Sidor: 1, 2
jana
Varför ska man ha en hög med ungar att dra på? Det är bara stor egoism att skaffa många barn.
Fenja
Låt bli då! tongue.gif Ännu finns det ingen lag som säger att man måste föröka sig!
Mvh
Fenja
*Stintan*
Man kanske jobbar som dagmamma och alla barnen är för små för att gå själva. wub.gif
Vippan
Var och gör väl sina egna val och beslut, finns inget tvång för dig att föda barn, finns andra glädjeämnen här i livet. yes.gif
MB1965
"Drar på en massa ungar" ?

haha, troll!
Anic
Vad är en massa?
jana
men lilla Vippan jag har förståss redan insett det själv annrs skulle jag väl inte ha sådana åsikter..
Vippan
Bra lilla Jana bravo.gif
Malvia
CITAT (jana @ 25-03-2008, 11:21) *
Varför ska man ha en hög med ungar att dra på? Det är bara stor egoism att skaffa många barn.


Konstig fråga, att dra på?? Tror inte det går att förklara för dig hur mycket än alla försöker!

Du får nog tänka till lite själv så kanske du så småningom förstår varför människor vill föröka sig.

Många tycker att det är stor egoism att inte skaffa barn.

Du låter som min gamla buttra barnlösa faster, hon har det inte lätt nu sjuklig och inga barn.

*Stintan*
CITAT (jana @ 25-03-2008, 11:48) *
men lilla Vippan jag har förståss redan insett det själv annrs skulle jag väl inte ha sådana åsikter..


Du kanske skulle försöka inse en del annat också så slipper du vara så negativ i din framtoning.
Nedlåtande kommentarer kommer man inte långt med.
lyckebo
öhhhh? Jana, varför ställa sig den frågan???

Om DU inte vill ha massa kärleksfula barn runtomkring dig så ok. Men vi andra kanske gillar kärleken och glädjen som dom ger...

Har förtillfället bara en men planera att skaffa några till iallafall..
Anic
Att skaffa mer barn än man kan ta hand om är visserligen egoism, men vart gränser går är väl olika för varje individ.

Eftersom jag kommer från liten familj, kan jag tycka att stora familjer inte alltid behandlar alla sina barn lika, vissa verkar glömmas bort. Men det är ju inte jag som avgör det, utan barnen i familjen som kan bestämma om det är för många.

Sen kan man tycka att ha ett barn inte är snäll, för att det då skulle vara ensamt.

Smaken är som baken, delad.
Aqvakul
inga barn - inga barnbarn......
jana
nä precis Aqukul! ren egoism alltså!!!
jag har själv barn men tycker att alldeles för många har alldeles för många barn världen över...detta var en reflektion på den fjantiga ankäten omhur många barn man har
rahmat2
CITAT (jana @ 25-03-2008, 11:21) *
Varför ska man ha en hög med ungar att dra på? Det är bara stor egoism att skaffa många barn.

Bara egoisktisk skulle jag inte säga, för man kan mata häxor med barn också! wink.gif
Malvia
CITAT (rahmat2 @ 25-03-2008, 12:03) *
Bara egoisktisk skulle jag inte säga, för man kan mata häxor med barn också! wink.gif


Eller Troll!! giggle.gif
Vippan
CITAT (rahmat2 @ 25-03-2008, 12:03) *
Bara egoisktisk skulle jag inte säga, för man kan mata häxor med barn också! wink.gif



rotfl.gif så du säger Rahmat
jana
Rahmat2...du ska inte atla fult om häxorna...vi är mycket känslosamma varelser
Lemonne

Det där snacket om att du är häxa går inte hem hos mig.

Att INTE skaffa barn är mer egoistiskt än ATT skaffa barn.
Anic
CITAT (Lemonne @ 25-03-2008, 12:13) *
Att INTE skaffa barn är mer egoistiskt än ATT skaffa barn.


Varför då???
Jag som inga barn har känner mig lite förolämpad.
*Stintan*
Jana heter dina barn Hans och Greta också?
jana
jag är inte ute efter att "gå hem" till någon jag är den jag är och bryr mig inte mycket om vad andra tycker om mig och mitt val av liv...
tettan
Lemonne- jag måste nog lägga in en liten protest där.
varför skulle det vara egoistiskt att inte skaffa barn?

tettan
rahmat2
CITAT (jana @ 25-03-2008, 12:07) *
Rahmat2...du ska inte atla fult om häxorna...vi är mycket känslosamma varelser

Du såg att det var ett skämt bara! Hinner inte skriva nu. När jag kommer hem blir det ett par rader lovar jag.
Blomstertanten
CITAT (jana @ 24-03-2008, 19:27) *
trodde inte detta om odlarfolket....massa meningslöst skitsnack....e ni bara för gamla för facebook/lunarstorm
eller????

På tal om att gaffla och vilja synas och höras .... tongue.gif
I alla fall en som inte är för gammal för Lunarstorm tydligen. sleep.gif

Tur att mina ungar kan gå själva så jag slipper dra på dom ! giggle.gif
Felicia
Däremot kan jag fundera över att det finns dom som har 9 barn med typ lika många fäder. Tycker det låter hemskt med alla fäder som ska hämta/lämna barn. Nej, verkar knäppt, tycker jag.
160kvm stort hus
Barn är inget man "skaffar".
Det är en gåva.....

jana
tyvärr idin rosa lilla bubbla på den 16kvm stora balkongen så stämmer inte det...
*Stintan*
CITAT (jana @ 25-03-2008, 13:02) *
tyvärr idin rosa lilla bubbla på den 16kvm stora balkongen så stämmer inte det...


Tja inte behövde då jag betala för att få mina men du kanske köpte dina på IKEA.
160kvm stort hus
*asg*

Det här var det roligaste jag läst på länge!!

Är du utkastad från lunar eller?
Fick du inte vara med och leka med de stora barnen?

Lilla pluttan då.. *styjkekjaaaaam* ( det är väl så man säger på fjortisspråket va? )

stintan då... laugh.gif
*Stintan*
CITAT (16kvm stor balkong @ 25-03-2008, 13:10) *
*asg*

Det här var det roligaste jag läst på länge!!

Är du utkastad från lunar eller?
Fick du inte vara med och leka med de stora barnen?

Lilla pluttan då.. *styjkekjaaaaam* ( det är väl så man säger på fjortisspråket va? )

stintan då... laugh.gif


kompiskram.gif blush.gif
Anma
Det är ju jättebra att några skaffar "en massa barn", så att de som inte vill slipper och vi som är ofrivilligt barnlösa inte behöver ha dåligt samvete för att vi inte klarar av att befolka jorden!


(Blomstertanten, blev förvirrad över ditt citat tills jag kom på att det kommer från en annan tråd, skulle vara tacksam om man hänvisade till tråden citatet kommer ifrån om den inte finns i den aktuella tråden... )
Anic
CITAT (Anma @ 25-03-2008, 13:14) *
Det är ju jättebra att några skaffar "en massa barn", så att de som inte vill slipper och vi som är ofrivilligt barnlösa inte behöver ha dåligt samvete för att vi inte klarar av att befolka jorden!


Jag tror inte att jorden klara sig utan hjälp med befolkningen. Dåligt samvete för underbefolkning har jag inte hört förr.
Lemonne
CITAT (tettan @ 25-03-2008, 12:24) *
Lemonne- jag måste nog lägga in en liten protest där.
varför skulle det vara egoistiskt att inte skaffa barn?

tettan


Det var inte meningen att trampa på någon blush.gif Förlåt!

Jag ville bara påpeka att allt är relativt. Att utgå från att alla skaffar barn av egoistiska skäl är lika fel som att säga tvärtom!
marskattan
CITAT (jana @ 25-03-2008, 13:02) *
tyvärr idin rosa lilla bubbla på den 16kvm stora balkongen så stämmer inte det...


Kom igen Jana när du länge har försökt skaffa barn utan att lyckas...
rahmat2
CITAT (jana @ 25-03-2008, 11:21) *
Varför ska man ha en hög med ungar att dra på? Det är bara stor egoism att skaffa många barn.

Frågan gäller Sverige eller hela världen?
Anma
CITAT (marskattan @ 25-03-2008, 14:56) *
Kom igen Jana när du länge har försökt skaffa barn utan att lyckas...

Precis, men det verkar som att Jana inte har tänkt så långt.
Bettis
CITAT (Stintan43 @ 25-03-2008, 11:35) *
Man kanske jobbar som dagmamma och alla barnen är för små för att gå själva. wub.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Tosan
CITAT (16kvm stor balkong @ 25-03-2008, 12:59) *
Barn är inget man "skaffar".
Det är en gåva.....

Precis, en gudagåva tillochmed. De brukar ha en tendens att komma när och om de behagar...
Aqvakul
och sen kan det bli barnbarn wub.gif
Anic
Det där med barnbarn låter ju trevligt, undra om man kan köpa dem på IKEA g.gif
Tesa
..och så får man vänner för livet...

Och visst är det egoism att skaffa barn...man gör det ju för att man vill...(för det mesta)...so what?
...så länge man försöker älska dem och ta hand om dem efter bästa förmåga så tror jag att de flesta barn en dag är tacksamma att de fick finnas till.. WIN - WIN

Vad som däremot är en negativ form av egoism är att först sätta barn till världen och sen gnälla över det....i allafall i det här landet..
silos
Barn är det goaste ljuvligaste och ärligaste av folket i världen;innan de blir förstörda av kärlekslösa och oempatiska vuxna!
Tänk er en värld helt utan barn crying.gif -fear-.gif .....
Bettis
CITAT (silos @ 25-03-2008, 17:22) *
Barn är det goaste ljuvligaste och ärligaste av folket i världen;innan de blir förstörda av kärlekslösa och oempatiska vuxna!
Tänk er en värld helt utan barn crying.gif -fear-.gif .....

Det går ju inte, vem tar hand om pensionerna då g.gif
Farbror Blå
CITAT (16kvm stor balkong @ 25-03-2008, 12:59) *
Barn är inget man "skaffar".
Det är en gåva.....


Ett vackert sätt att tänka, köper det mycket hellre än Janas argument!

Kanske inte alla känner så, men ett barn är verkligen en Guds gåva till dej förälder, en liten person för vilken du vill göra allt du kan och du ska göra allt du kan.

Nåt annat sätt att se på barn förkastar jag.
aanderss
denna tråd behöver inga kommentarer.
Chamomille
CITAT (aanderss @ 25-03-2008, 18:10) *
denna tråd behöver inga kommentarer.

rotfl.gif
Eva-Helene
CITAT (aanderss @ 25-03-2008, 18:10) *
denna tråd behöver inga kommentarer.

Nä, egentligen inte, men jana hade nog redan räknat ut att många skulle göra inlägg i den. Så den har ju fyllt sitt syfte! Jana har verkligen fått synas och höras, precis som hon ville. En smula (OBS! underdrift) besynnerligt eftersom hon klagat på samma beteende.......
Rose
Tycker många här beter sig som fjortisar jag. blink.gif
Gita
CITAT (Tesa @ 25-03-2008, 16:29) *
..

Och visst är det egoism att skaffa barn...man gör det ju för att man vill...(för det mesta)...so what?
...så länge man försöker älska dem och ta hand om dem efter bästa förmåga så tror jag att de flesta barn en dag är tacksamma att de fick finnas till.. WIN - WIN

Visst är det så, inte sjutton skaffade min man och jag våra barn för någon annans skull utan därför vi ville ha den glädje och rikedom barn medför.
Gita
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon