Tosan
Lyckades jag?
Lady Hamilton
Ja
Netha
60 - 65 smile.gif
*Stintan*
Jamenvisst! biggrin.gif
niklaswik
Du lyckades men även med samma "klantgrej" som jag gjorde först, nämligen att den som råkar vara exakt 25 år kan välja både "20-25" och "25-30" och passa in perfekt i båda grupperna. tongue.gif
Nåja, det är väl en liten felmarginal vi kan acceptera i dom här sammanhangen.
Alba
När jag provade fixa omröstning blev det så konstigt. Då stod det att 3 hade röstat men på resultatet stod det att bara 1 hade röstat. Något är fel tänkte jag och tog då bort allt.

Kul att du fixade det Tosan.

Nu får vi ju se om det bara är gamlingar här.
Chamomille
CITAT (Alba @ 22-03-2008, 13:03) *
När jag provade fixa omröstning blev det så konstigt. Då stod det att 3 hade röstat men på resultatet stod det att bara 1 hade röstat. Något är fel tänkte jag och tog då bort allt.

Kul att du fixade det Tosan.

Nu får vi ju se om det bara är gamlingar här.

Här finns det inga gamlingar. Vi e 27 (eller21 blink.gif ) allihopa! biggrin.gif
Alba
CITAT (Chamomille @ 22-03-2008, 13:14) *
Här finns det inga gamlingar. Vi e 27 (eller21 blink.gif ) allihopa! biggrin.gif



Japp......min kommentar var beroende på att en odlait ansåg att det mest var gamlingar här.
Jag har aldrig fyllt 30 och kommer aldrig att göra det heller. naughty.gif
zissi
Jag anser att är man under 50..........då är det inget att diskutera........då är man ungdom tummenupp.gif wink.gif yahoo.gif

Över 50 ....då vet jag inte riktigt var gränsen går unsure.gif .......man är väl i den gyllene medelåldern ett tag sweatingbullets.gif 000.gif cool.gif whist.gif .........för att sen bli gamling ohmy.gif wacko.gif sick.gif crazy.gif d010.gif

smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif från ungdomen zissi wub.gif a0a.gif
skogstroll
urk för några dar sen var jag i den tidigare stapeln...
Irene_L
CITAT (zissi @ 22-03-2008, 14:43) *
Jag anser att är man under 50..........då är det inget att diskutera........då är man ungdom tummenupp.gif wink.gif yahoo.gif

Över 50 ....då vet jag inte riktigt var gränsen går unsure.gif .......man är väl i den gyllene medelåldern ett tag sweatingbullets.gif 000.gif cool.gif whist.gif .........för att sen bli gamling ohmy.gif wacko.gif sick.gif crazy.gif d010.gif

smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif från ungdomen zissi wub.gif a0a.gif


Hörru du du!!! Ungdom är man till minst 60 år....så är det bara!! tummenupp.gif Ingen medelålders här inte!!!!! angry.gif w00t.gif a0a.gif
rotfl.gif
mamamaggan
CITAT (Irene_L @ 22-03-2008, 16:32) *
Hörru du du!!! Ungdom är man till minst 60 år....så är det bara!! tummenupp.gif Ingen medelålders här inte!!!!! angry.gif w00t.gif a0a.gif
rotfl.gif




Vadå ? -fear-.gif Är inte ni , liksom jag , 28+ ?
Snöflinga
CITAT (Irene_L @ 22-03-2008, 16:32) *
Hörru du du!!! Ungdom är man till minst 60 år....så är det bara!! tummenupp.gif Ingen medelålders här inte!!!!! angry.gif w00t.gif a0a.gif
rotfl.gif


Javisst, sedan börjar man gå i bardom igen ... och så håller det på giggle.gif
Lena i Torslanda
Trist att det fortfarande är så intressant med folks ålder och att gruppera efter den.
Eva-Helene
Jag blir då äldre! Dessutom är jag tacksam för det, alternativet till att inte bli äldre tilltalar mig inte. tongue.gif Ärligt talat så verkar jag vara rätt så unik, eftersom jag gillar mitt grånande hår och rynkorna som dyker upp. Ser fram emot när jag är så där rynkig, go och (förhoppningsvis) snäll som min barndoms gamla tanter var!
Netha
CITAT (Eva-Helene @ 22-03-2008, 21:39) *
Jag blir då äldre! Dessutom är jag tacksam för det, alternativet till att inte bli äldre tilltalar mig inte. tongue.gif Ärligt talat så verkar jag vara rätt så unik, eftersom jag gillar mitt grånande hår och rynkorna som dyker upp. Ser fram emot när jag är så där rynkig, go och (förhoppningsvis) snäll som min barndoms gamla tanter var!

Jag är också tacksam för varje år man får. smile.gif
Kan inte fatta varför kvinnor oftast inte vill tala om sin ålder... herreje ... skäms man för att ha fått leva länge? ohmy.gif

Rynkor vet jag inte om jag vill få alltför många av... men visst ska det synas att jag levt ...
har ingen ambition eller strävan att bli ett vackert lik. no.gif tongue.gif
mamamaggan
Inte skäms jag för att jag blir äldre , lite kan man väl ändå skoja om det ?


Att bli äldre innebär väl att man har många livserfarenheter som förhoppningsvis gjort en klokare ( om man nu dragit de rätta slutsatserna av sina misstag) . Sedan kommer det här med utseendet , varför måste vi alla se ut som om vi vore hälften så gamla ? Det finns väl inget " störande " med att se ut som den ålder man är ?

Hörde en intervju med Jane Fonda en gång ( jo jag vet att hon har lyft sig flera gånger ) att hon slutade med det när hon upptäckte att alla skulle komma att se likadana ut eftersom de gick till plastikkirurger som hade liknande skönhetsideal. Varför är ytan så förfärligt viktig ?

Såg lite på " Klass 9A " häromkvällen när den brandskadade brandmannen var hos dem och pratade. Är han en " sämre " människa för att han ser ut som han gör ?
gunvor
ni verkar nog rent allmänt vara lite åldershysteriska/åldersfixerade! Går kanske över så småningom.
Netha
CITAT (mamamaggan @ 23-03-2008, 01:40) *
Inte skäms jag för att jag blir äldre , lite kan man väl ändå skoja om det ?
Att bli äldre innebär väl att man har många livserfarenheter som förhoppningsvis gjort en klokare ( om man nu dragit de rätta slutsatserna av sina misstag) . Sedan kommer det här med utseendet , varför måste vi alla se ut som om vi vore hälften så gamla ? Det finns väl inget " störande " med att se ut som den ålder man är ?

Hörde en intervju med Jane Fonda en gång ( jo jag vet att hon har lyft sig flera gånger ) att hon slutade med det när hon upptäckte att alla skulle komma att se likadana ut eftersom de gick till plastikkirurger som hade liknande skönhetsideal. Varför är ytan så förfärligt viktig ?

Såg lite på " Klass 9A " häromkvällen när den brandskadade brandmannen var hos dem och pratade. Är han en " sämre " människa för att han ser ut som han gör ?

Klart man får skoja. smile.gif
Ett exempel jag kommer att tänka på när det gäller "lyftningar", det är LillBabs... herreje ...
inte skulle jag vilja se ut så när jag blir 70.
Hon såg ut som en 50-åring i ansiktet, men samtidigt såg hon "bortkomnmen" ut...lite vilsen (kanske början till demens)
när jag såg henne i TV4-soffan för en tid sedan.

Naturlig skönhet är vackrast, tycker jag. En som jag aldrig glömmer är söta lilla Rosa i Svt-dokumentären Hugo & Rosa. wub.gif

Alba
CITAT (Netha @ 23-03-2008, 07:09) *
Klart man får skoja. smile.gif
Ett exempel jag kommer att tänka på när det gäller "lyftningar", det är LillBabs... herreje ...
inte skulle jag vilja se ut så när jag blir 70.
Hon såg ut som en 50-åring i ansiktet, men samtidigt såg hon "bortkomnmen" ut...lite vilsen (kanske början till demens)
när jag såg henne i TV4-soffan för en tid sedan.

Naturlig skönhet är vackrast, tycker jag. En som jag aldrig glömmer är söta lilla Rosa i Svt-dokumentären Hugo & Rosa. wub.gif



Vilken underbar bild.
Gita
CITAT (Netha @ 23-03-2008, 07:09) *
Klart man får skoja. smile.gif
Ett exempel jag kommer att tänka på när det gäller "lyftningar", det är LillBabs... herreje ...
inte skulle jag vilja se ut så när jag blir 70.
Hon såg ut som en 50-åring i ansiktet, men samtidigt såg hon "bortkomnmen" ut...lite vilsen (kanske början till demens)
när jag såg henne i TV4-soffan för en tid sedan.

LillBabs har jag faktiskt inte reagerat över, däremot drottning Silvia, en vacker kvinna som säkert hade åldrats vackert, men som nu ser helt grotesk ut. Hon borde stämma sin kirurg.
Gita
Tosan
CITAT (niklaswik @ 22-03-2008, 10:26) *
Du lyckades men även med samma "klantgrej" som jag gjorde först, nämligen att den som råkar vara exakt 25 år kan välja både "20-25" och "25-30" och passa in perfekt i båda grupperna. tongue.gif
Nåja, det är väl en liten felmarginal vi kan acceptera i dom här sammanhangen.

Asch det må väl vara hänt... Gick mest till mig själv, som fyller tjugoelva i år, men nästan nyss fyllt tjugotio... då känns det lika fel att kryssa 25-30 som 31-35 tex... sleep.gif
Lillja
Spelar roll hur gammal man är, det är väl hälsan som räknas,
även om du är tjugo år finns det ju inga garantier, man måste
nog leva här och nu, så tänk inte på åldern utan lev livet, det
finns ju hur mycket som helst som är roligt och mycket att
leva för, här en bild på dem, fast nu har det ju blivit fler, fotot
är ju inte nytt.
Mollis
CITAT (Eva-Helene @ 22-03-2008, 21:39) *
Jag blir då äldre! Dessutom är jag tacksam för det, alternativet till att inte bli äldre tilltalar mig inte. tongue.gif Ärligt talat så verkar jag vara rätt så unik, eftersom jag gillar mitt grånande hår och rynkorna som dyker upp. Ser fram emot när jag är så där rynkig, go och (förhoppningsvis) snäll som min barndoms gamla tanter var!


Jag tycker också att det känns bra att bli äldre, hittar gråa uppstickande hår som är av en helt annan sort än de jag haft tidigare och rynkor som inte går att släta ut men inget av det är så viktigt att jag skulle ens fundera på att ändra på det, jag tycker att man ska bära sin ålder med stolthet.

Aqvakul
Lite kul att se hur åldersfördelningen ser ut - hittills en ganska snygg "normalfördelning"
Anser att heterogenitet nästan alltid är att fördra framför homogenitet. Fast att vi är väldigt olika visste vi ju redan innan denna tråden startades....
Farbror Blå
hur gamla röstade ni att ni va?, Jag röstade för att jag ör 20.25 wink.gif
Wilmer
rtfm.gif Fusk Herr blå!
Lemonne
CITAT (Farbror Blå @ 23-03-2008, 18:26) *
hur gamla röstade ni att ni va?, Jag röstade för att jag ör 20.25 wink.gif


rotfl.gif

Makalöst roligt Farbror Blå!
niklaswik
CITAT (Aqvakul @ 23-03-2008, 18:19) *
Lite kul att se hur åldersfördelningen ser ut - hittills en ganska snygg "normalfördelning"
Anser att heterogenitet nästan alltid är att fördra framför homogenitet. Fast att vi är väldigt olika visste vi ju redan innan denna tråden startades....



Ja, det är rätt svagt lutande kurva med toppen på 45-50, det är nog ungefär vad jag hade gissat innan. Lite tråkigt med så dålig tillväxt underifrån. För bara 3 år sen var vi nog minst 3 stycken på 15-20 tror jag.
mamamaggan
Det där TV-programmet där Rosa var med har jag missat , tyvärr. Men vilken underbar bild på en mycket vacker kvinna! Henne skulle man vilja träffa och prata med , hon sitter nog inne med en hel del erfarenheter som skulle vara bra att få höra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon