Full version: Datorer
Gossen Ruda
Man kan bli vansinnig. Min gamla kamerakompis, en Nikon Coolpix 5700, har lagt av. Linspaketet vill inte öppna sig när jag slår på den. Det har krånglat ett tag men nu är det tvärstopp. Att laga en 5 år gammal kamera är inte mycket idé så jag har införskaffat en Nikon D40. För att tanka över bilderna till datorn krävs programvaror som dock inte funkar ihop med min gamla Win 98/se. Därför hastade jag iväg och köpte en separat kortläsare. Den har egna drivrutiner men för Win98 mm finns en medföljande cd med rutiner. Men när jag kör den så kommer det upp en ruta där det står att programmet inte supportar Win 98 och ME. MEN DET ÄR JU FÖR JUST DOM PROGRAMMEN SKIVAN SKALL ANVÄNDAS!!!!!!!!!!!!!!!! Är det nån sadist som skapat skivan? Har pratat med INET:s support man han var lika frågande. Behövde skriva av mig lite, naglarna börjar ta slut.
Aqvakul
När du har lugnat dig och fått ordning på grejerna så kan du kanske berätta lite hur du trivs med din nya kamera.....
Mollis
Varför kör du ett så gammalt operativ? Jag menar, har du någon livsnödvändig pryl som bara funkar på det eller, jag är bara nyfiken....
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 11-04-2008, 17:29) *
När du har lugnat dig och fått ordning på grejerna så kan du kanske berätta lite hur du trivs med din nya kamera.....


Har inte kunnat använda den på riktigt eftersom jag inte kan tanka över bilderna till datorn men den känns bra.

CITAT (Mollis @ 11-04-2008, 17:46) *
Varför kör du ett så gammalt operativ? Jag menar, har du någon livsnödvändig pryl som bara funkar på det eller, jag är bara nyfiken....


Gammal och konservativ. rolleyes.gif Nej, jag blev lite tveksam när det visade sig att Windowsversionerna som kom efter inte var 100 %:iga. Sen har/hade jag program som inte funkade på senare versioner. Dessutom har jag funderat på att byta dator helt för den är trots allt nästan 10 år men så länge det funkar är drivkraften för förändring svag.
Mollis
Ok! Förstår precis, den här hetsen med att byta allt så fort det kommer nåt nytt, vare sig det tillför nåt av nytta eller ej är en sjuk företeelse som finns hos alla, privatpersoner, näringsliv och offentlig sektor, man hänger bara på utan att tänka efter....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon