*Ulrica*
yahoo.gif bravo.gif kompiskram.gif bravo.gif yahoo.gif

Den 3 maj klockan 10
är vi välkomna till
Peter Korns trädgård
i Eskilsby söder om Landvetter


Inträde + kort introduktion och en snabb guidning kostar 20:-

"En privat botanisk trädgård med växter från hela världen planterade
i olika biotoper, allt från öken till myrmark.
Plantskola med försäljning av ovanliga växter."
www.peterkornstradgard.se


Anmälan och mer info i tråden "Odlaklubben Väst besöker Peter Korns trädgård" senast onsdagen den 30 april.

smiley_small_hug.gif Alla är välkomna att följa med, vi har inga inträdeskrav i vår härliga klubb! smiley_small_hug.gif
ingrid fuxwall
Tack för ditt arbete!
Då bokar jag in den 3:e maj

ingrid
Miamamma
Ta med er stora plånboken för man blir totalt ha-galen där. crazy.gif
Monaxe
Mycket intresserad! Återkommer med anmälan när jag kollat almanackan....
DragonLady
Han skulle vara med på lisebergs trädgårdsdagar oxå happy.gif
Wilmer
Jag kollar också almenackan. Lämnar plånboken hemma sweatingbullets.gif
*Ulrica*
CITAT (DragonLady @ 07-04-2008, 00:08) *
Han skulle vara med på lisebergs trädgårdsdagar oxå happy.gif
Men då får man ju inte se den fantastiska trädgården som han i stort sett har byggt upp alldeles själv!

Solstorm
*Ulrica* och Ingrid Fuxwall, då kanske det finns chans att ni kan ta med några krukor ifall ni säljer?


Eva i Höga
Katten också att det blev den 3 maj! Tror inte jag kan då. Nu sitter jag och surar, vill ju följa med!
HelenN
Oj oj oj, kollade in hemsidan, och vilka blommor!!!! Synd att jag bor så himla långt ifrån, hade inte tvekat att följa med annars.

Jag reflekterade över en sak när jag kollade hans hemsida! Vi vanliga odlaiter har ju jordrabatter som vi planterar våra blommor i. Men på alla bilder så sitter hans blommor planterade i grus, många bland trånga stenpartier.
De trivs säkert bäst så som han har dem, men man kanske skulle ta sig en runda i sin egen trädgård & kolla upp hur blommorna vill ha det för att må bäst!
*Ulrica*
CITAT (Solstorm @ 07-04-2008, 10:06) *
*Ulrica* och Ingrid Fuxwall, då kanske det finns chans att ni kan ta med några krukor ifall ni säljer?
Apselut!


CITAT (Eva i Höga @ 07-04-2008, 10:11) *
Katten också att det blev den 3 maj! Tror inte jag kan då. Nu sitter jag och surar, vill ju följa med!
trostar.gif Tråkigt om du inte kan... hoppas det löser sig!

CITAT (lämås @ 07-04-2008, 10:33) *
Men på alla bilder så sitter hans blommor planterade i grus, många bland trånga stenpartier.
På föreläsningen vi var på berättade han hur han gör stenpartierna: en stooor hög med sand (0-8 mm)tippas ut. Stenar placeras naturligt. Jorden skakas bort från plantorna och de planteras i sanden. Grus på toppen, färdigt! I en sådan hög är det torrast högst upp och våtast längst ned, det är också skillnad på syd/norrsida om en sten, många olika mikrobiotoper på en koncentrerad yta alltså!
*Ulrica*
Har alla sett inbjudan????
Lars-Olof Arvids
Jag skriver här också att jag är intresserad! smile.gif Konstigt om inte fler skulle vara det.

Olle
*Ulrica*
Lyfter tråden igen....
Monica M zon 4
Jag var där förra året och det var jättekul att se hans fina anläggning. Helt fantastiskt vad man kan odla här i vårt land. Orkidéer och många märkliga blommor. Helt klart värt ett besök. Och glöm inte att ladda plånboken för han har massor till försäljning också. Tyvärr kan jag inte åka med den 3 maj så ni får ha det så trevligt.
EKLO
Jag kan dessvärre inte - det där blir en långhelg för mig, och då gäller det att ta chansen att ligga på knäna i grönsakslanden vid sommarstugan. Må ni ha en utmärkt utflykt, för spännande låter det.

mvh Eklo
*Ulrica*
Dags att lyta tråden igen.

Alla är välkomna att följa med!
jholma
Jag är intresserad av att besöka trädgården. Reser från Jönköping. Finns det möjligheter att samåka?

Jan
*Ulrica*
CITAT (jholma @ 20-04-2008, 08:19) *
Jag är intresserad av att besöka trädgården. Reser från Jönköping. Finns det möjligheter att samåka?Jan
Hej Jan! De som har anmält sig hittills bor väster om Eskilsby och är inte aktuella men det vore ju kul om ni kunde bli ett gäng som kommer uppifrån! Hör dej för här på Odla! Jag skriver upp dej på anmälda-listan i tråden där man anmäler sig glöm inte att avanmäla dej om du skulle få förhinder.
*Ulrica*
Puttar upp tråden igen!
*Ulrica*
Puttar upp tråden...
*Ulrica*
Inte försent ännu.... smiley_small_hug.gif
Anic
Funderar och funderar... Låter väldigt intressant ialla fall och ligger väldigt nära, kan ju vara bra för att få tips till min egna tråkiga trädgård...
*Ulrica*
CITAT (Anic @ 27-04-2008, 22:11) *
Funderar och funderar... Låter väldigt intressant ialla fall och ligger väldigt nära, kan ju vara bra för att få tips till min egna tråkiga trädgård...
Du har inget att förlora, häng med!!! smiley_small_hug.gif
*Ulrica*
Nu börjar det dra ihop sig! kompiskram.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon