Full version: Marmorera papper
annelito
Är det någon här på forumet som har marmorerat papper och har ett smidigt recept på vad man ska använda.

Jag gjorde det för säkert 15 år sen och då spädde jag ut oljefärg med terpentin och duttade ut i en balja med vatten, det var det enda.

När man läser om det på nätet så ska det vara karragenan och alun och jag vet inte vad...

Men om någon har några tips om vad man ska ha för ingredienser för bästa resultatet så hojta gärna till!

Och vet någon var man kan köpa stora vita plastbaljor som sväljer papper i A3-storlek?
*Stintan*
Slöjd-detaljer har sådan färg.
Titta under Färg o konst - färg o bets - effektfärger - marmoreringsfärg.

Finns även i set om 7 olika färger.

Jag har testat och det är väldigt enkelt att använda. Inte speciellt dyrt heller.
elleave
Åh! Marmorering är SÅ kul! wub.gif
Myosotis
Jag har marmorerat, det är enkelt och roligt och blir väldigt snyggt. Jag köpte en liten påse med pulver i hobbyaffären som man blandade ut i vatten så att det blev lite geleeaktigt för att färgen ska stanna på ytan, det går kanske att ta något annat, vet inte vad det var för pulver. Du kanske kan ta en djup bakplåt/ stor ugnspanna istället för att köpa en balja?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon