råse-marie
Risken är väl att det blir dyrt ..... fear.gif
det skulle finnas många doftpelargoner.
Ska bli jättekul ska iallfall ha en vanlig dr. westerlunds
sen får vi se .......

Någon mer som ska gå ?
Bee
Jag såg också reklambladet. Dom har både Orange Fizz och French Vanilla! Frestad? ....Inte jag inte... whist.gif

Av dom pelargoner jag köpte från Odla förra året gillade jag Orange Fizz allra bäst! Den blommade aldrig men doften när man tog i ett blad! Ååhhh! Jo, jag skall nog ta mig till Blomsterlandet biggrin.gif
Bettis
Sprang in där igår, skulle "BARA" ha en stor kruka whist.gif men jag hann få med mig en fin Tip-Top på vägen giggle.gif
Betty
Blomsterlandet brukar väl inte ha så dyra pellisar heller. Ta du en sväng dit du och fynda lite! biggrin.gif
Jag köpte en "vuxen" French vanilla där för ett par år sen, betalade 49:- för den.
Simone
Oj måste genast fixa skjuts! Tack för informationen.
Alba
Oj oj.......flera pellisar har dött i vinter för mig.
Hade inte tänkt....ja men kanske....en liten titt bara.....bara se men inte röra.......hm tror ni det går ?
Lemonne

Kastade reklambladet utan att titta på det... Får inte får inte får inte... Finns inte plats för fler pellisar... det gör verkligen inte det
Bee
Nu har jag varit där. En sån vacker utställning! Så många olika pelargoner det finns! Och expert fanns på plats (personalen på Blomsterlandet blir bättre och bättre). Hade tänkt mig 2st men det blev 5 - 3 doft- och 2 andra.

När jag ändå var där fick jag ju passa på att titta runt lite. Det blev dyrt. Dom hade jättefina dahliaknölar tex plus annat smått o gott.

Förresten, nu står pelargonerna på en bricka här i vardagsrummet. När kan man sätta ut dom tro? Behöver dom avhärdas? Det är rätt kraftiga plantor.
Wilmer
help.gif no.gif sos.gif rtfm.gif nono.gif fear.gif blink.gif crazy.gif wacko.gif

NEJ det vågar man inte gå och kika på. Läste bladet, slängde och glömde.
chanticos
ranting.gif Var på blomsterlandet i västervik igår....och blev grymt besviken!!!
Ringde innan och kollade om de skulle ha pluggsticklingar till salu..."jaadå"""...Är de namnade? jaaadaåå och visst fanns det namnade plantor...MEN INTE NAMNADE PLUGGSTICKLINGAR!!!

Svaret jag fick var att "vi kan ju inte skriva namn på ALLT!!

Fy fy fy och skäms, 9 mil tor i onödan!!

Nä tacka vet jag plantagen, de har mycket bättre koll, iaf i Linköping, bra och kunnig personal!
Lemonne

Ja fy, Blomsterlandet i Västervik är inget att hurra över. Bojkottar faktiskt dem.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Bee @ 02-04-2008, 22:22) *
Nu har jag varit där. En sån vacker utställning! Så många olika pelargoner det finns! Och expert fanns på plats (personalen på Blomsterlandet blir bättre och bättre). Hade tänkt mig 2st men det blev 5 - 3 doft- och 2 andra.

När jag ändå var där fick jag ju passa på att titta runt lite. Det blev dyrt. Dom hade jättefina dahliaknölar tex plus annat smått o gott.

Förresten, nu står pelargonerna på en bricka här i vardagsrummet. När kan man sätta ut dom tro? Behöver dom avhärdas? Det är rätt kraftiga plantor.


I vilken av Blomsterlandets affärer var du? På Backaplan?
Bee
Ja, Det var affären på Backaplan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon