Full version: Euroshoppers saker
aanderss
vad tycker ni om Euroshoppers saker?
LadyG
Billighetsskit. Hurså?
aanderss
jag håller med dig
rahmat2
Det vore kanske bra att veta hur de produceras.
LadyG
När jag köper mat t ex vill jag veta varifrån den kommer och den ska helst vara producerad i närområdet om det går, annars ekologiskt. Med euroshopper vet man inte ens med säkerhet vad det är man får, än mindre varifrån det kommer!!

Nej, jag har nog blivit kräsen kanske, men jag avstår hellre om det bara finns Euroshopper att välja på.
aanderss
CITAT (rahmat2 @ 19-04-2008, 19:22) *
Det vore kanske bra att veta hur de produceras.



ja de produceras i eroupa står där eller i eu land men ibland står ju landet med men de står sällan var
rahmat2
Är inte den bakomliggande affärsidén att producera med lägsta produktionskostnader och sälja med högst vinstmarginal? De alltså produceras i östeuropa(med lägst arbetskostnad) och säljs i andra europiska länder. Har jag fel?
Glömde tillägga att jag inte brukar köpa euroshoppersprodukter.
ängsvädd
En kompis köpte kattmat därifrån en gång när han hade ont om pengar, katterna blev magsjuka, det gör han aldrig om.
aanderss
CITAT (MimmiH @ 19-04-2008, 19:41) *
En kompis köpte kattmat därifrån en gång när han hade ont om pengar, katterna blev magsjuka, det gör han aldrig om.



men skrev han/hon o klagade då
ängsvädd
CITAT (aanderss @ 19-04-2008, 19:54) *
men skrev han/hon o klagade då

Jag vet inte, hoppas det smile.gif
aanderss
mm de tycker jag
zaaritha
Köper helst inte.....
Tosan
En del är bra, en del inte. Euroshoppers karrékotletter och lövbiff brukar va jättefina. De djupfrysta grönsakerna är jag däremot inte så förtjust i bland en hel del annat.
Whiskuchi
En del är förvånansvärt bra (fast bara för det kommer jag inte på något)
Myosotis
Vissa saker är faktiskt bra. Deras kiwi i korg/plastförpackning eller vad det heter är faktiskt den godaste kiwi jag har ätit.
ängsvädd
CITAT (Myosotis @ 19-04-2008, 22:01) *
Vissa saker är faktiskt bra. Deras kiwi i korg/plastförpackning eller vad det heter är faktiskt den godaste kiwi jag har ätit.

Jag köper bara ekologisk frukt och det har inte Euroshopper.
Eva-Helene
deras chokladkakor är goda! Annars försöker jag undvika både Euroshopper och X-tra.....fast när det är mycket månad kvar i slutet av pengarna så.......
Myosotis
CITAT (MimmiH @ 19-04-2008, 22:06) *
Jag köper bara ekologisk frukt och det har inte Euroshopper.

Jag köper också så mycket ekologiskt som möjligt, men det är inte alltid det finns. Omsättningen är dessutom dålig vilket gör att kvalitén stundom kan vara riktigt hemsk på ekologisk frukt och grönsaker. Det är förmodligen bättre i större städer.

En tanke med Euroshopper och liknande är väl att de inte gör reklam. Reklam kostar pengar, alltså blir produkten billigare utan. Och det är väl bra. Dum reklam irriterar sig de flesta på.
Snöflinga
CITAT (rahmat2 @ 19-04-2008, 19:39) *
Är inte den bakomliggande affärsidén att producera med lägsta produktionskostnader och sälja med högst vinstmarginal? De alltså produceras i östeuropa(med lägst arbetskostnad) och säljs i andra europiska länder. Har jag fel?
Glömde tillägga att jag inte brukar köpa euroshoppersprodukter.


Nej, du har helt rätt ... Grattis till den perfekta svenskan bravo.gif
Netha
CITAT (Snöflinga @ 19-04-2008, 22:43) *
Grattis till den perfekta svenskan bravo.gif

yes.gif flirting.gif
rahmat2
Tack så hjärtligt, Snöflinga & Netha! kompiskram.gif
Pirum
Euroshopper, och andra billighets-EMV (Egna MärkesVaror) är ofta skit. Legoproducerade i varierande fabriker runtom i världen, för att pressa priserna. MEN, vi får komma ihåg att det faktiskt ofta är så som även "märkeproducenter" tillverkar sina varor numera. Man beställer en vara från en fabrik som ägs av ett annat företag och sätter sen sin egen etikett på den. Det säger sig självt att kvaliteten därmed kan bli varierande. Inte nödvändigtvis alltid sämre, men oftast.

För att anknyta till Odlingstemat; jag fick en present ifrån en stor svensk trädgårdstidning. En sekatör från Fiskars, en sax från Karlstads Redskap, och några liljor (lökar). Sekatören vet jag inte var den tillverkas, men jag gissar att den tillverkas ÅT Fiskars, inte AV Fiskars. För en gammal Fiskarssekatör jag fick för några år sedan står det "Made in Finland" på, den har snygg finish och är vass. Den här nya hittade jag vid snabb anblick inget tillverkningsland på, och den var slö och hade dålig finish. Så jag gissar lågkostnadsland i Asien. Det är välkänt att Fiskars knivar sedan ett tag tillverkas av sämre stålkvalitet, så det gäller säkert sekatörer och annat också (säger jag fördomsfullt, men ger inte företagen full information får de skylla sig själva).
Saxen från Karlstads Redskap tvivlar jag väldigt mycket på att den är tillverkad i Karlstad...den verkade iofs rätt ok, förutom att den glappade lite. Jag tror dock inte den håller lika bra som min 30+ år gamla Bahco-sax...

Jag har inte köpt Euroshopper på över ett år. Men vill minnas att exempelvis Eldorado, som är ett motsvarande billigmärke, förr hade väldigt god apelsinjuice, billig i tvålitersförpackningar. Tyvärr framgår inte ursprungsland, förgiftningsgrad eller produktionsförhållanden, så jag bojkottar den numera.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon