Full version: Bokstäver
Chamomille
Jag såg ett roligt golv på Bauhaus, ett klickgolv (dessvärre). Det var bokstäver på, alltså...(hur ska jag förklara) Det var lixom ord skrivna i golvet. Det såg kul ut.
Jag tänkte nu att jag skulle larva mig lite när vi bygger vår altan, och trycka dit lite ord härådär på plankorna/brädorna. Vart kan man köpa bokstäver och hur göra egentligen? Bets? Spritfärg?
Berith
Hittade den här sidan från Utelek (sidan 43) med skitdyra brännjärn med bokstäver. Synd för det hade varit kul att skriva nåt fint. yes.gif

Men annars kan man nog göra sej egna schabloner och måla.
Chamomille
Ahh! Nu vaknade jag och såg ditt svar biggrin.gif Min dator har varit paj i flera dagar så jag har nog missat en hel del. Vilken sida! Jag funderar på att köpa mig en sån där groda och fästa i gräsmattan, så kan jag sitta där och gunga laugh.gif
Ralf
Vill man köpa klisterbokstäver så finns det en affär som har "allt" inom det, som heter systemtext. Hemsida http://www.systemtext.se/

Berith
CITAT (Chamomille @ 16-04-2008, 16:37) *
Ahh! Nu vaknade jag och såg ditt svar biggrin.gif Min dator har varit paj i flera dagar så jag har nog missat en hel del. Vilken sida! Jag funderar på att köpa mig en sån där groda och fästa i gräsmattan, så kan jag sitta där och gunga laugh.gif

biggrin.gif Ja jämrars, en sån skulle man ha.
Chamomille
CITAT (Ralf @ 16-04-2008, 17:16) *
Vill man köpa klisterbokstäver så finns det en affär som har "allt" inom det, som heter systemtext. Hemsida http://www.systemtext.se/

Nää.. Inte klisterbokstäver heller... Jag ska ju bränna in ord i verandan biggrin.gif (Eller trycka om det nu går...?)
Ralf
Det finns ju plåtschabloner som man kan sätta ihop o sedan spraya färg över..
Chamomille
CITAT (Ralf @ 16-04-2008, 20:06) *
Det finns ju plåtschabloner som man kan sätta ihop o sedan spraya färg över..

Jaha, du menar såå unsure.gif . Jag förstår blush.gif Då är ju frågan vilken färg man kan använda som håller i ur och skur...?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon