Full version: Gossen Ruda
MariaS
Jag lyssnade på Radio Skaraborg idag och fick höra en man som talade om fjärilar och insamlande av desamma. Var det du Ruda?
Gossen Ruda
Ack, nej. Bara steklar fast jag har funderat på att försöka fylla hålen i fjärilssamlingen.
Farbror Blå
åhå en entomolog=) spännande!
Då skall jag genast kolla om jag har några bra frågor att ställa till gossen, för insekter intresserar mej, just nu särskilt bäcksländor och liknande inför sommarens fiske;)
gammelnalle
Med risk för att på på huden igen....


ni har väl sett Marcus Hemsida/Naturforum??

http://natur.egetforum.se/forum/


b
gunvor
CITAT (gammelnalle @ 27-03-2008, 21:42) *
Med risk för att på på huden igen....
ni har väl sett Marcus Hemsida/Naturforum??

http://natur.egetforum.se/forum/
b



varfär skulle du få på huden för detta??
verkar ju väldigt trevligt
Blomstertanten
CITAT (gammelnalle @ 27-03-2008, 21:42) *
Med risk för att på på huden igen....
ni har väl sett Marcus Hemsida/Naturforum??

http://natur.egetforum.se/forum/
b

Tur att du är tjockhudad tongue.gif
Berith
CITAT (Farbror Blå @ 27-03-2008, 19:24) *
åhå en entomolog=) spännande!
Då skall jag genast kolla om jag har några bra frågor att ställa till gossen, för insekter intresserar mej, just nu särskilt bäcksländor och liknande inför sommarens fiske;)

biggrin.gif Och jag blir lika förvånad varje gång nån kommer på att Ruda kan massors massor om små kryp. Var har ni varit dom senaste fjortielva åren...??

Kollade på Radio Skaraborgs sida efter programmet Maria hörde, men hittar inte det. dunno.gif
gammelnalle
CITAT (Blomstertanten @ 28-03-2008, 09:28) *
Tur att du är tjockhudad tongue.gif



du menar tjockskallig va??

whistling.gif naughty.gif

b
MariaS
CITAT (Berith @ 28-03-2008, 09:41) *
biggrin.gif Och jag blir lika förvånad varje gång nån kommer på att Ruda kan massors massor om små kryp. Var har ni varit dom senaste fjortielva åren...??

Kollade på Radio Skaraborgs sida efter programmet Maria hörde, men hittar inte det. dunno.gif

Programmet gick igår efter 11-nyheterna.
Berith
CITAT (MariaS @ 28-03-2008, 14:35) *
Programmet gick igår efter 11-nyheterna.

Tackar! Nu hittade jag det. yes.gif
Gossen Ruda
Kom det fram något namn?
Berith
CITAT (Gossen Ruda @ 28-03-2008, 16:24) *
Kom det fram något namn?

Japp, Anders Amandusson - det var så långt jag lyssnade på inledningen, tyckte inte det var nåt att "lägga tid på" när det inte var du som var med. rolleyes.gif
Gossen Ruda
CITAT (Berith @ 28-03-2008, 17:16) *
Japp, Anders Amandusson - det var så långt jag lyssnade på inledningen, tyckte inte det var nåt att "lägga tid på" när det inte var du som var med. rolleyes.gif


Aha, waste of time. laugh.gif Känner honom inte, men han är åtminstone medlem i Västsvenska Entomologklubben enligt matrikeln.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon