Full version: 30 km eller 30 km...?
Berith
Nog sjutton borde polisen veta skillnaden?! Vi andra vet det ju.

Polisen kunde inte vägmärken, gav felaktiga böter


Aqvakul
länge misstänkt att en del poliser är mindre smarta.......
Ralf
Jag tänker på den gamla skämtteckningen från 70-talet där en polis håller på att slå ner en demonstrant
-Din jävla kommunist jag ska slå dej!
-Men snälla konstapeln, jag är faktiskt anti-kommunist
-jag skiter i vilken sorts kommunist du är, jag ska slå dej i alla fall.
Aqvakul
CITAT (Ralf @ 27-04-2008, 09:15) *
Jag tänker på den gamla skämtteckningen från 70-talet där en polis håller på att slå ner en demonstrant
-Din jävla kommunist jag ska slå dej!
-Men snälla konstapeln, jag är faktiskt anti-kommunist
-jag skiter i vilken sorts kommunist du är, jag ska slå dej i alla fall.

rotfl.gif minns den - den är lika rolig fortfarande... rotfl.gif
Berith
Ja det gäller ju att veta vad som är vad. rolleyes.gif

Ett exempel till med vägmärken: På en väg här när man åker ut ur ett litet samhälle finns skylten

tillsammans med skylten


och sen en liten bit bort finns skylten


Hur mycket tårta på tårta blir inte det? rolleyes.gif
Ralf
Såg i västra sverige nu att dom har skippat 70-skylten när man åker in i samhället

man kommer på 90-väg
och sen står det "50 km" med tilläggskylt "150 m", istället för en 70 skylt
o sen kommer 50 skylt
tycker det är skitsmart, hoppas bara poliserna fattar alla skyltar.

[attachment=17345:hemlig.JPG]
anna_rispan
Jag bor i Västra Sörmland och hit har de där tätortskyltarna inte kommit än. Ni får gärna dela med er av vad det är för info som döljer sig bakom skyltarna. Alltid är det någon mer än mig som inte vet eller tror sig veta...
Aqvakul
CITAT (anna_rispan @ 27-04-2008, 13:45) *
Jag bor i Västra Sörmland och hit har de där tätortskyltarna inte kommit än. Ni får gärna dela med er av vad det är för info som döljer sig bakom skyltarna. Alltid är det någon mer än mig som inte vet eller tror sig veta...


Tätortskylten innebär att det maxhastigheten är 50 km/timme tills annat anges

Skylten tätort upphör innebär att det maxhastigheten är 70 km/timme tills annat anges
Berith
Rättade mitt tidigare inlägg, hade lagt in fel bild. slap.gif Det skulle ju såklart vara
det här med strecket!

Trodde faktiskt att alla vägskyltar fanns i hela landet. unsure.gif Hur tokigt kan inte det bli annars när turisterna åker landet runt och inte känner igen alla skyltar och regler.
Aqvakul
[attachment=17358:vävning.jpg]

Måste man?

Myosotis
CITAT (Berith @ 27-04-2008, 16:00) *
Rättade mitt tidigare inlägg, hade lagt in fel bild. slap.gif Det skulle ju såklart vara
det här med strecket!

Ja men då är det ju inget konstigt, den kombinationen är vanlig! Tätorten upphör, men det är ändå 50 en kort sträcka till. Sen blir det 70.
Berith
CITAT (Myosotis @ 27-04-2008, 23:18) *
Ja men då är det ju inget konstigt, den kombinationen är vanlig! Tätorten upphör, men det är ändå 50 en kort sträcka till. Sen blir det 70.

Ja men det är kanske bara 10-15 meter mellan skyltarna, 20 högst. Hade ju varit smartare att flytta fram tätortsskylten dom 20 metrarna och slippa tre skyltar. Eller börja med 70 vid tätortsskylten, för vägen är densamma, rak och fri sikt.

Läser en skylt ibland som hänger på staketet till ett företag, en skylt som säger: "Obehöriga besökare hänvisas till huvudentren." Det är ju ingen vägtrafikskylt men ändå... rolleyes.gif
Myosotis
Jaha. då blir det ju lite fånigt. Antagligen vill de inte att folk ska se 70-skylten på långt håll och börja gasa på långt innan dess. Här har det kommit roliga skyltar: Vid årsskiftet sänkte de hastigheten på en väg från 90 till 70. Det var ändå bara 70 en jättekort sträcka innan mellan 50 och 90, den skylten har de lämnat kvar och bytt ut 90-skylten, så att det nu står två 70-skyltar med några meters mellanrum. Antar att de ska plocka bort den ena sen.
Berith
biggrin.gif Ja det kan man ju anta. Fast man kan ju undra över varför dom inte plockade bort den samtidigt som dom satte upp den andra?
Myosotis
Den här skylten stod och blockerade dörren. duh.gif


Aqvakul
Berith
slap.gif Världen är allt bra konstig.
Aqvakul
[attachment=17412:vägrenar.jpg]
aanderss
man kan bara skratta
Myosotis

Den här tycker jag är söt.
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 28-04-2008, 21:00) *

Den här tycker jag är söt.


Uppsala? flirting.gif
Myosotis
Ja.
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 28-04-2008, 21:07) *
Ja.

Övre Slottsgatan?
Myosotis
det minns jag inte. Utan min kompis hade jag gått vilse.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon