160kvm stort hus
Hej!
Tyvärr har våran lilla dammsugare gett upp och centraldammsugaren i huset får vi ingen ordning på.

Måste köpa ny och har alltid velat ha en sladdlös. Slippa hålla reda på och fastna med sladden överallt.

Det enda som är minus är städtiden. 20 min...? Men man kanske kan köpa ett extra batteri?

Någon som testat denna? Alt har annat förslag på bra dammsugare?

http://www.electrolux.se/node37.aspx?categoryid=4916
KURT
Jag har aldrig sett någon sådan. Men det är ju lätt att inse att det blir dålig sugeffekt när motorn inte kan vara speciell stark. Den verkar anpassad till dem amerikanska marknaden, där de av någon anledning tycker om att bära på både motor och dammpåse (som här måste vara MYCKET liten!).
Ralf
Jag har en sån, kan INTE Rekommendera den....
när man har hela grejen, borstar den upp skräpet och sen suger den det inne i maskinen. Det är alltså borstar som snurrar under till. Dessa snurrande borstar måste göras rent ofta.... o som sagt var, maskinen suger som skit...
160kvm stort hus
aj då, det låter inge vidare...

Testade den på coop förra veckan och då sög den upp både småsten och damm. Lätt att tömma. Men det var ju iofs på stengolv och nått sånt har jag inte hemma.

Fasiken, jag som tyckte att den var så bra. Hatar att släpa omkring på dammsugaren som alltid ska fastna överallt.

anncharlotte
Min son har en sådan och han är inte heller nöjd, själv har jag en annan sladdlös variant från electrolux, grå och lila, man bär själva motordelen antingen i handen eller med en rem på axeln, ion eller nått liknande heter den. Helt otroligt smidig och bra, jag bara älskade min, tills batteriet började lägga av. Min är några år gammal men den finns fortfarande tillsalu i butikerna, men det finns inga reservbatterier att köpa ranting.gif , så kasst tycker jag från ett märke som electrolux som man räknar med ska vara lite kvalite.
Ska se om jag kan få tag i ett batteri som passar från en batterifirma, går inte det så är det bara att slänga den. sad.gif
160kvm stort hus
Låter bra anncharlotte. Men jag vill inte släpa på nått, att hänga den på axeln låter tungt... ?

Vi får kolla om vi kan få igång centraldammsugaren, annars får man väl spara pengar och köpa en sån där liten robot.
KURT
Centraldammsugare är definitivt den tekniskt bästa lösningen, de flesta andra system fördelar bara dammet i mindre partiklar och virvlar runt det.
160kvm stort hus
Jo det är sant, den blåser ju faktiskt ut skiten ur huset. Men å andra sidan även den varma luften...
Fast nu har vi det så varmt hemma.

Fast det verkar vara något stopp i våran slang eller i rörsystemet. För den suger knappt alls.
Och med tanke på vad hantverkare koster så är det nog billigare att köpa en ny dammsugare. *blink blink*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon