Full version: Vårdagjämning idag
Gossen Ruda
Fast vår? Fick skrapa rutorna på bilen i morse. Solen skiner gott men det är lite kyligt och i natt skall vi få oväder. Vart tog växthuseffekten vägen?
Aqvakul
Även här i Skåne möttes vi av en typisk vintermorgon. Hustrun kommenterade det som ett perfekt julväder. Ha en bra påsk Ruda!
Malvia

Den tog paus.

-7 i morse och snön ligger fint kvar, man kan tro det är julafton istället för påskafton snart, om det inte var för ljuset.

Härligt med vårdagjämning.
Berith
Och bara lite dryga veckan tills vi ska ställa om klockorna till sommartid! bravo.gif
Aqvakul
CITAT (Berith @ 20-03-2008, 08:06) *
Och bara lite dryga veckan tills vi ska ställa om klockorna till sommartid! bravo.gif

och gå upp en timme tidigare på morgonen.... thumbdown.gif
Betty
CITAT (Berith @ 20-03-2008, 08:06) *
Och bara lite dryga veckan tills vi ska ställa om klockorna till sommartid! bravo.gif


Yes, äntligen sommar! yahoo.gif
gunvor
det märkliga är att vi ju brukar få en sådan här vinteromgång varje år men det är som om det glöms bort - förmodar att det finns någon som ordentligt skriver upp väder o vind varje dag år efter år - jag har försökt men ....
18 mars 2004 var det i alla fall +10
8 april 2003 -8
12 april 2003 plus 32 på soliga väggen!!

jag har en 10 års almanacka - glest mellan anteckningarna -det är några år kvar i den kanske man skulle.....
Gossen Ruda
Myggen ligger i startgroparna. biggrin.gif Tack och Glad Påsk själv Aqvakul, och alla andra givetvis.
Berith
CITAT (Aqvakul @ 20-03-2008, 08:08) *
och gå upp en timme tidigare på morgonen.... thumbdown.gif

yahoo.gif Jaaa!! Och ha det ljusare en timma till på kvällen.

Glad Påsk alla!
skogstroll
man skulle ha bytt julvädret mot påskvädret så hade man haft snö till jul och tö till påsk... giggle.gif
mamamaggan
Visst är vädret konstigt men LJUSET ÄR TILLBAKA !!!!!!!!!!!!!! yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif
Gossen Ruda
Dagen började med solsken men nu är det rätt så mulet. Kollade nyss på SMHI:s väderradarkarta. En jätteblaffa med nederbörd har just nått Bergen(i Norge alltså) och verkar ha siktet inriktat på Västkusten. När är det häxorna skall till Blåkulla? Risk för dåligt flygväder i kväll.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (gunvor @ 20-03-2008, 08:25) *
det märkliga är att vi ju brukar få en sådan här vinteromgång varje år men det är som om det glöms bort - förmodar att det finns någon som ordentligt skriver upp väder o vind varje dag år efter år - jag har försökt men ....
18 mars 2004 var det i alla fall +10
8 april 2003 -8
12 april 2003 plus 32 på soliga väggen!!

jag har en 10 års almanacka - glest mellan anteckningarna -det är några år kvar i den kanske man skulle.....


jag har också 10 - års almanacka, började med en ny i år. det är mycket intressant att titta efter.

Och ja vi har varje år en kall vecka i mars. Förra året var slutet av mars soligt och fint.

Slarvade lite förra året eftersom det var sista raden i boken och då är det svårt att skriva

Elisabeth
Magdis
Det ser lite vårigt ut ute iallafall, solen skiner vackert men det är nästan -8. Men det blir som en annan känsla i luften när våren är på väg. Jag älskar våren!! yahoo.gif
Malvia
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 20-03-2008, 10:33) *
jag har också 10 - års almanacka, började med en ny i år. det är mycket intressant att titta efter.

Och ja vi har varje år en kall vecka i mars. Förra året var slutet av mars soligt och fint.

Slarvade lite förra året eftersom det var sista raden i boken och då är det svårt att skriva

Elisabeth


Vi hade i mars 2007 plusgrader de två första veckorna och minus de två sista.

Deb 28/3 hade jag skrivit att nu finns tussilago och krokusar.
Berith
CITAT (Gossen Ruda @ 20-03-2008, 10:26) *
Dagen började med solsken men nu är det rätt så mulet. Kollade nyss på SMHI:s väderradarkarta. En jätteblaffa med nederbörd har just nått Bergen(i Norge alltså) och verkar ha siktet inriktat på Västkusten. När är det häxorna skall till Blåkulla? Risk för dåligt flygväder i kväll.

Idag! Så tack för varningen, jag stannar nog hemma. Eller...? Ligger det verkligen åt västkusten till? g.gif
Netha
Vi hade så fint solsken redan före kl sex i morse och sså är det fortfarande
Takdropp och plusgrader på solsidan men 8 minus på norr.
Gossen Ruda
SMHI har utfärdat en klass 2 varning för Västkusten, hård vind och snöfall i kväll och i natt.
Malvia
Vilken tur att dottern åker upp redan idag då från Göteborg.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon