Full version: JAg har blivit
Ciczi
Hej

Nu på onsdag kan jag hämta min första egna bil. yahoo.gif Jag längtar. Det betyder att jag slipper åka buss till jobbet och så kan jag sova hela 35 minuter längre varje morgon innan jag måste stiga upp. Visst det kostar att ha bil men den är värt det. Genom att köra bil till jobbet sparar jag upp mot 1½ timme varje dag på resor. Det blir väldigt många timmar på ett år som man kan göra något betydligt roligare med.

Det är förresten en Opel Astra som jag har köpt.

Ciczi
henriks
Ja, visst kan man göra något roligare den tiden, jobba tex för att ha råd att ha bilen! flirting.gif
Det är inte precis någon sparbössa de där. Gjorde misstaget att räkna efter exakt hur mycket bilen kostade - jag gör inte om det misstaget igen, för jag kan inte vara utan bil.
Tobb
Skönt att kunna sova längre och slippa 1.5 timme på bussen :`)
skogstroll
grattis, det måste va underbart!!! smile.gif själv har jag inte ens körkort å åker buss minst 3 timmar varje dag... puh...
Mollis
CITAT (skogstroll @ 05-04-2008, 15:03) *
grattis, det måste va underbart!!! smile.gif själv har jag inte ens körkort å åker buss minst 3 timmar varje dag... puh...


Jag säger samma sak, det måste vara underbart! Har inte heller körkort men ska tillsammans med dottern åka på intensivkurs för att äntligen ta det.. vi åker och pluggar/kör och bor tillsammans i två veckor i ett litet samhälle i Västmanland, det ska bli riktigt kul! (och hon betalar hela kalaset!)
Margith
Det är snart 30 år sedan jag köpte mitt livs första egna bil,
men jag minns fortfarande känslan wub.gif
Jätte-grattis och hoppas att du kommer att trivas med din Opel.
ninnisky
Grattis till din bil biggrin.gif Visst är det skönt att vara oberoende! Själv skulle jag inte kunna tänka mig att vara utan bil - fast just nu får jag inte köra eftersom jag har en gipsad fot 5 dagar till. Men sedan.......
Aqvakul
CITAT (Ciczi @ 05-04-2008, 14:49) *
Hej

Nu på onsdag kan jag hämta min första egna bil. yahoo.gif Jag längtar. Det betyder att jag slipper åka buss till jobbet och så kan jag sova hela 35 minuter längre varje morgon innan jag måste stiga upp. Visst det kostar att ha bil men den är värt det. Genom att köra bil till jobbet sparar jag upp mot 1½ timme varje dag på resor. Det blir väldigt många timmar på ett år som man kan göra något betydligt roligare med.

Det är förresten en Opel Astra som jag har köpt.

Ciczi


Grattis och lycka till med bilen! tummenupp.gif
Hannele
Grattis!
Lena N
CITAT (Ciczi @ 05-04-2008, 14:49) *
Hej

Nu på onsdag kan jag hämta min första egna bil. yahoo.gif


Grattis! yaay.gif

Första bilen är något man aldrig glömmer. Min första var en beg. Hillman inköpt sommaren 1962. Jag blir helt nostalgisk nu när jag tänker tillbaks på de bilar jag haft. Jag skulle kunna skriva mina memoarer med utgångspunkt från mina bilar. wub.gif
Netha
Grattis! rose.gif

Jag har aldrig förstått hur man kan klara sig utan bil. no.gif
Pirum
Grattis, ja, det är just tidsvinster som är det bästa med bilen. Jag har haft en del jobb där jag tjänat nästan 2 timmar på att ta bilen, det är ju ENORMT mycket faktiskt. Bortäknat sömn och jobb så kanske man liksom bara har 3-6 timmar "fritid" per dag, och då är skillnaden på 3 och 5 timmar ju väldigt stor. Dessutom känner jag att arbetsdagen är slut när jag sätter mig i bilen på parkeringsplatsen utanför jobbet och stänger dörren. Åker jag buss så tar arbetsdagen slut när jag kliver in i lägenheten och stänger dörren...
LadyG
Grattis smile.gif

Du får se till att åka till lite olika ställen, bara för att utforska din nya kompis. Bilar kan vara egensinniga, så du får bekanta dig med den lite. Saknar min första bil, en beige volvo från -77 som var lynnig och envis men den var min.
Biggan_
Grattis Ciczi! rose.gif
....och kör försiktigt!
Ciczi
Nu har jag fått hem min lille Opel. yahoo.gif Ska ta en första tur i morgon och en bild så ni får se om ni vill?
I kväll har vi utrustat den med lite diverse bra saker som ska vara i bilar.

Nu får vi se om jag kan sova... Det är ju trots allt min första bil wub.gif

Ciczi
LadyG
Klart vi vill se en bild på underverket!
Dröm söta bil-drömmar! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon