Pius
Jag skulle vilja ha förslag på någon växt som växer mera uppåt än utåt och som jag kan ha i rabatten mot grannen och deras bilar.

Det är så trist at sitta på verandan och titta på dessa bilar som står tätt mot staketet mellan oss. Men det får ju inte vara en växt som spretar åt alla håll, utan något som växer mera strikt uppåt.

Rabatten är under ett jättehögt päronträd i zon 1, kalkhaltig lerjord.

Pius rose.gif
MariaÖrebro
Bambu växer som sa*an! Håll efter det som sprider sig ut i gräset med gräsklipparen, sedan gör bambun resten! Kan vara svårt att bli av med om du skulle ångra dig och vilja se bilarna igen... cool.gif
Dilara
Jag skulle rekommendera thujor, det beror ju på om du vill ha en häck eller en växt..?
Bee
Någon form av spalje och klängväxter kanske kunde funka? Det blir ju rätt smalt också.
Pius
CITAT (Dilara @ 03-04-2008, 14:14) *
Jag skulle rekommendera thujor, det beror ju på om du vill ha en häck eller en växt..?


Nej ingen häck, bara något växt som skyler dessa bilar.

Pius
skogstroll
nåt högt gräs kanske?
Tosan
Du får be grannarna köpa snyggare bilar
Annars kanske några snygga sommarklättrare på en häftig spalje kunde va nåt? Tex, luktärtor och törnrosas kjortel på en gammal sängbotten...
Aqvakul
Jag hade nog satsat på något högt gräs....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon