jonna71
Vad har ni för något till skolbarnen? Ska köpa nya till åttaåringen. Vad ska man köra med för överdragskläder som inte är för dyra. Vi behöver något till utedagarna som börjar nu när våren kommer, de bör stå emot väta bra. Fleccekläderna är redan ordnade.
Wilmer
Jag kör med regntäcke giggle.gif Sorry, har inga barn....
rahmat2
CITAT (Wilmer @ 20-03-2008, 00:20) *
Jag kör med regntäcke giggle.gif Sorry, har inga barn....

Samma här! smile.gif
Lilla Birka
Välkommen till odla, Jonna! tummenupp.gif Ber om ursäkt för att du inte får något svar på din fråga. Tyvärr är det rätt vanligt här att folk vill skriva utan att ha något att säja och det gör kanske inte så mycket för den som är van vid detta. Men du som ny medlem borde få bättre svar. Förhoppningsvis får du det imorgon när småbarnsföräldrarna har upptäckt din fråga. Eller kanske Magdis som brukar vara uppe sent kan ge dig ett svar?
jonna71
CITAT (Lilla Birka @ 20-03-2008, 00:30) *
Välkommen till odla, Jonna! tummenupp.gif Ber om ursäkt för att du inte får något svar på din fråga. Tyvärr är det rätt vanligt här att folk vill skriva utan att ha något att säja och det gör kanske inte så mycket för den som är van vid detta. Men du som ny medlem borde få bättre svar. Förhoppningsvis får du det imorgon när småbarnsföräldrarna har upptäckt din fråga. Eller kanske Magdis som brukar vara uppe sent kan ge dig ett svar?

Tack för vänligheten.
Wilmer
OJ då gjorde jag något fel? Det brukar klagas på att bara vissa får uppmärksamhet, så jag försöker sprida den. Hoppas inte vår nya meddlem tar illa upp! Det är så himla trist att inte få svar, även om folk inte har något svar kan man ju få känna sig lite uppmärksammad. blomma.gif Välkommen Jonna!!

jonna71
Tack Wilmer.
Wilmer
Ps. Såg inte att du var så färsk när jag svarde, sådan koll har jag sällan... blush.gif
Magdis
Jag har galonbyxor till min jänta. Det finns även med fleecefoder. Annars är det vanliga överdragsbyxor av polyamid som gäller, men de står ju inte emot väta. Hur dyrt det är har jag inte så bra koll på tyvärr. Men man kanske kan hitta fina begagnade också.
Vi har vinter och kallt så länge här uppe så jäntan har sina täckbyxor ganska länge, med tillägg av galonbyxorna när det börjar tina. Sen blir det oftast fleeceställ och galonbyxor.
rahmat2
CITAT (Wilmer @ 20-03-2008, 00:35) *
OJ då gjorde jag något fel? Det brukar klagas på att bara vissa får uppmärksamhet, så jag försöker sprida den. Hoppas inte vår nya meddlem tar illa upp! Det är så himla trist att inte få svar, även om folk inte har något svar kan man ju få känna sig lite uppmärksammad. blomma.gif Välkommen Jonna!!

Samma här! känner inte så många heller!
jonna71
CITAT (Magdis @ 20-03-2008, 00:39) *
Jag har galonbyxor till min jänta. Det finns även med fleecefoder. Annars är det vanliga överdragsbyxor av polyamid som gäller, men de står ju inte emot väta. Hur dyrt det är har jag inte så bra koll på tyvärr. Men man kanske kan hitta fina begagnade också.
Vi har vinter och kallt så länge här uppe så jäntan har sina täckbyxor ganska länge, med tillägg av galonbyxorna när det börjar tina. Sen blir det oftast fleeceställ och galonbyxor.

Ok, jänta vad gulligt. Går jäntan också i skolan?
*Stintan*
Har verkligen barnen galonisar på sig när dom går i skolan? På fritiden ok men det verkar knöligt i skolan. Själv hade jag nog inte fått på mina det utan då var det att man på våren minskade på lagren kläder underifrån. T.ex. strumpbyxor o varm tröja bort och sås småningom när det blev varmare blev även byxor och jacka tunnnare.

Välkommen hit förresten!
Magdis
CITAT (jonna71 @ 20-03-2008, 00:44) *
Ok, jänta vad gulligt. Går jäntan också i skolan?

Hon går på 6-års. Där tycker de att det är jättebra om vi tar med galonisar till barnen, de är ute ganska mycket. Hennes lärare är riktiga frisksportare nämligen, de är ute i skogen hela dagen ibland och har med lunch.

Stintan: Att det är knöligt att få på dem kan ju stämma, men det är ändå bättre än att bli helt genomblöt på 5 sekunder.
*Stintan*
Självklart Magdis men sen kanske det ser lite olika ut där vi bor också och hur mycket dom är ute.
Magdis
CITAT (Stintan43 @ 20-03-2008, 09:56) *
Självklart Magdis men sen kanske det ser lite olika ut där vi bor också och hur mycket dom är ute.

Ja och det måste man ju bedöma från fall till fall då, men eftersom hon eftersökte vattentäta överdragskläder så....
jag känner inte till nåra andra såna än galonbyxor
Kajsa i Arvika
Tycker också det e svårt med kläder nu.. speciellt som det växlar såpass kraftigt som det gjort de senaste dagarna.. ibland vet jag inte vad jag ska göra så jag plockar med en hel hög till dagis och hoppas att nån vet bättre där.. giggle.gif Kan ju också skifta rätt kraftigt under dagen..
ibland e det overall som gäller fortfarande, enbart eller med regnbyxor över annars e de ju som sagt var klassblöta på knän och rumpa efter fem minuter.. ibland överdragsbyxor..
fösöker se till att han har ett par mjuka byxor under, t ex joggingbyxor för att det ska bli så mjukt som möjligt, inga sömmar som skaver..
De e jättemycket ute här också, har bl a fixat ett ställe i skogen där de kan laga mat, vindskydd, toa.. etc.. där e de hela dagen minst en gång i veckan året runt om inte det e extremt väder..
torvan
Nu var det några år sen barnen var små men kommer ihåg problemet.
När dom var i den åldern köpte jag snygga regnställ, dom klarade ju
inte lika mycket väta förstås. Men bättre än ingenting, dessutom så
torkade dom snabbt.
På fritids där jag jobbade gjordes ofta likadant. Inga barn i den åldern
vill ju sticka ut och se ut som "jättebebisar", tyvärr. Barn i dag blir
alldeles för tidigt medvetna och påverkade av vad som "gäller". Torvan
Magdis
Det ska finnas snygga galonbyxor utan hängslen, såna lär vi ju köpa till dottern snart när hon börjar riktiga skolan. De är lättare att dra på också skulle jag tro.
jonna71
Tack det var ju många olika tips, tror nog dock att det är en del som har galonisar i klassen, men man kanske skall välja något annat.
jonna71
Var inne på H&M:s hemsida. Har de inga regn/överdrags kläder kan inte hitta det?
Magdis
H&M brukar ha fina regnkläder, både med eller utan foder. De kanske bara inte finns med på hemsidan.
rahmat2
CITAT (Magdis @ 21-03-2008, 15:11) *
H&M brukar ha fina regnkläder...


Några aktier där? smile.gif
Magdis
CITAT (rahmat2 @ 21-03-2008, 16:49) *
Några aktier där? smile.gif

Nä verkligen inte o inte nån annanstans heller. Men eftersom jonna71 undrade om det inte brukade finnas regnkläder där så svarade jag på det.
jonna71
CITAT (Magdis @ 21-03-2008, 17:39) *
Nä verkligen inte o inte nån annanstans heller. Men eftersom jonna71 undrade om det inte brukade finnas regnkläder där så svarade jag på det.

Tack, vet inte om det finns i butik heller, verkar som de är indragna som det var något fel på dem.
Magdis
Skumt, men KappAhls och Lindex brukar också ha.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon