Maria82a
Och känner igen sig på beskrivningen....

skytten är öppen, entusiastisk, rättfram och charmigt oermotståndlig. En skytt bryr sig inte så mkt vad han gör för intryck på andra, för han finns det viktigare saker. skytten vill leva livet. Han längtar alltid efter nya äventyr. Hans värsta fiende är tristessen, en skytt gör knappast två saker igen.

Skytten har hett temprament. Lika fort som det blossar upp, lika snabbt slocknar det. skytten är aldrig långsint och han kan titta konstigt på dig om du försöker påminna honom om något oförätt. en skytt tänker sig inte för utan fräser ifrån med sitt temprament för att bemöta hyckler, Det bli tanklöst och när skytten fått livserfarenhet och visdom lär han sig tygla sitt humör.


En skytt springer inte iväg från en strid. Att ha skytt som en vän innebär ständiga överraskningar. Skytten är så uppriktig och ärlig i alla sina kommentarer att många blir chockerade.
Boxer
CITAT (Maria82a @ 12-04-2008, 22:25) *
Och känner igen sig på beskrivningen....

skytten är öppen, entusiastisk, rättfram och charmigt oermotståndlig. En skytt bryr sig inte så mkt vad han gör för intryck på andra, för han finns det viktigare saker. skytten vill leva livet. Han längtar alltid efter nya äventyr. Hans värsta fiende är tristessen, en skytt gör knappast två saker igen.

Skytten har hett temprament. Lika fort som det blossar upp, lika snabbt slocknar det. skytten är aldrig långsint och han kan titta konstigt på dig om du försöker påminna honom om något oförätt. en skytt tänker sig inte för utan fräser ifrån med sitt temprament för att bemöta hyckler, Det bli tanklöst och när skytten fått livserfarenhet och visdom lär han sig tygla sitt humör.
En skytt springer inte iväg från en strid. Att ha skytt som en vän innebär ständiga överraskningar. Skytten är så uppriktig och ärlig i alla sina kommentarer att många blir chockerade.


Detta känner jag igen hos mig själv: entusiastisk, skytten vill leva livet. Han längtar alltid efter nya äventyr. Hans värsta fiende är tristessen, en skytt gör knappast två saker igen. hett temprament, tänker sig inte för utan fräser ifrån med sitt temprament för att bemöta hyckler, Det bli tanklös

Och detta hos en vän som också är skytt: öppen, En skytt bryr sig inte så mkt vad han gör för intryck på andra, för han finns det viktigare saker. tänker sig inte för utan fräser ifrån med sitt temprament för att bemöta hyckler, Det bli tanklös, En skytt springer inte iväg från en strid. Skytten är så uppriktig och ärlig i alla sina kommentarer att många blir chockerade.
Maria82a
glömde att skytten uttrycker sitt vrede genom att stänga in sin ilska och reagerar med sarkasmer och irritation eller så skrattar han bort det bara och går sin väg.

Skytten är väldigt rädd för närhet och intimitet. Inte ens hans eller hennes älskade kommer henne helt nära.

En skytt har svårt att bevara en hemlighet. Skytten förstår inte vitsen med en hemlighet bara.

Skyttens bästa egenskap är lojalitet. Det kan gå så långt att hon är trogen sina vänner fastän relationen inte längre ger något utbyte.

I ett förhållande vill skytten bestämma spelreglerna och då ingår att han får komma och gå som han vill.

Skytten får ofta rykten om sig att vara flirtig. Hon är intresserad av andra bara att hon har svårt att skilja på vänskap och kärlek. En skytt kan se sin kära som en till av sina vänner.
Anma
Maria82a, känner du igen dig själv?
ninnisky
Här var det inte mycket som stämde med min skytt - mannen jag varit gift med i dryga 40 år och jag tror jag känner väldigt väl!
Men så tror jag inte heller på att födda i en viss stjärnbild har gemensamma egenskaper eller grunddrag!
Jag är oxe - men absolut inte lik den "föreskrivne" oxen.
Dito Verde
Tror inte alls på astrologi. Inte ett dugg.
Men...jag är skytt och allt det där du skriver stämmer på mig...
Så nu vet ni hurdan jag är.
Monaxe
Jag är skytt, känner igen en del men absolut inte allt i det som står ovan. Men det finns också en annan typ av skytt som ska vara ovanligare, en "teosofisk" skytt som ska vara en mer eftertänksam och grubblande skytt. Det stämmer in på mej...Tror inte heller på astrologi.
Bee
Maria,
Du har just beskrivit min äldsta son. Han som är så svår att sätta nageln på. Han som är svårfångad lik vårvinden om än han är född i december! Det mesta du säger stämmer in på honom!
Gossen Ruda
Vi har diskuterat horoskop och annat liknande här tidigare och det brukar sluta med mer eller mindre bråk men jag måste fråga, hur kan man tro på något sådant? Wikipedia Läs hela artikeln, även det längst ner.
Aqvakul
Tror inte på sånt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon