Full version: Jag vill gnälla!
jahi
I dag har stora sonen o jag lagt ut runt 400 kr på fiskar till akvariet efter en jobbig period med först vita prick o sen almän obalans.
Vi har suttit o tittat o varit glada.
Efter det går jag o häller uppett glasvin o sätter mej o njuter av livet enda till stora sonen vrålar i högan sky!!!
Lilla sonen har hällt en hel burk fiskmat i akvariet. -cry-.gif
Panik utryckning o slut på lungnet.
De e ett under att man inte stryper sina barn ibland.
Håll tummarna för oss nu så firrarna klararsig tack.
Aqvakul
CITAT (jahi @ 12-04-2008, 18:54) *
I dag har stora sonen o jag lagt ut runt 400 kr på fiskar till akvariet efter en jobbig period med först vita prick o sen almän obalans.
Vi har suttit o tittat o varit glada.
Efter det går jag o häller uppett glasvin o sätter mej o njuter av livet enda till stora sonen vrålar i högan sky!!!
Lilla sonen har hällt en hel burk fiskmat i akvariet. -cry-.gif
Panik utryckning o slut på lungnet.
De e ett under att man inte stryper sina barn ibland.
Håll tummarna för oss nu så firrarna klararsig tack.

trostar.gif
silos
Håller tummarna!
Lars-Olof Arvids
Jag håller också tummarna. Ett rejält vattenbyte (dock inte mer än halva volymen) om dagen tills det ser bra ut igen borde kunna hjälpa. Det är bra att ha gott om snabbväxande växter (t ex flytormbunke, Hygrophila polysperma och Limnophila sessiliflora) som tar upp mycket näring och minskar effekten av en sådan övergödning. Att fiskmaten bör förvaras oåtkomligt för barnen har du säkert redan förstått. Nu hoppas vi att allt klarar sig! trostar.gif

Olle
jahi
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 14-04-2008, 10:32) *
Jag håller också tummarna. Ett rejält vattenbyte (dock inte mer än halva volymen) om dagen tills det ser bra ut igen borde kunna hjälpa. Det är bra att ha gott om snabbväxande växter (t ex flytormbunke, Hygrophila polysperma och Limnophila sessiliflora) som tar upp mycket näring och minskar effekten av en sådan övergödning. Att fiskmaten bör förvaras oåtkomligt för barnen har du säkert redan förstått. Nu hoppas vi att allt klarar sig! trostar.gif

Olle

Ja jag vet ju de såååå väl men det e länge sen stora sonen "höll på o lilla har aldrig haft tendenser så till sist hamnade maten framme igen.
Alla utom en platy hona klarade sig dock, stort tack för alla tummar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon