Full version: ?
Spillkråkan i Norr
Nyreggad jajjamen tummenupp.gif
Detta har ju fullständigt urartat från kritik till häng na' högt!!!
Och liksom på andra forum på nätet så anfalls även den som kan ta den"svages"part.
Ser ni verkligen inte hur patetiska en del är...att anmärka på hur folk skriver helt plötsligt...så jävla lågt!!

*Och vi undrar när det ska bli fred på jorden* no.gif
*Stintan*
Ja jag klagade på hur en medlem skriver det erkänner jag villigt. Vidhåller att det också fanns fog för det men jag bad också vänligt att vederörandeskulle sluta använda versaler huller om buller i texten så att den skulle bli läsbar.

Kan inte se något fel med det.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Spillkråkan i Norr @ 21-03-2008, 12:15) *
Nyreggad jajjamen tummenupp.gif
Detta har ju fullständigt urartat från kritik till häng na' högt!!!
Och liksom på andra forum på nätet så anfalls även den som kan ta den"svages"part.
Ser ni verkligen inte hur patetiska en del är...att anmärka på hur folk skriver helt plötsligt...så jävla lågt!!

*Och vi undrar när det ska bli fred på jorden* no.gif


onödigt inlägg .

CITAT (Stintan43 @ 21-03-2008, 12:24) *
Ja jag klagade på hur en medlem skriver det erkänner jag villigt. Vidhåller att det också fanns fog för det men jag bad också vänligt att vederörandeskulle sluta använda versaler huller om buller i texten så att den skulle bli läsbar.

Kan inte se något fel med det.


inget fel alls tycker jag .
Kat
CITAT (Stintan43 @ 21-03-2008, 12:24) *
Vidhåller att det också fanns fog för det men jag bad också vänligt att vederörandeskulle sluta använda versaler huller om buller i texten så att den skulle bli läsbar.


Är inte det en sådan sak som är bättre att ta via ett privatmeddelande?
Alla bra ledare vet ju att personlig kritik inte tas inför gruppen.

*bara en tanke*
skogstroll
ok... confused.gif
*Stintan*
Nej jag tillhör inte den kategorin som håller på o skickar PM hur som helst till andra medlemar. Om jag sedan är en dålig ledare bryr jag mig faktiskt inte om. I det här fallet var det dessutom flera som tyckte likadant. Varför ska man skriva så att andra sitter och blir irriterade för att det är svårt att läsa. I övrigt har jag inte hackat ner på varken väggivägg eller Coa.

Hade den här tråden lagts där den hör hemma hade jag svarat där. Nu kom en nyreggad medlem och hade synpunkter på att jag bad Coa sluta använda så mycket versaler huller om buller och då anser jag att jag har rätt att bemöta detta.
Kat
Anledningen till att bra ledare ger personlig kritik i enrum är för att inte göra ner den enskilda individen inför andra. Konstruktiv och välmenande kritik kan gott tas privat.

Negativ kritik som inte gäller sakfrågan tycker inte jag hör hemma i sådana här sammanhang alls. Det föder bara negativa vibbar över den här typen av forum.
Spillkråkan i Norr
CITAT (Stintan43 @ 21-03-2008, 13:29) *
Nej jag tillhör inte den kategorin som håller på o skickar PM hur som helst till andra medlemar. Om jag sedan är en dålig ledare bryr jag mig faktiskt inte om. I det här fallet var det dessutom flera som tyckte likadant. Varför ska man skriva så att andra sitter och blir irriterade för att det är svårt att läsa. I övrigt har jag inte hackat ner på varken väggivägg eller Coa.

Hade den här tråden lagts där den hör hemma hade jag svarat där. Nu kom en nyreggad medlem och hade synpunkter på att jag bad Coa sluta använda så mycket versaler huller om buller och då anser jag att jag har rätt att bemöta detta.


Det var inte meningen att det skulle bli en ny tråd,skulle lägga in meddelandet där ämnet avhandlades...begriper mig inte på denna sortes chatt eller forum blush.gif
Försökte se hur jag skulle få bort tråden,men icket.
Nu kunde jag citera,då gick det bra...men jag tryckte nytt meddelande inne på ämnet och vooops!!
*Stintan*
Så då bestämmer du då eller? I så fall verkar du inte vara en så speciellt bra ledare själv.

Vill man följa debatten i en tråd men har svårt att läsa någons inlägg pga någon orsak kan man påtala detta. I det här fallet rörde det sig om användandet av versaler i vart och varannat ord vilket gjorde inläggen svårlästa för fler personer. Skribenten svarade att det var av gammal vana hon skrev så och försökte därefter tänka på det. Därmed var saken utagerad.

Kat
Jag förväntade mig nästan det svaret.
Jag vill påpeka att det är en allmän reflektion till en bra grundinställning, inte menat som någon enskild kritik, trots citeringen.



Chamomille
CITAT (Spillkråkan i Norr @ 21-03-2008, 14:05) *
Det var inte meningen att det skulle bli en ny tråd,skulle lägga in meddelandet där ämnet avhandlades...begriper mig inte på denna sortes chatt eller forum blush.gif
Försökte se hur jag skulle få bort tråden,men icket.
Nu kunde jag citera,då gick det bra...men jag tryckte nytt meddelande inne på ämnet och vooops!!

Det är inte så lätt.. wacko.gif Mina första meddelanden har jag ingen aning var dom hamnade confused.gif giggle.gif
*Stintan*
Du får ju naturligtvis tycka vad du vill om den saken men jag förbehåller mej rätten att få tycka som jag vill.
Kat
CITAT (Stintan43 @ 21-03-2008, 14:29) *
Du får ju naturligtvis tycka vad du vill om den saken men jag förbehåller mej rätten att få tycka som jag vill.


Hur skulle någon ens kunna hindra dig?


Jag vill dock understryka att väldigt många människor känner sig illa till mods av att bli tillrättavisade för sina brister, i synnerhet inför en grupp.
*Stintan*
Vad håller du själv på med då? Kasta inte sten när man sitter i glashus!
Kat
CITAT (Stintan43 @ 21-03-2008, 15:16) *
Vad håller du själv på med då?


Jag försöker föra en allmän diskussion om hur man bör behandla varandra på ett Internetforum.

Det är inte min mening att du eller någon annan skall känna sig tillrättavisade eller ta illa upp.
*Stintan*
Ändå är det precis det du gör.

Ha en glad och trevlig påsk.
Lemonne
CITAT (Spillkråkan i Norr @ 21-03-2008, 12:15) *
Nyreggad jajjamen tummenupp.gif
Detta har ju fullständigt urartat från kritik till häng na' högt!!!
Och liksom på andra forum på nätet så anfalls även den som kan ta den"svages"part.
Ser ni verkligen inte hur patetiska en del är...att anmärka på hur folk skriver helt plötsligt...så jävla lågt!!

*Och vi undrar när det ska bli fred på jorden* no.gif


Om det är mitt inlägg du menar så ska jag bara tillägga att jag inte har anmärkt alls. Jag är definitivt inte någon språkpolis. Att anmärka på någon är att försöka korrigera någon, vilket jag inte har gjort, jag har inte heller påpekat några fel som skrivits. Jag bara konstaterade att två personer har exakt samma fel i sin skrift, vilket ÄR anmärkningsvärt enligt min åsikt.
Kat

Jag diskuterar utifrån ett allmänt plan,
och jag inser att det var olyckligt att citera en persons inlägg utifrån det perspektivet. Jag ber om ursäkt för detta och understryker åter igen att min avsikt inte var att kritisera en enskild individ
- utan snarare väcka en diskussion om hur vi kan undvika att kritisera andra människors personliga egenheter på ett sådant sätt så att de tar illa upp.


Glad påsk!
Spillkråkan i Norr
CITAT (Kat @ 21-03-2008, 19:10) *
Jag diskuterar utifrån ett allmänt plan,
och jag inser att det var olyckligt att citera en persons inlägg utifrån det perspektivet. Jag ber om ursäkt för detta och understryker åter igen att min avsikt inte var att kritisera en enskild individ
- utan snarare väcka en diskussion om hur vi kan undvika att kritisera andra människors personliga egenheter på ett sådant sätt så att de tar illa upp.
Glad påsk!


Tänk om fler kunde tänka som du Kat,eller åtminstone tänka till lite emellanåt.
Glad Påsk till dig också rose.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon