Full version: Fräcka tjuvar!
Fjärilen
Hej!

Tänkte be snälla odla medlemmar runt om och i Stockholm med hjälp att hålla ögonen öppna! Vi fick nämligen vår nya fyrhjuling+släp stulna idag på en stor parkering i Farsta mitt på ljusan dag! Fyrhjulingen+tillhörande timmersläp stod på ett stort bilsläp kopplad till vår bil på parkeringen medan vi åt lunch...när vi kom tillbaka var släp med fyrhjuling borta! Vi håller på att röja i skogen och införskaffade maskinen för det ändamålet.

Fyrhjulingen är en "arbetsmaskin", militärgrön, Suzuki King quad 700 , reg.nr FCU 297. Till fyrhjulingen var det kopplat en timmervagn med vinsch på. Bilsläpet är ett stort släp av märket Respo med Reg.nr AMG 187. Allt inköpt nytt för en vecka sen -cry-.gif

Hittelön betalas givetvis! Eller tips som gör att vi får tillbaka grejerna belönas!

Jag vet att detta är som att leta nål i en höstack men vi försöker med allt....

Mejla mej eller ring polisen om du har tips eller info....

Tack så länge!

Mvh

en ledsen Fjäril.....

Ramred
Fy fasiken så tråkigt! Hoppas grejerna kommer till rätta för dig.
MammaMattsson
CITAT (Fjärilen @ 01-04-2008, 20:16) *
Hej!

Tänkte be snälla odla medlemmar runt om och i Stockholm med hjälp att hålla ögonen öppna! Vi fick nämligen vår nya fyrhjuling+släp stulna idag på en stor parkering i Farsta mitt på ljusan dag! Fyrhjulingen+tillhörande timmersläp stod på ett stort bilsläp kopplad till vår bil på parkeringen medan vi åt lunch...när vi kom tillbaka var släp med fyrhjuling borta! Vi håller på att röja i skogen och införskaffade maskinen för det ändamålet.

Fyrhjulingen är en "arbetsmaskin", militärgrön, Suzuki King quad 700 , reg.nr FCU 297. Till fyrhjulingen var det kopplat en timmervagn med vinsch på. Bilsläpet är ett stort släp av märket Respo med Reg.nr AMG 187. Allt inköpt nytt för en vecka sen -cry-.gif

Hittelön betalas givetvis! Eller tips som gör att vi får tillbaka grejerna belönas!

Jag vet att detta är som att leta nål i en höstack men vi försöker med allt....

Mejla mej eller ring polisen om du har tips eller info....

Tack så länge!

Mvh

en ledsen Fjäril.....



Oh Fyyy...

Man kan bli ledsen för mindre,
jag minns hur jag kände mig när jag hade växttjuvar här för flera år sedan.

Självklart skall jag hålla ögonen öppna här på Värmdö, det är mycket skog & mark här. Skrivit en lapp med reg-numret att ha med mig.

Jag hoppas att det löser sig. Otroligt fräckt gjort... mad.gif
Fjärilen
Tack! det värmer! Jag hoppas verkligen också att sakerna kommer tillrätta....Det känns verkligen inte kul nu...
MammaMattsson
Jag skall be min trädgårdsintresserade syster att läsa detta, hon håller hus i söderförort.

Ju fler som tittar runt, desto större chans att de åker fast och du får tillbaka sakerna.

Ett tips till er, gör som jag, lägg in uppgifterna i mobilen, beskrivning + regnumret. Då har ni det med er.

Det handlar ju om mycket pengar för Fjärilen... trostar.gif
marskattan
Nä fy fan!
Usch vad hemskt! Det är ju sånt man inte ens kan tänka sig att folk skulle få för sig att göra!!! VARFÖR har ingen reagerat på parkeringen? Fast man tror väl att det är ägarna som står och lastar av något. Förvisso bor jag nog för långt ifrån för att hitta den är, men ska skicka länken till detta inlägg till ett par kompisar som bor i stockholm och som rör sig i trafiken. Jag håller alla tummar för er!

CillaM
Det är sanslöst vad fräcka vissa är! Och så svagt av människor, som måste ha sett vad som hände och som inte reagerat. Hoppas ni hittar allt igen!
Ralf
Dom har säkert spanat in er och följt efter er ett tag.
Fjärilen
CITAT (Ralf @ 02-04-2008, 08:59) *
Dom har säkert spanat in er och följt efter er ett tag.


Det tror faktiskt jag också. Vi rörde oss mellan Farsta och Gubbängen på förmiddagen. Det stora släpet med last på tar man inte i en handvändning. Dom måste ha varit tre-fyra stycken med större bil som tagit det...
Hannele
CITAT (Fjärilen @ 01-04-2008, 20:16) *
Hittelön betalas givetvis! Eller tips som gör att vi får tillbaka grejerna belönas!

Hoppas ni har försäkring.
KURT
Skall man ha någon chans att hitta den så är det nog bäst om man kan få uppmärksamhet i media, så att fler "letar" efter den.
skogstroll
jag ska hålla ögonen öppna (tyresö)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon