Netha
Läser i media att Kurtan, alias Lasse Brandeby, drabbats av hjärnblödning
tv4 nyheterna

Så tråkigt... han som roat så många under så många år.sad.gif
rahmat2
Hoppas att han hämtar sig snabbt!
aanderss
han mår bra
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2112398.ab
mamamaggan
CITAT (aanderss @ 23-03-2008, 23:58) *



Hoppas att det förblir så .
bahia1
Han mår utmärkt är uppe och går och skrattar och är som vanligt.
Konstigt förra året åkte han in på annandag påsk.
Man mår som man lever
*Stintan*
Inte min idol precis men hoppas iallafall att han snabbt kryar på sig.
bahia1
CITAT (Stintan43 @ 24-03-2008, 11:53) *
Inte min idol precis men hoppas iallafall att han snabbt kryar på sig.


Inte min heller, men kan inte undgå att se honom ibland för vi bor inte så långt ifrån varandra.
Gossen Ruda
CITAT (bahia1 @ 24-03-2008, 12:16) *
Inte min heller, men kan inte undgå att se honom ibland för vi bor inte så långt ifrån varandra.


Tvärtom här för vi bodde inte långt från varandra innan han skilde sig och flyttade. Stötte ihop med honom en gång hos skomakaren.
Bee
Det var Kurtan som lärde oss det fina uttrycket "fådda blommor". Ett så praktiskt ord! Hur klarade vi oss utan det förut? En massa omskrivningar "dom här blommorna fick jag av..." - nej fådda är ett bättre ord.
Likaså tog han upp gamla halvt bortglömda ord som kanske inte alltid passade i finrummet, tex himla.
Det är allt himla bra att Kurtan/Lasse klarade sig den här gången också! Han har säkert mer att lära oss som han inte hunnit med än.
*Stintan*
Klarar mig alldeles utmärkt utan "fådda blommor" flirting.gif
bahia1
Jag tycker det är och va mer synd om Arne
ingrid fuxwall
CITAT (bahia1 @ 24-03-2008, 16:30) *
Jag tycker det är och va mer synd om Arne

Honom var det synd om - vet du hur det är med honom nu för tiden?

ingrid
aanderss
han lär må bra men är sjukpensionär
gunvor
CITAT (Stintan43 @ 24-03-2008, 11:53) *
Inte min idol precis men hoppas iallafall att han snabbt kryar på sig.



jag har aldrig förstått varför folk tycker han är så fantastisk - tycker han är pinsam ibland - hans deltagande i let's dance var ju fruktansvärt!
bahia1
CITAT (gunvor @ 25-03-2008, 06:24) *
jag har aldrig förstått varför folk tycker han är så fantastisk - tycker han är pinsam ibland - hans deltagande i let's dance var ju fruktansvärt!


Jag tycker inte han är så fantastisk (ganska fånig ) om jag får säga.
Hur dom kan plocka med en sådan i let´s dance ranting.gif
Nä för min del har han gjort bort sig tillräckligen. no.gif
kristerh
jag tycker han är tråkig, men det är alltid tråkigt med sjukdomar.
Pirum
Han var bättre i radio, där var han ofta riktigt bra, som Kurtan tycker jag han var lite överenergisk ibland - något jag har svårt för. Men mycket var bra. Och så tyckte jag faktiskt om julkalendern. Angående Let's Dance så är det ju en tävling för amatörer så det var väl rätt bra att han var med där - problemet var väl att han själv inte riktigt ville.
rahmat2
CITAT (Pirum @ 25-03-2008, 16:24) *
Han var bättre i radio, där var han ofta riktigt bra, som Kurtan tycker jag han var lite överenergisk ibland - något jag har svårt för. Men mycket var bra. Och så tyckte jag faktiskt om julkalendern. Angående Let's Dance så är det ju en tävling för amatörer så det var väl rätt bra att han var med där - problemet var väl att han själv inte riktigt ville.

bravo.gif
Gossen Ruda
Kurtan var kul i början men Lasse hade svårt att förnya sig, det blev lite tjatigt i längden. Sen försvann mycket av idén när "Arne" fick dra sig tillbaka efter att gått på en spårvagn. Mycket av det roliga uppstod i kontakten dom emellan.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (gunvor @ 25-03-2008, 06:24) *
jag har aldrig förstått varför folk tycker han är så fantastisk - tycker han är pinsam ibland - hans deltagande i let's dance var ju fruktansvärt!


samma här

Och inte är dett värre när Lasse B. är sjuk än när andra blir sjuk. Hur många människor blir inte akut sjuk varje dag? Inte skriver tidningen om det.

Elisabeth
Bettis
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 25-03-2008, 17:24) *
samma här

Och inte är dett värre när Lasse B. är sjuk än när andra blir sjuk. Hur många människor blir inte akut sjuk varje dag? Inte skriver tidningen om det.

Elisabeth

Det stod inte i tidningen när jag bröt min fot giggle.gif
renate
Det är alltid tråkigt när någon drabbas av sjukdom,oavsedd vem det är.
Han tillhör inte heller mina favoriter men jag hoppas han kryar på sig.
Netha
Hur Lasse B är som privatperson eller vad han gjort de senaste åren, det har jag ingen aning om.
Men... då när han var Kurtan på teve... då tyckte jag han var riktigt underhållande. tummenupp.gif

Sedan så tycker jag... oavsett vem personen ifråga är, att det är tråkigt att en så pass "ung" människa
drabbas av hjärnbödning/stroke.
Nu ser det ut som han är ganska pigg igen ... om man nu kan lita på media.
Men jag hoppas det är så smile.gif

Ang något/några tidigare inlägg ... Nej inte skrev media heller när jag blev sjuk.
Men så är jag inte heller någon offentlig person.

Det är precis som när min el din son spelar hockey och är jätteduktig ... inte skriver riksmedia om det
som de gör när Peter Forsberg "lyser".... eller hur?
bahia1
CITAT (Gossen Ruda @ 25-03-2008, 17:19) *
Kurtan var kul i början men Lasse hade svårt att förnya sig, det blev lite tjatigt i längden. Sen försvann mycket av idén när "Arne" fick dra sig tillbaka efter att gått på en spårvagn. Mycket av det roliga uppstod i kontakten dom emellan.


Gått på en spårvagn?
Gossen Ruda
CITAT (bahia1 @ 25-03-2008, 21:26) *
Gått på en spårvagn?


Japp, han hade lite dålig syn så han missade att det kom en spårvagn och gick ut framför den och blev påkörd. Han fick en svår hjärnskada och repade sig aldrig helt. Han var med i något mer program efter detta men det var inte samma Arne. Vet inte riktigt hur han har det nu men han flyttade väl tillbaka till Dalarna?
ingrid fuxwall
CITAT (Gossen Ruda @ 25-03-2008, 22:21) *
Japp, han hade lite dålig syn så han missade att det kom en spårvagn och gick ut framför den och blev påkörd. Han fick en svår hjärnskada och repade sig aldrig helt. Han var med i något mer program efter detta men det var inte samma Arne. Vet inte riktigt hur han har det nu men han flyttade väl tillbaka till Dalarna?

Som jag minns minns du lite fel nu men sak samma han blev överkörd av en spårvagn och ganska allvarligt skadad.

Kan inte påstå att vi kände varandra men vi umgicks en del under några år och "Arne" var en sympatisk person - den han var innan olyckan i alla fall.

ingrid
aanderss
Hans Wiktorsson, född 13 maj 1950 i Ludvika, svensk skådespelare och musiker. Han är mest känd i rollen som Kurt Olssons kompanjon Arne, men har även varit rockmusiker i Gläns över sjö & strand och Nationalteatern. Vid Nationalteatern träffade han sin fru Med Reventberg. I augusti 1989 blev han påkörd av en spårvagn i Göteborg och det var nära att Wiktorsson avled. Men han klarade sig och några år senare lämnade han scenen. Han är numera sjukpensionär.
ingrid fuxwall
CITAT (aanderss @ 25-03-2008, 23:11) *
Hans Wiktorsson, född 13 maj 1950 i Ludvika, svensk skådespelare och musiker. Han är mest känd i rollen som Kurt Olssons kompanjon Arne, men har även varit rockmusiker i Gläns över sjö & strand och Nationalteatern. Vid Nationalteatern träffade han sin fru Med Reventberg. I augusti 1989 blev han påkörd av en spårvagn i Göteborg och det var nära att Wiktorsson avled. Men han klarade sig och några år senare lämnade han scenen. Han är numera sjukpensionär.

Tack!
Umgicks som sagt inte med honom men var dagmamma åt hans och Meds son - har glömt vad pojken hette. Och det var oftast pappan som hämtade och som jag minns var han en väldigt sympatisk person.

ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon