Sidor: 1, 2, 3, 4
jana
trodde inte detta om odlarfolket....massa meningslöst skitsnack....e ni bara för gamla för facebook/lunarstorm
eller????
aanderss
?????????????????????????????
rahmat2
Utveckla, Tack!
niklaswik
Haha, starkt första inlägg.

Nu kan det bara gå uppåt!
Anic
Vad menar du?
Du är ju inne i avdelningen för småprat, där får man ju prata om vad man vill.
Alla gillar inte facebook eller lunastorm, har inget med ålder att göra.
Boxer
CITAT (jana @ 24-03-2008, 19:27) *
trodde inte detta om odlarfolket....massa meningslöst skitsnack....e ni bara för gamla för facebook/lunarstorm
eller????


Lilla vännen, håll dig själv till lunarstorm, där du hör hemma *klapp på huvudet*
sqrulan
rotfl.gif En bra början!
Grå
Låt honom/henne/den/det vara, det är ju bara en liten valp... förmodligen släkt med någon som har känt sig oförrättad på sista tiden..
Det blir inte bättre av att vi tjafsar emot.


Lena N
Att småprata med grannen över staketet är en viktig bit av "trädgårdsarbetet". Min granne irl håller en nivå som ligger i nedre delen av inläggen här, men en stund då och då bjuder jag på ändå. whistling.gif
jana
e ny här o kollar runt lite men blev lite chockad att det är likadant överallt i vårt överexponeringstid, jag tillhör kanske inte de esoteriska ännumen det är rätt på viss. man måste kunna känna sin esprit
rahmat2
Föredrar att vänta med och se vad Jana vill säga innan jag säger mer. För det korta inlägg h*n haft kan jag inte säga nåt om.
Aqvakul
CITAT (niklaswik @ 24-03-2008, 19:30) *
Haha, starkt första inlägg.

Nu kan det bara gå uppåt!

rotfl.gif
Solstorm
CITAT
CITAT (niklaswik @ 24-03-2008, 19:30)
Haha, starkt första inlägg.

Nu kan det bara gå uppåt!
bravo.gif rotfl.gif
*Stintan*
CITAT (jana @ 24-03-2008, 19:27) *
trodde inte detta om odlarfolket....massa meningslöst skitsnack....e ni bara för gamla för facebook/lunarstorm
eller????


Då har du ju hamnat helt rätt eller?????
jana
oj vad ni kände er träffade då....jag ska återgå till att köpa fröer,detta är inte min grej.
rahmat2
En kram på dig Jana och välkommen !
Alba
CITAT (jana @ 24-03-2008, 19:52) *
oj vad ni kände er träffade då....jag ska återgå till att köpa fröer,detta är inte min grej.

Vad har jag nu missat ?
Cacki
Oooops!
Någon som haft en tråkig påsk måntro?
Det bästa med ett forum är att man inte måste skriva eller läsa här! Up to you!
jana
tack rahmat,en som inte är rädd iallfall
Boxer
CITAT (Alba @ 24-03-2008, 19:55) *
Vad har jag nu missat ?


Bara en ny charmör som vill tjafsa.
Krolliljan
CITAT (jana @ 24-03-2008, 19:52) *
oj vad ni kände er träffade då....jag ska återgå till att köpa fröer,detta är inte min grej.

Detta forum är stort. Här kan man diskutera trädgård och växter eller ställa frågor, se på underbara bilder i albumen, ha roligt i lektrådar, diskutera aktuella ämnen eller annat man har lust med. Jag trivs jättebra här och väljer själv vilka trådar jag vill läsa och/eller skriva i. smile.gif
Anic
CITAT (jana @ 24-03-2008, 19:57) *
tack rahmat,en som inte är rädd iallfall


Rädd för vad?
Jag undrar fortfarande vad du inte gillar, är det vissa inlägg(kan hålla med om att alla inte är trevligt skrivna) eller bara hela forumet som inte passar?
Är det något specifikt du syftar på?
LadyG
Aqvakul
CITAT (Krolliljan @ 24-03-2008, 19:59) *
Detta forum är stort. Här kan man diskutera trädgård och växter eller ställa frågor, se på underbara bilder i albumen, ha roligt i lektrådar, diskutera aktuella ämnen eller annat man har lust med. Jag trivs jättebra här och väljer själv vilka trådar jag vill läsa och/eller skriva i. smile.gif

Jepp! tummenupp.gif
Gudrun i Göteborg
CITAT (jana @ 24-03-2008, 19:57) *
tack rahmat,en som inte är rädd iallfall

Vem är det som är rädd?????

Inte jag. Och inte de andra som skrivit i den här tråden, kantänka.

Men hej på dej, Jana. Är du intresserad av natur, växter och annat, liknande?
*Stintan*
Jana om du startat en tråd med en kortpresentation istället för denna är jag övertygad om att du fått en hel drös med välkomstinlägg i din tråd.

Gudrun i Göteborg
CITAT (Stintan43 @ 24-03-2008, 20:03) *
Jana om du startat en tråd med en kortpresentation istället för denna är jag övertygad om att du fått en hel drös med välkomstinlägg i din tråd.

Heja Stintan smiley_small_hug.gif
Grå
Jana, vart handlar du dina fröer?
Farbror Blå
Det skojiga är ju vem som gaffalde och ville bli sedd här.
Esoterisk förresten är inte en egenskap som innehas av personer.
Alba
Men då är det ett troll
Alexander-VG-zon3
HAHAHA ,, så rolig tråd . JA gå du å handla fröer . sorry du kom i fel avdelning fröer ha vi i Förkultivering och förökning

Förkultivering och förökning

lycka till med dina fröer och Lunarstorm ,, PS jag var 13år när jag lämna lunarstorm ,, då måste jag va sååå gammal nu .
Chamomille
Esoterisk är väl en kunskap?
Anic
CITAT (Chamomille @ 24-03-2008, 20:45) *
Esoterisk är väl en kunskap?


Esotorisk kunskap är kunskaper som är obegripliga för andra än invigda, tror jag
Chamomille
Kunskap som är esoterisk är kunskap som är avsedd för en inre krets av lärjungar, eller speciellt upplysta. Den filosofiska grunden är ofta nyplatonism och kabbalism.(Ex: Kabbalah, Frimureri.)
Bara en sån sak...
Anic
CITAT (Chamomille @ 24-03-2008, 21:12) *
Kunskap som är esoterisk är kunskap som är avsedd för en inre krets av lärjungar, eller speciellt upplysta. Den filosofiska grunden är ofta nyplatonism och kabbalism.(Ex: Kabbalah, Frimureri.)
Bara en sån sak...


Vi har båda rätt.

Enligt wikipedia;

Adjektivet esoterisk uppträder mycket tidigare än substantivet esoterism, som kom i bruk först i början av 1800-talet. Motsatsen är exoterisk. Esoteriska är kunskaper och doktriner som är obegripliga för andra än de invigda (ideologisk esoterism) eller som är förbehållna de invigda (organiserad esoterism). Esoteriska kan man också i kalla läror och bruk som rör översinnliga erfarenheter och fenomenn och som anses kräva särskild förberedelse och träning, ofta under ledning av en bevandrad lärare. Exempel på detta är särskilt avancerad meditation som utövas i esoterisk buddhism, exempelvis inom Zen
Lemonne

Tänk vilken givande diskussion denna idiotiska tråd utvecklades till!! Jag har ju t.o.m. lärt mig något nu biggrin.gif
Aqvakul
CITAT (Lemonne @ 24-03-2008, 21:38) *
Tänk vilken givande diskussion denna idiotiska tråd utvecklades till!! Jag har ju t.o.m. lärt mig något nu biggrin.gif

Utmärkt att kunna se det positiva i allt! giggle.gif
Anic
CITAT (jana @ 24-03-2008, 19:39) *
man måste kunna känna sin esprit


Någon som vad esprit är? Jag letade men kunde inte hitta något, förutom att det är ett klädmärke.
Boxer
CITAT (Anic @ 24-03-2008, 21:48) *
Någon som vad esprit är? Jag letade men kunde inte hitta något, förutom att det är ett klädmärke.


espri betyder:

spiritualitet
påhittighet
kvickhet

Blomstertanten
CITAT (jana @ 24-03-2008, 19:27) *
trodde inte detta om odlarfolket....massa meningslöst skitsnack....e ni bara för gamla för facebook/lunarstorm
eller????

Jag är inte för gammal för facebook ! biggrin.gif

"Jag syns , alltså finns jag"
Fenja
Hittade denna trevliga sida när jag försökte få reda på vad esprit är: Ordlista.se! Kommer jag säkert att få användning av... biggrin.gif
Mvh
Fenja
Aqvakul
CITAT (Fenja @ 24-03-2008, 22:05) *
Hittade denna trevliga sida när jag försökte få reda på vad esprit är: Ordlista.se! Kommer jag säkert att få användning av... biggrin.gif
Mvh
Fenja

thanks.gif för tipset!
Anic
CITAT (Boxer @ 24-03-2008, 21:54) *
espri betyder:

spiritualitet
påhittighet
kvickhet


Oj, det var många betydelser undra vad hon/han menade. Inget verkar ju passa in i sammanhanget, eller så är det bara jag som inte fattar.
rahmat2
CITAT (Anic @ 24-03-2008, 22:14) *
Oj, det var många betydelser undra vad hon/han menade. Inget verkar ju passa in i sammanhanget, eller så är det bara jag som inte fattar.

Påhittighet skulle jag gissa att Jana skrev! smile.gif
Anic
CITAT (rahmat2 @ 24-03-2008, 22:46) *
Påhittighet skulle jag gissa att Jana skrev! smile.gif


man måste kunna känna sin påhittighet? hmm

Tycker nog "man måste kunna känna sin spiritualitet" låter bättre.
rahmat2
CITAT (Anic @ 24-03-2008, 22:50) *
man måste kunna känna sin påhittighet? hmm

Tycker nog "man måste kunna känna sin spiritualitet" låter bättre.

Anledningen att jag valde det alternativet var att Jana betedde sig mycket artigt. Bortsett ifrån formuleringen av sin tråd från början.
pejori
har ofta märkt ett fenomen, som en del gillar.
Nämligen att ha ett förråd av ord, som är bra att ha ....att "slänga sig med" även om man inte riktigt har klart innebörden av dom slap.gif
aanderss
mm så är de kanske
rahmat2
CITAT (pejori @ 24-03-2008, 23:10) *
har ofta märkt ett fenomen, som en del gillar.
Nämligen att ha ett förråd av ord, som är bra att ha ....att "slänga sig med" även om man inte riktigt har klart innebörden av dom slap.gif

Synosym till "slänga sig med"?
pejori
CITAT (rahmat2 @ 24-03-2008, 23:12) *
Synosym till "slänga sig med"?



japp.... tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon