www.vaggivagg.se

Jag har mailat och frågat efter det latinska namnet och fick till svar att dom glömt av det ranting.gif

Tur att fröna va små för dom kunde nog inte blivit mindre i postens sortering.
Grå
CITAT (bahia1 @ 12-03-2008, 11:52) *
Jag har mailat och frågat efter det latinska namnet och fick till svar att dom glömt av det ranting.gif


Jag tycker ni som blir behandlade på detta sätt ska anmäla henne till konsumentverket - sådär får det inte gå till, ens om man bara kör det på hobbybasis.
Piccante
CITAT (bahia1 @ 12-03-2008, 11:52) *
Jag köpte dom inte på auktion utan på deras hemsida www.vaggivagg.se

Jag har mailat och frågat efter det latinska namnet och fick till svar att dom glömt av det ranting.gif

Tur att fröna va små för dom kunde nog inte blivit mindre i postens sortering.

Det lät inte seriöst att glömma vilka växter de säljer!!!!! -fear-.gif
Aqvakul
CITAT (Markus_H @ 12-03-2008, 13:26) *
Det lät inte seriöst att glömma vilka växter de säljer!!!!! -fear-.gif

Där ska vi inte handla! thumbdown.gif
Monaxe
CITAT (Aqvakul @ 12-03-2008, 13:28) *
Där ska vi inte handla! thumbdown.gif



Firma väggivägg kan nog anse sig som totalt bortgjord när denna typen av information kommer ut på ett trädgårdsforum.

Jag kan överleva att min 6 frön inte grodde, förmodligen var det väl inte ens vita och blå miniänglar som hon lovade.....
I varje fall blir man ju fundersam när man läser vilka svar Du har fått Bahia.

Håller med Aqvakul, DÄR HANDLAR VI INTE MER



edit: felstav
titti49zon6
Jag har också blivit blåst av Vägg i Vägg slap.gif
bjöd på HB-101 på Tradera, 32:- för 6 ml + frakt
gick in på deras hemsida och kollade när jag fått vinnarmailet och kunde
konstatera att deras ordinarie pris på denna produkt var 25:- duh.gif
Fult, fult av dom att lägga sig på sitt ordinarier pris från början av auktionen, dom
försöker lura folk att bjuda mer än vad dom tar i sin shop, såg att det var
en del som hade bjudit 50:- och mer för en flaska som dom tar 25:- för
DET KALLAR JAG FÖR LURENDREJERI och mig ska dom inte få lura nåt mer thumbdown.gif
Ställer mig i skaran som bojkottar sådana företag crazy.gif
marskattan
Ja jäklar! Jag var nyss inne på Tradera och kollade och 10 stycken frön till vad väggivägg kallar "Frö: Blå näckros , (nymphaea) 10 frö" har gått för 105 kronor...

Visst jag ska inte säga något för jag har sålt/säljer en del på tradera, men jisses vilka priser det kan bli ibland.

Sen tycker jag det är mer än uruselt att man säljer fröer man inte vet det latinska namnet på. Hur ska man kunna vara säker på att det inte är bara vilka frön som helst, och så en tagen bild från Google? Visst jag vet att man ska vara seriös och sådär, men det verkar ändå gå bra för väggivägg med tanke på att hon/dom inte har några negativa omdömmen alls på Tradera.
grace
Jag har också handlat av henne på Tradera, fick min leverans i förra veckan. Det är bara 3 dagar sen jag sådde fröerna, så jag kan inte säja så mycket om dom ännu. Hur funkar HB 101, ni som provat? Enligt väggiväggs beskrivning ska ju fröerna gro på en dag! Verkar lite väl otroligt tycker jag!
marskattan
CITAT (grace @ 12-03-2008, 16:40) *
Jag har också handlat av henne på Tradera, fick min leverans i förra veckan. Det är bara 3 dagar sen jag sådde fröerna, så jag kan inte säja så mycket om dom ännu. Hur funkar HB 101, ni som provat? Enligt väggiväggs beskrivning ska ju fröerna gro på en dag! Verkar lite väl otroligt tycker jag!



Kommer inte ihåg vem det var, men jag läste en tråd på Allt om Trädgårds forum som jag tyckte var rätt bra. HB101 ska ju användas till bara en del frön, en del hjälper det inte alls på. Och skribenten av denna tråd menade att om HB101 vore sånt undermedel som funkade på ALLT så borde ju man få en färdig gräsmatta på typ 7-10 dagar...

Medlet är säkert jättebra, jag har inte provat utan mest läst om olika erfarenheter. Och min uppfattning är att det är blandade resultat. Som det verkar ska man vara mer än "glad amatör" för att behöva ha HB 101, dvs det ska vara svår flirtade frön. Men som sagt, det är mina synpunkter.
Calypso_bulbosa
Jag har gjort samma tabbe...köpte fröna dyrt på Tradera,bara för att sen upptäcka att de bara kostade hälften,om jag hade köpt av henne direkt... En undran - FÅR man ha företag och sen sälja som "privatperson" på Tradera egentligen?! Hon gör ju reklam för sin firma...
Piccante
CITAT (HögaKusten @ 12-03-2008, 22:02) *
Jag har gjort samma tabbe...köpte fröna dyrt på Tradera,bara för att sen upptäcka att de bara kostade hälften,om jag hade köpt av henne direkt... En undran - FÅR man ha företag och sen sälja som "privatperson" på Tradera egentligen?! Hon gör ju reklam för sin firma...

Väggivägg är inte den enda som gör så. Jag har sett flera på tradera som gör reklam för egna små webshoppar och samtidigt säljer på auktioner på tradera. Jag utgår ifrån att det är tillåtet eftersom så många gör det men jag kan ju tycka att det är oetiskt att man kanske inte ser det förrän man får vinnarmailet och läser att "köp gärna på vår sajt oxå...." och upptäcker först då att man kunde köpt det billigare för det var inte alls så begränsat med fröer som det verkade på auktionen.
bahia1
CITAT (marskattan @ 12-03-2008, 16:03) *
Ja jäklar! Jag var nyss inne på Tradera och kollade och 10 stycken frön till vad väggivägg kallar "Frö: Blå näckros , (nymphaea) 10 frö" har gått för 105 kronor...

Visst jag ska inte säga något för jag har sålt/säljer en del på tradera, men jisses vilka priser det kan bli ibland.

Sen tycker jag det är mer än uruselt att man säljer fröer man inte vet det latinska namnet på. Hur ska man kunna vara säker på att det inte är bara vilka frön som helst, och så en tagen bild från Google? Visst jag vet att man ska vara seriös och sådär, men det verkar ändå gå bra för väggivägg med tanke på att hon/dom inte har några negativa omdömmen alls på Tradera.


Det va bland annat denna näckros som köpte frö från hennes firma 10 frö för 10 kronor + porto. Kul att få veta att bilden kom från google. Så då tar hon bilderna där och printar ut som små frimärke och skickar med vid leverans.
Skulle vara kul att ta reda på om hon har F skattsedel och firman regestrerad för hon har ju ändå en firma där hon säljer på internet och borde ju redovisa sina inkomster och utgifter skall kolla detta närmare.
Magdis
Jag har köpt smycken på Tradera från en person som även har en webshop men för min del fick jag dem mycket billigare på Tradera. Men det gäller att se upp och kolla vad de har för fast pris innan man trissar upp budgivningen för mycket.
tulle
CITAT (marskattan @ 12-03-2008, 16:03) *
Sen tycker jag det är mer än uruselt att man säljer fröer man inte vet det latinska namnet på. Hur ska man kunna vara säker på att det inte är bara vilka frön som helst, och så en tagen bild från Google? Visst jag vet att man ska vara seriös och sådär, men det verkar ändå gå bra för väggivägg med tanke på att hon/dom inte har några negativa omdömmen alls på Tradera.


Inga negativa omdömen - än. De kanske kommer efter denna debatt. Många har kanske trott att de var dem som inte lyckades med fröer köpta där. Inte nog med att bilderna kommer från Google, det förekommer även text kopieras från annan annonsör. Man borde kanske kontakta dem som äger bilderna på Google och höra vad de säger om "stölderna".
marskattan
CITAT (bahia1 @ 13-03-2008, 09:48) *
Det va bland annat denna näckros som köpte frö från hennes firma 10 frö för 10 kronor + porto. Kul att få veta att bilden kom från google. Så då tar hon bilderna där och printar ut som små frimärke och skickar med vid leverans.



Alltså jag vet ju inte om just näckrosbilden är hämtad från Google, men om du tittar på hennes/deras övriga annonser samt på hennes/deras (vet inte om det är en kön/antal personer på dom bakom firman) hemsida så hittar du många av samma bilder på just Google.
marskattan
CITAT (tulle @ 13-03-2008, 10:24) *
Inga negativa omdömen - än. De kanske kommer efter denna debatt. Många har kanske trott att de var dem som inte lyckades med fröer köpta där. Inte nog med att bilderna kommer från Google, det förekommer även text kopieras från annan annonsör. Man borde kanske kontakta dem som äger bilderna på Google och höra vad de säger om "stölderna".



Grejen är ju den att enligt Traderas avtal så är det strikt förbjudet att kopiera någon annans bilder, dvs man ska respektera copyrighten och man kan bli avstängd om man gör något annat. MEN om inte den som äger rättigheten klagar hos Tradera så händer inget. Dvs så länge inte Thompson & Morgan skickar in ett mail till Tradera att "användare X använder sig av våra bilder Y, Z" så kommer ingenting att hända. För jag som privatperson och säljare/köpare på Tradera kan inte säga till Tradera att "bilderna Y, Z återfinns på Thompson & Morgans hemsida och bör således vara deras".

Jag har nämligen reagerat på just detta och mailat Tradera en hel del om det i höstas och fick då detta fina till svar. Så med andra ord blir det i praktiken tillåtet, för om man aldrig riskerar att "åka fast" varför ska man då respektera några regler? (om man inte har samvete). För vem tror på fullaste allvar att Thompson & Morgan (och liknande stora företag) tar sig tiden att anmäla alla som använder sig av deras bilder?

Och fasen vad jag känner mig skyldig! Jag kommer ihåg för några år sedan när jag skaffat trädgård, insåg att många fröpåsar innehåller tillräckligt med frö för att jag ska klara mig till nästa millenium, jag kände inte till siter som Odla och Allt om Trädgård... Då var det jag som totalt naiv och okunnig (och korkad) som sålde mina rest frön och använde mig av thompson & morgans bilder.

Edit: tog bort en svordom *sorry*
bahia1
När jag va inne på vägg i vägg häromdagen hade dom15 negativa omdömmen. Idag hittar jag inte att dom har några uteväxter eller fröer till salu. Dom har ju tydligen ett namn till på Tradera
bahia1
Nu har jag ringt skattemyndigheten i Sundsvall där väggivägg håller till.
Jag kan upplysa er alla att denna firman redovisar ingen inkomst och betalar inte in någon skatt.
Jag kommer att anmäla henne för att få stopp på ETT företag i alla fall som är n bluffhandel. ranting.gif
Wilmer
Spännande utveckling... Hoppas iallafall at det blir några näckrosor....? Annars har du gjort dagens goda gärning och varnat andra.
Piccante
CITAT (bahia1 @ 13-03-2008, 11:39) *
Nu har jag ringt skattemyndigheten i Sundsvall där väggivägg håller till.
Jag kan upplysa er alla att denna firman redovisar ingen inkomst och betalar inte in någon skatt.
Jag kommer att anmäla henne för att få stopp på ETT företag i alla fall som är n bluffhandel. ranting.gif

Du har ju pratat med dem så du har säkert fått all information men ett företag kan väl vara registrerat under ett namn men verksamt under ett annat? Vet tex att när affärer och restuaranger tas över så behåller de nya ägarna ofta ett inarbetet känt namn men registrerar sin firma under annat namn. Söker man bara på väggivägg så kanske firman heter något annat?

Om man har en mindre rörelse så räcker det väl att ta upp inkomsten i sin egen deklaration?

CITAT (bahia1 @ 13-03-2008, 11:07) *
När jag va inne på vägg i vägg häromdagen hade dom15 negativa omdömmen. Idag hittar jag inte att dom har några uteväxter eller fröer till salu. Dom har ju tydligen ett namn till på Tradera

Man får väl bara ha ett namn / person på tradera ? Jag fick inte regga nytt namn med samma personnummer när jg hade glömt mitt lösenord.
Grå
CITAT (Markus_H @ 13-03-2008, 11:53) *
Om man har en mindre rörelse så räcker det väl att ta upp inkomsten i sin egen deklaration?


Du har säkert rätt, men jag tycker det är mycket här som vittnats om att det är något som inte står riktigt rätt till med det stället.
Jag har varit inne på hemsidan och kollat och det känns inte alls seriöst att handla där, ens om man struntar i andras utsagor. En gränslöst illa gjord quickcart shop...

Läste under "Innegrejor" (??!! Är det en 15-åring som gjort sidan?) om HB-101:
"Japanska vetenskapsmän använder japansk cedrar, tall, cupresser och plataner för att kunna tillverka HB-101."

... Japanska vetenskapsmän...?
Det låter som något man skulle presentera i de där postordertidningarna som kommer hem på posten ibland, med mirakeltrasor och allehanda pryttlar.

PC- spelet "The Sims2" har bättre reklamtexter i prylkatalogen...

Och om man sedan går till folks berättelser här så tycker jag att det är mycket allvarligt att de inte vet vad de får och att företaget inte vet vad de skickat och dessutom så uppenbart skiter i det. Detta tillvägagångssättet drabbar även seriösa företag, men i sista änden får vi väl hoppas att de gynnas av det, då folk väljer att handla hos dem istället.
bahia1
CITAT (Markus_H @ 13-03-2008, 11:54) *
Du har ju pratat med dem så du har säkert fått all information men ett företag kan väl vara registrerat under ett namn men verksamt under ett annat? Vet tex att när affärer och restuaranger tas över så behåller de nya ägarna ofta ett inarbetet känt namn men registrerar sin firma under annat namn. Söker man bara på väggivägg så kanske firman heter något annat?

Jag sökte inte på väggivägg utan på hennes namn personnr och adress där finns ingen inkomst upptagen dom sista åren. Firman väggivägg är reg. men har ingen inkomst.

Om man har en mindre rörelse så räcker det väl att ta upp inkomsten i sin egen deklaration?
Man får väl bara ha ett namn / person på tradera ? Jag fick inte regga nytt namn med samma personnummer när jg hade glömt mitt lösenord.

Piccante
CITAT
Jag sökte inte på väggivägg utan på hennes namn personnr och adress där finns ingen inkomst upptagen dom sista åren. Firman väggivägg är reg. men har ingen inkomst.

då låter det riktigt skumt fear.gif tur att detta kom fram nu för jag hade tänkt beställa från hennes webshop.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon