Netha
Hur tokigt kan det inte bli ibland ... i dagens NK står att läsa ..
Hotellåret 2007 kommer att gå till historien som ett av de feta åren, inte bara i Sverige utan även på en del håll i Norrbotten.


Läs hela
gunvor
ja där ser man hur det blir när tidningarna utrotar korrekturläsarna!!!
Gillan
Fast inte ska man väl behöva vara korrekturläsare för att veta vart Norrbotten ligger rolleyes.gif .

Först gapskrattade jag faktiskt, men egentligen är det ju bara tragiskt att att nåt sånt går igenom crying.gif
Alphaville
a0a.gif

Otroligt klantigt uttryckt!

Tillhör visserligen gruppen av hotellbesökare i Luleå förra året. Och det var trevligt tummenupp.gif
Netha
Skrattade också först ... men visst är det tråkigt att sånt kommer i tryck. sad.gif
henriks
Ytterligare ett bevis på min tes att ett av antagningskraven på journalisthögskolan är att man är analfabet!
Magdis
Det var ju till råga på allt i Norrbottens-kuriren det stod! slap.gif
Aqvakul
CITAT (Magdis @ 29-03-2008, 10:29) *
Det var ju till råga på allt i Norrbottens-kuriren det stod! slap.gif


Kanske ett uttryck för patriotism?
flirting.gif
sqrulan
rotfl.gif rotfl.gif Så galet skrivet!
Noak
Kanske början till en frihetsrörelse?


Ett fritt Norrland?

wink.gif
anna_rispan
mm, det kanske skulle stå framförallt i Norrbotten?? Det är ju en trevlig nyhet i såfall? Trist att behöva gissa bara. sad.gif
Piccante
CITAT (anna_rispan @ 29-03-2008, 12:44) *
mm, det kanske skulle stå framförallt i Norrbotten?? Det är ju en trevlig nyhet i såfall? Trist att behöva gissa bara. sad.gif

Så tror jag också att de menade. Det är nog ett syftningsfel, inte att de utesluter Norrbotten från Sverige. De menar nog i Sverige som helhet och även i Norrbotten har antalet ökat...
Alba
Det här är ju bara ett uttryck för vad många tänker om norrland.

Jag vill ju tro att det är en tidningsanka men kanske inte.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon