Sidor: 1, 2
jana
Varför ska man ha en hög med ungar att dra på? Det är bara stor egoism att skaffa många barn.
Fenja
Låt bli då! tongue.gif Ännu finns det ingen lag som säger att man måste föröka sig!
Mvh
Fenja
*Stintan*
Man kanske jobbar som dagmamma och alla barnen är för små för att gå själva. wub.gif
Vippan
Var och gör väl sina egna val och beslut, finns inget tvång för dig att föda barn, finns andra glädjeämnen här i livet. yes.gif
MB1965
"Drar på en massa ungar" ?

haha, troll!
Anic
Vad är en massa?
jana
men lilla Vippan jag har förståss redan insett det själv annrs skulle jag väl inte ha sådana åsikter..
Vippan
Bra lilla Jana bravo.gif
Malvia
CITAT (jana @ 25-03-2008, 11:21) *
Varför ska man ha en hög med ungar att dra på? Det är bara stor egoism att skaffa många barn.


Konstig fråga, att dra på?? Tror inte det går att förklara för dig hur mycket än alla försöker!

Du får nog tänka till lite själv så kanske du så småningom förstår varför människor vill föröka sig.

Många tycker att det är stor egoism att inte skaffa barn.

Du låter som min gamla buttra barnlösa faster, hon har det inte lätt nu sjuklig och inga barn.

*Stintan*
CITAT (jana @ 25-03-2008, 11:48) *
men lilla Vippan jag har förståss redan insett det själv annrs skulle jag väl inte ha sådana åsikter..


Du kanske skulle försöka inse en del annat också så slipper du vara så negativ i din framtoning.
Nedlåtande kommentarer kommer man inte långt med.
lyckebo
öhhhh? Jana, varför ställa sig den frågan???

Om DU inte vill ha massa kärleksfula barn runtomkring dig så ok. Men vi andra kanske gillar kärleken och glädjen som dom ger...

Har förtillfället bara en men planera att skaffa några till iallafall..
Anic
Att skaffa mer barn än man kan ta hand om är visserligen egoism, men vart gränser går är väl olika för varje individ.