CurlySue
Äntligen är tvisten klar och vi får köpa vår hyreslägenhet av värden, dvs det blir nu en bostadrätt.

Underhållet är oerhört eftersatt så en stor renovering av lägenheten väntas.

Det är en 4:a på 96 kvm. Vi lever 4 personer på heltid där, + lillebror som kommer på helgerna = Compact living.

Köket ska rivas och byggas nytt.
Sovrummet ska få ordentlig förvaring.
Vardagsrummet ska renoveras och möbleras om, där även lillebror måste få en hörna som blir hans egen del.
Badrummet ska total renoveras
2 st tonårsrum ska total renoveras.

Vi behöver tips om hur man löser inredning, möblering, färgval, materialval på att bra och snyggt sätt.

Vi gillar det stilrena och minimalistiska, samtidigt måste det vara tåligt, smart och användbart.

Söker en inredningsarkitekt under utbildning som kan ge oss ett helhetsförslag...lite ideér... vi ställer gärna upp som examensarbete.
Aqvakul
Varför inte ta kontakt med en yrkesverksam inredningsarkitekt? g.gif
Anma
Jag har bara ett tips! Kolla noga så att det inte är stamrenovering på gång de närmaste åren, inte kul att behöva riva ut nytt kök och badrum...
sasio
Hej Sarah!

Mitt namn är Sara Hansson och jag är designstuderande på Växjö universitet. Är på jakt efter ett examensarbete och satt och sökte inspiration på nätet, hittade dig! Undrar lite mer om det fortfarande är aktuellt och vad du har tänkt dig?

/Sara
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon