Sidor: 1, 2, 3
aanderss
har nui med fått reklam i högerspalten?

forumet har blivit så litet nu tycker jag
skogstroll
ja och det känns som det är rätt mycket ovanför också...
aanderss
ja o de gillar INTE jag
Wilmer
Asch, de måste ju få in pengar så att forumet kan få finnas kvar bravo.gif
aanderss
men då kan reklamen ligga som den har gjort innan
skogstroll
annars kanske det blir som i aprilskämtet giggle.gif
Alba
Jag gillar det inte. Skrivrutan blev ju så ihoptryckt.

Reklamen längst upp från Odla är ju ganska bra.......så man inte missar något erbjudande. naughty.gif

Men....jag kan ju förstå att intäkterna från reklamen behövs.
aanderss
CITAT (Alba @ 01-04-2008, 13:31) *
Jag gillar det inte. Skrivrutan blev ju så ihoptryckt.

Men....jag kan ju förstå att intäkterna från reklamen behövs.



jag håller med dig
Wilmer
Ja, det är ju negativt. Men tur att den ligger stilla, som det är på andra sidor när den följer med när man scrollar - där blir jag illamående rent av, ha det fladdradne i ögonvrån sick.gif
aanderss
nu tycker jag reklaman är retlig menb de var den inte när den låg som de var förrut
Piccante
CITAT (skogstroll @ 01-04-2008, 13:19) *
annars kanske det blir som i aprilskämtet giggle.gif

Nu tog du orden ur min mun nästan..... När jag loggade in nu igen så tänkte jag, har aprilskämtet slagit in eller har min dator ställt om sig själv så det är fel upplösning på skärmen??? crazy.gif Forumet blev ju så litet och ihopträngt nu, det ser inte alls bra ut med så smalt forum och massa reklam här och där fear.gif sos.gif
Cacki
Jag följde ett tips på ett annat forum om hur man kunde spärra reklamen permanent genom en speciell inställning av egna datorn. Min högerspalt är tom men det vore ju önskvärt att forumets skrivspalt vore lite bredare förstås. Ja ja, det är nog bara att acceptera att reklamplatsköparna kräver mer och mer iögonfallande platser.
Malvia
Vad jobbigt det blev med det nya formatet.

Piccante
Upptäckte precis en stor nackdel med detta formatet. Jag läste tokas tråd om giftiga växter och förut låg bilderna förminskade, två på bredd. Nu ryms bara en bild på bredden och bilderna ligger under varandra så inlägget blev dubbelt så långt mot innan. Trådarna blir längre och man får scrolla mycket mer om det är flera bifogade bilder i ett meddelande. känns ganska otympligt och svåröverskådligt att göra forumet så långsmalt.
Betty
Usch! Jag får såna där otäcka "Allt om Trädgårds-vibbar"... fear.gif Deras forum blev himla svårläst och litet mellan all reklam m.m. när de gjorde om sin site - vilket är en stor anledning att så många gamla AoT'are hänger här på Odla numera.
Snälla, snälla, låt oss slippa få det så! Ta bort sidoreklamen! Det räcker väl med reklam både ovanför och under crying.gif
Helen i Piteå Zon 5
HJÄÄLP crying.gif Måtte denna nya ihoptryckta sidan vara ett aprilskämt crying.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Ser ju verkligen ut som en aprilskämt
Aqvakul
thumbdown.gif
Piccante
CITAT (Betty @ 01-04-2008, 13:56) *
Usch! Jag får såna där otäcka "Allt om Trädgårds-vibbar"... fear.gif Deras forum blev himla svårläst och litet mellan all reklam m.m. när de gjorde om sin site - vilket är en stor anledning att så många gamla AoT'are hänger här på Odla numera.
Snälla, snälla, låt oss slippa få det så! Ta bort sidoreklamen! Det räcker väl med reklam både ovanför och under crying.gif

Jag får ifokus-vibbar. På trädgård ifokus och de andra ifokus sajterna så nöjer de sig inte med reklam ovanför, under och jämte utan även mitt i trådarna nono.gif Där kommer med jämna mellanrum "nonsensinlägg" med "ifokus" som avsändare och inget innehåll i inlägget förutom en länk till någon annonsör. Det tycker jag är lågt som på glocalnetnivå ungefär att fylla ut trådarna med reklam som man måste scrolla förbi.

Kommer odla.nu att utvecklas i den riktningen så tror jag att jag tröttnar på det.
skogstroll
synd att man måste sitta o scrolla neråt
Maria82a
har ni lite å göra..så ni lägger märke till alla smådetaljer... det e ju lättare om man vill växla till olika länkar, handla, forum etc när de är synliga...så behöver man inte söka som förut...
Alba
CITAT (Maria82a @ 01-04-2008, 14:14) *
har ni lite å göra..så ni lägger märke till alla smådetaljer... det e ju lättare om man vill växla till olika länkar, handla, forum etc när de är synliga...så behöver man inte söka som förut...



alla smådetaljer.....hm.......den reklamen kallar jag inte små-detaljer

Det är reklamen till höger jag reagerar på.....inte den längst upp.
Maria82a
jeje...whatever..det e ju dragarbilden..störst av allt på denna sida..det betyder att det är en viktigt grej...innebär att du ska handla när du ser den..
Malvia
CITAT (Alba @ 01-04-2008, 14:15) *
alla smådetaljer.....hm.......den reklamen kallar jag inte små-detaljer

Det är reklamen till höger jag reagerar på.....inte den längst upp.


Jag har ingen reklam alls, fältet till höger är bara tomt. Inget längst upp heller.
Monaxe
Det här var verkligen inte bra.

Jag är en av dem som flydde från AoT när det forumet gjordes om. Innan dess hade jag knappt varit inne på Odla en enda gång. Idag är jag nästan aldrig inne på AoT, bla beroende på att det är för mycket reklam som stör och flaxar fram och tillbaka över bilden.
Dessutom är det inte alls samma fart över det forumet längre, det är för många som "flyttat"

Att reklamen tar sån plats som den gör nu får man väl acceptera, men snälla inte mer!!!
Betty
CITAT (Alba @ 01-04-2008, 14:15) *
alla smådetaljer.....hm.......den reklamen kallar jag inte små-detaljer

Det är reklamen till höger jag reagerar på.....inte den längst upp.


Precis! Just nu är det bara ett par reklamer där - men tänk bara när hela högerlisten blir fylld, inte bara med stillbilder utan även med rörliga reklambilder... -fear-.gif Det blir hopplöst jobbigt för ögonen + att det kommer att ta längre tid att ladda upp sidorna...

Snälla Göran & Ingemar - om det nu är ni som har gjort denna förändring/försämring - tänk om!
Krolliljan
CITAT (Betty @ 01-04-2008, 14:23) *
Precis! Just nu är det bara ett par reklamer där - men tänk bara när hela högerlisten blir fylld, inte bara med stillbilder utan även med rörliga reklambilder... -fear-.gif Det blir hopplöst jobbigt för ögonen + att det kommer att ta längre tid att ladda upp sidorna...

Snälla Göran & Ingemar - om det nu är ni som har gjort denna förändring/försämring - tänk om!


tummenupp.gif
Berith
Antagligen har jag väldigt liten skärm för jag måste scrolla i sidled för att se reklamen/tomrummet i högra sidan. unsure.gif

Förut hade vi ju olika alternativ för att ställa in skärmstorleken, men den är väl borta nu? Då hade jag lilla storleken, och den kanske blivit standard nu?
LadyG
Fult! Tycker inte om det där.
Ytterligare ett skäl att inte logga in här så ofta.
KURT
CITAT (Monica i Kungälv @ 01-04-2008, 13:19) *
Det här var verkligen inte bra.

Jag är en av dem som flydde från AoT när det forumet gjordes om. Innan dess hade jag knappt varit inne på Odla en enda gång. Idag är jag nästan aldrig inne på AoT, bla beroende på att det är för mycket reklam som stör och flaxar fram och tillbaka över bilden.
Dessutom är det inte alls samma fart över det forumet längre, det är för många som "flyttat"

Att reklamen tar sån plats som den gör nu får man väl acceptera, men snälla inte mer!!!


Du kan ju bestämma själv hur mycket reklam du vill se. Oavsett om reklamen kommer som blinkande bilder eller som flash så är det mycket enkelt att stänga av den i web browsern.
Aqvakul
CITAT (KURT @ 01-04-2008, 15:03) *
Du kan ju bestämma själv hur mycket reklam du vill se. Oavsett om reklamen kommer som blinkande bilder eller som flash så är det mycket enkelt att stänga av den i web browsern.


Kan vi få gå på kurs med Kurt i så fall? confused.gif
Betty
CITAT (KURT @ 01-04-2008, 15:03) *
Du kan ju bestämma själv hur mycket reklam du vill se. Oavsett om reklamen kommer som blinkande bilder eller som flash så är det mycket enkelt att stänga av den i web browsern.


Hur då?? Laddas sidan upp fortare då jämfört med om man har kvar reklamen? Berätta gärna!
Gillan
Ja, jag hoppas då verkligen att det är ett aprilskämt. All reklam och annat finns ju redan på Odlas förstasida. Det kan väl räcka tycker jag. Den reklamen som var förut har man ju lärt sig leva med och den tog ju heller inte plats från "skrivrutan". Nu känns det ju helt hoptryckt -cry-.gif
LadyG
CITAT (Aqvakul @ 01-04-2008, 15:06) *
Kan vi få gå på kurs med Kurt i så fall? confused.gif


Verktygsmenyn - Internetalternativ - Sekretess - välj Icke tillförlitliga plaster och skriv in adtoma.com i fältet och lägg till som icke tillförlitlig webbplats. Inget material från den siten kommer att hämtas.

men det blir en massa tomma ytor istället. Skitfult.
Cathis
Oj vad har hänt här idag ohmy.gif

Reklamen upptill har jag inget emot, nertill går också bra, men den till höger,
nej tack. Känner mig alldeles ihopklämd. Forumutrymmet blir ju alldeles för
smalt sad.gif
Tosan
Reklamen i sig stör mig inte nämnvärt, men hela utseendet på sidan gör mig jätteförvirrad, vet inte var jag är och var jag klickar och vart jag läst eller nånting -cry-.gif
KURT
I Firefox använder man adblock och flashblock för att blockera allt som kommer från vissa adresser resp. blockera flash (man kan fortfarande se flashfilmer men man måste aktivt klicka på dem).

En enklare form av blockering i Firefox är att bara högerklicka på bildreklam och blockera den på det sättet.
Cacki
Dags att protestera! (f´låt ett fånigt försök att skämta, dagen till ära) spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif
rahmat2
CITAT (aanderss @ 01-04-2008, 13:17) *
ja o de gillar INTE jag

Inte jag heller!
Biggan_
Lägger bilderna två o två vid sidan om varandra. Får dom plats så?

[attachment=16116:IMG_5732_b.jpg] [attachment=16117:IMG_5801g.jpg]

[attachment=16118:IMG_5831i.jpg] [attachment=16119:IMG_5778f.jpg]

Hmm... nu blev det bredare skrivfält ju! blink.gif
...eller det är bara jag som fått det???
Wilmer
unsure.gif Ja, de får plats två och två.
Biggan_
Äsch, dom har ju ändrat det så det blev bredare igen! bravo.gif yahoo.gif
...för inte var det jag som ändrade det med mina bilder i bredd, eller? ohmy.gif rotfl.gif
Alba
Reklam till och med i chatten.....buuuuuu thumbdown.gif

Den följer var än man går in....även i album......fy så trist. thumbdown.gif

Jag blir så irriterad så Algomin ska jag aldrig köpa.
Biggan_
Meningslösa tråden har blivit jättebred! ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
rahmat2
Hoppas att Odla tänker till lite, för många kommer att lämna forumet om detta irriterande reklamsätt fortsätter.
Alba
CITAT (Biggan_ @ 01-04-2008, 16:26) *
Meningslösa tråden har blivit jättebred! ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif


Där går det ju bra att läsa
Aqvakul
MYSKO!
aanderss
värkligen
Gillan
CITAT (Aqvakul @ 01-04-2008, 16:31) *
MYSKO!


Det är mer än MYSKO! Sidan två i den här tråden är bredare än sidan tre. Skrivfältet alltså blink.gif . Är det Biggans bilder som gör det tro confused.gif .............Jag har bestämt mig för att tro att det är ett aprilskämt fram tills jag sätter på datorn i morgon bitti coolgleam.gif
aanderss
mycket mysko. skulle vilja ha svar i från ingemar eller göran på varför de är så
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon